מוריניו: "המקום השני עם יונייטד הוא מההישגים הגדולים שלי"

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | Gettyimages

המאמן התראיין בפורטוגל ופתח את הפה על מאחורי הקלעים במועדון: "קל לשחק טוב ולא לנצח, אם היו יודעים מה עברתי היו מדברים אחרת". על סלאח: "התאהבתי בו לפני שהגיע לצ'לסי, אני קניתי אותו ולא מכרתי אותו"

(גודל טקסט)

חודש עבר מאז שפוטר ז'וזה מוריניו ממנצ'סטר יונייטד, חודש שבו הקבוצה במאזן מושלם והמאמן יושב בבית. "המיוחד" העניק היום (חמישי) ראיון נרחב לערוץ "X Bein Sports" הפורטוגלי ובו דיבר על הקדנציה שלו ביונייטד ועל כיצד זיהה את הכישרון של מוחמד סלאח כשאימן את צ'לסי.

מוריניו סיפר על כך שהוא "התאהב" בסלאח עוד לפני שחתם בצ'לסי ב-2014, אבל המצרי היה בתקופה ההיא "ילד אבוד בלונדון" לטענתו. סלאח חתם בבלוז עבור 11 מיליון יורו והושאל לפיורנטינה בפברואר 2015. לאחר מכן נמכר באופן רשמי לרומא באוגוסט 2016, ובעונת 2017/18 הגיע לליברפול.

מאז, הוא הפך לאחד הכוכבים הגדולים בליגה האנגלית ונהיה שחקן מפתח בקבוצה הנהדרת של יורגן קלופ, וה'מיוחד' זכה לביקורת לאורך השנים על כך שהיה המאמן שלא האמין בו. מוריניו דחה את הטענות האלו וסיפר את הגרסה שלו להשתלשלות האירועים: "הרבה דברים שנאמרו אינם נכונים." סיפר מוריניו, "אנשים ניסו להציג אותי כמאמן שמכר את סלאח, אבל אני המאמן שקנה את סלאח, אז כל הסיפור הזה הוא לגמרי לא נכון. שיחקנו נגד באזל בליגת האלופות וסלאח עדיין היה ילד. כשאני משחק נגד קבוצה, אני מנתח את השחקנים שלה לאורך זמן, ופשוט התאהבתי בילד".

מוריניו.
מוריניו. "דחפתי לקנות את סלאח למרות שהיו לנו שחקני התקפה נהדרים" (Gettyimages)

"בגלל שרציתי את הילד, דחפתי את המועדון לרכוש אותו למרות שהיה לנו שחקני התקפה נהדרים כמו וויליאן, הזאר ועוד כישרונות רבים. אבל אמרתי להם לקנות אותו".

מוריניו סיפר שהרצון הרב של סלאח להיות שחקן הרכב גרמו למעבר שלו לאיטליה. "הוא היה ילד אבוד בלונדון. ילד אבוד בעולם חדש. רצינו לעבוד איתו כדי שיהפוך לשחקן טוב יותר, אבל הוא רצה לשחק ולא לחכות".

"אז השאלנו אותו לאיטליה, כדי שישחק בכדורגל טכני ופיזי, מקום טוב לשחק בו. לפיורנטינה לא היה רצון לזכות בתארים ונתנו לו את החופש, אבל כשהמועדון החליט למכור אותו לרומא, זאת לא הייתה ההחלטה שלי".

סלאח במדי צ'לסי.
סלאח במדי צ'לסי. "הוא פשוט רצה לשחק" (Gettyimages)

"אני קניתי אותו, לא מכרתי אותו", הוסיף מוריניו, "והמערכת יחסים שלי איתו עד היום טובה. אני בטוח שהוא לא מצטער על השתלשלות האירועים כי הכל הסתדר לטובה בשבילו, אבל הוא היה פשוט ילד שרוצה לשחק ואני לא יכולתי לתת לו".

מוריניו עבר לאחר מכן לדבר על הקדנציה שלו ביונייטד, וסיפר במפתיע שלדעתו המקום השני בליגה האנגלית בעונה שעברה עם השדים האדומים הוא אחד ההישגים הגדולים בקריירה שלו. יונייטד סיימה כסגנית אלופת הפרמיירליג בעונה שעברה, רק מאחורי מנצ'סטר סיטי של הנמסיס פפ גווארדיולה. מאז מוריניו הספיק לעזוב ויונייטד נכנסו לרצף ניצחונות מסחרר תחת סולשיאר, כששחקני הקבוצה ובראשם פול פוגבה, מאשימים אותו בטקטיקטות ההגנתיות שלו בזמנו בקבוצה.

"אני חושב שלפעמים אנשים חושבים שהם יודעים מה הם רואים, אבל הם לא יודעים מה קורה מאחורי הקלעים. זה דבר משמעותי. אם הייתי אומר לך, לדוגמה, שלסיים במקום השני עם מנצ'סטר יונייטד היה אחד ההישגים הגדולים בקריירה שלי, היית אומר 'הבחור הזה משוגע. הוא זכה ב-25 תארים, והוא אמר שמקום 2 זה אחד ההישגים הגדולים בקריירה שלו'. אבל אני אומר את זה כי אנשים לא יודעים בדיוק מה קורה מאחורי הקלעים, ולפעמים כשרואים בטלוויזיה מנתחים את הדברים בדרך אחרת. זה קל מאוד לשחק טוב ולא לנצח. זה קל מאוד ליישם סגנון משחק חיובי ללא תוצאות".

מוריניו על הקווים באולד טראפורד.
מוריניו על הקווים באולד טראפורד. "בטלוויזיה מנתחים את הדברים אחרת" (Gettyimages)

"אנשים שמנצחים באופן קבוע ומתמשך יודעים שהדברים נראים אחרת", אמר מוריניו, "אם אתה מדבר על גווארדיולה, על אנצ'לוטי, על המאמנים שנמצאים בקטגוריה שאני נמצא בה, שיש להם תארים רבים בקריירה, לאורך תקופה ארוכה, אז איפה בדיוק כל המאמנים הצעירים ש"משנים את המשחק"? הם נמצאים בדיוק לכמה רגעים."

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי