גווארדיולה: "אין מאמן בעולם שעובד בצורה דקדקנית כמו ביילסה"

מרסלו ביילסה
מרסלו ביילסה | Gettyimages

בעקבות פרשת "ספייגייט" מנג'ר מנצ'סטר סיטי תמך בחברו הארגנטיני, קלופ דווקא הסתייג: "לא צריך לרגל אחרי קבוצות". וגם: הבעלים של בריסטול מנסה להוביל מהלך להורדת נקודות ללידס בעקבות הריגול

(גודל טקסט)
פרשת "ספייגייט" שטלטלה את אנגליה אחרי שמנג'ר לידס מרסלו ביילסה הודה שריגל אחרי כל 23 הקבוצות בצ'מפיונשיפ, גרמה למנג'רים הגדולים בעולם להתווכח באשר להתנהגותו של הארגנטיני. למשל, פפ גווארדיולה הבהיר כי בימיו במנצ'סטר סיטי לא ריגל אחרי היריבות, אבל הודה שכאשר עבד בספרד וגרמניה היו מאמנים רבים שעשו זאת.


"השיטות האלה נפוצות מחוץ לאנגליה. הדעה שלי על ביילסה לא השתנתה בעקבות הפרשה. כל מי שעובד איתו נעשה שחקן טוב יותר או מאמן טוב יותר. בליגות אחרות כל אחד עושה מה שביילסה עשה בצ'מפיונשיפ. כשאימנתי את באיירן היו מרגלים מקבוצות אחרות עם מצלמות ועקבו אחרי כל שנייה באימון ולא יכולתי למנוע זאת. אני לא הוריתי אף פעם למישהו מהמועדונים בהם עבדתי לרגל. זה לא הסגנון שלי, אבל זה כן נהוג בהרבה מקומות. אני לא מאלה שמעודד דברים כאלה, אבל זה היה בתרבות של הקבוצות בהן אימנתי. בטוח שלא אשלח מישהו לרגל אחרי האדרספילד (היריבה הבאה של סיטי י.ז)".


כשנשאל גווארדיולה אם ביילסה לא עקב גם אחריו, לפחות בברצלונה ובמוקד משחק גביע המלך ב-2012: "גם אם ביילסה היה רוצה לרגל, הוא לא היה יכול. ברצלונה הייתה כמו בונקר. זה כמו אצלנו בסיטי, אבל הסיפור שאמרתי לו אחרי המשחק שהוא יודע על ברצלונה יותר ממני, זה סיפור נכון. התרשמתי מאוד מהדרך בה ביילסה עוקב אחרי היריבות ולומד אותן. אין מאמן אחד בעולם שעובד בצורה דקדקנית כמוהו. אחרים מנתחים משחק אחד או שניים והוא רואה 50 משחקים. זה מטורף. הדבר הכי חשוב שלמדתי ממנו פעם היה שהוא אמר שהכדורגל שייך לשחקנים. הם עושים את ההבדל. אני מסכים איתו לחלוטין".


Pep talking about Marcelo Bielsa spying on his opponents "In other countries everybody do that" #Peppic.twitter.com/w9PVRRjQBy

— The Pep (@GuardiolaTweets) 18 בינואר 2019


בהמשך ישיר לכך, העיתון "הסאן" פרסם שבראיון עם מאוריסיו פוצ'טינו מלפני שלוש שנים, הוא חשף את שיטות העבודה שלו והן חופפות לחלוטין להרצאה שנתן ביילסה – 66 דקות שבמהלכה השתמש בפאוור פוינט כדי להראות איך הוא מנתח קבוצות. ב-2016, שלושה עיתונאים אנגלים טסו עם טוטנהאם לאוסטרליה למשחקי טרום העונה עם פוצ'טינו והוא חשף להם קצת מדרכי עבודתו, הם נדהמו לראות שההרצאה של ביילסה דיברה על אותם קווי עבודה בדיוק ואין זה מפתיע לאור העובדה שפוצ'טינו היה שחקן של ביילסה כשזה אימן את ניואלס אולד בויז וזכה איתה באליפות ובליברטדורס ולאחר מכן גם באספניול. יחד עם זאת, פוצ'טינו לא דיבר על ריגול של היריבות.


לעומת זאת, יורגן קלופ אמר שהוא מכבד את ביילסה, אבל יש לו השגות לגבי הריגול שלו. "הוא מודל להרבה מאמנים והוא מאמן מעולה. כשאני באתי לליברפול לא ראיתי 50 משחקים של דרבי קאונטי, אבל ריגול זה לא משהו שאמור להיות. את האימונים האחרונים רק מעט אנשים שקשורים למועדון צריכים לראות". קלופ אמר שדאג לכך שלא ירגלו אחרי אימוני ליברפול והציב וילונות שיחסמו את שדה הראייה במתקן האימונים של ליברפול במלווד.



קלופ. "ריגול זה לא משהו שאמור להיות" (Gettyimages)


בצ'מפיונשיפ הרוחות עדיין סוערות. הבעלים של בריסטול סיטי עומד בראש קבוצת בעלים שדורש להוריד נקודות ללידס וטוען: "עונש כספי כבד גם לא ירתיע את ביילסה".


גם פרנק למפארד, מנג'ר דרבי שזיהה שיש מרגל במתחם ולמעשה פתח את תיבת הפנדורה, אמר אמש: "בסופו של דבר ביילסה בן אדם מעניין שמאתגר אותי כמנג'ר צעיר. הוא מסקרן אותי כל העונה. קראתי את הספר שלו ואחרי המשחק הראשון הוא בא למשרד שלי ודיברנו. הוא טיפוס מעניין. התברר לי שלהיות מנג'ר הרבה יותר קשה מלהיות שחקן. אתה לוקח את המשחק אליך הביתה. סטיבן ג'רארד ואני החלטנו ללכת על המקצוע הזה למרות שאני מרגיש מתחילת העונה את הלחץ עלי. זה הרבה יותר חזק ממה שהייתי כשחקן". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי