המושיע: האם רפא בניטס יכול להציל את ניוקאסל מעצמה?

רפא בניטס
רפא בניטס | AFP

האוהדים כועסים על ההנהלה שלא משחררת כסף לרכש, אבל מאושרים לראות על הקווים את המאמן שהצליח רק בפרמיירליג. הערב (21:45, ספורט1) הוא פוגש את פפ וסיטי ויצטרך להוכיח שהאמון שנותנים בו מוצדק

קבוצות: ניוקאסל
(גודל טקסט)

רפא בניטס, כיום מנג'ר ניוקאסל, ספג כבר הרבה ביקורות במהלך הקריירה. אוהדי צ'לסי וריאל מדריד זלזלו בו כשאימן אותם, מאינטר סולק בטריקת דלת וגם את נאפולי עזב אחרי סוג של נתק. המקום בו הצליח בגדול ללא ספק הוא ליברפול, והוא אוהב מאוד את הפרמיירליג. העונה הוא חווה רנסאנס בניוקאסל והאוהדים רואים בו משיח, מושיע והאיש היחיד שמחזיק את הקבוצה רגע מפירוק תחת הניהול השערורייתי של הבעלים מייק אשלי.

במצב בו הקבוצה נמצאת בתחתית, הוא יתמודד היום (שלישי 21:45, שידור ישיר בספורט1) מול סוללת הניהול המאסיבי של מנצ'סטר סיטי והכסף הגדול שלה, שלא לדבר על הטאלנטים במגרש. במשך השנים ספג בניטס ביקורת על כך שהוא מאמן הגנתי, אבל אין מועד טוב יותר להוכיח אחרת מאשר במשחק ענק שכזה.

העיתון "כרוניקל" היוצא לאור בניוקאסל כתב כי אחת המשימות הכי קשות בפרמיירליג היום היא להיות אוהד ניוקאסל, כשכבר מזמן עברו הימים בהם הקבוצה התמודדה על תארים בליגה. לפני המשחק של ניוקאסל נגד טוטנהאם בתחילת העונה צעדו אוהדים מתוסכלים עם כרזה ענקית עליה פניו של בניטס וכיתוב ענק: "תקווה". הם צעדו לעבר משרדי חברת הספורט של אשלי וכיסו את הלוגו שלה עם התמונה של המנג'ר.

העיתון מתאך כך את המצב: "יש המון בעיות בניוקאסל על כר הדשא, אבל זה משפיע יותר על קהילת האוהדים. יש כאלה שלא מסוגלים לאכול מרוב דיכאון ודאגה למה שעולל אשלי למועדון. אף שחקן לא חיזק עד כה את המאגפייז, למרות שהיא מדורגת רק במעט מעל הקו האדום. מי שהיה אמור לחתום הוא המגן השמאלי של לאציו, ג'ורדן לוקאקו (אחיו של רומלו), אבל גם ההחתמה הזאת בוטלה. לטענת התקשורת באנגליה העסקה נפלה בגלל בדיקה רפואית ולאו דווקא בגלל שאשלי לא הזרים כסף, אבל בניטס רמז שהעיסקאות להחתים את לוקאקו, ז'לסון מרטינס מאתלטיקו מדריד (חתם בסופו של דבר כמושאל במונאקו) וכוכב ה-MLS מיגל אלמירון הפארגוואי נפלו כולם בגלל בעיות של כסף או ניהול לא נכון של העסקאות: "למה הם נכשלו אני לא יודע, כי אני לא מנהל את המו"מ", הוא אמר אתמול לקראת המשחק נגד סיטי.

בניטס. צריך להוכיח שהוא לא רק מאמן הגנתי (AFP)
בניטס. צריך להוכיח שהוא לא רק מאמן הגנתי (AFP)

למרות כל הקשיים, ניוקאסל הצליחה לנצח במשחק האחרון 0:3 את קארדיף. אחרי אותו משחק בניטס הקריב את סולומון רונדון למשחק הגביע, הפסיד 2:0 לווטפורד, ועף מהמפעל.

השבוע דנו בפרלמנט האנגלי על ההתנהלות של אשלי בניוקאסל, והגיעו למסקנות שמדובר בבושה לאומית שגורמת למועדון להיראות כמו החצר האחורית שלו, אחרי שהזרים למועדון הרבה בני משפחה שלו בתפקידים שונים. אחד האוהדים עלה לשידור ב-BBC5 ואמר: "אם אתה לא בין ארבע הגדולות, הכיף היחיד שיש לך הוא לא לרדת ליגה או לזכות בגביעים. אשלי מחזיק בניוקאסל 12 שנה, ולא עברנו מאז את הסיבוב הרביעי בשני הגביעים.

הם לא נותנים לבניטס כסף, מחזיקים סגל רזה ואם שחקן אחד נפצע אין מי שיחליף אותו. הם מכופפים את היד של בניטס כדי שיחליט שהגביע לא חשוב. אשלי רוצה למכור כי זה הפך לכאב ראש עבורו. הוא לקח את האצטדיון בחמש השנים האחרונות והפך אותו לפרסומת מהלכת שאפשר להקיא ממנה והוא מחזיק אותנו האוהדים כבני ערובה. הוא שינה את שם האצטדיון לשם החברה שלו. האוהדים אומרים שהם נגעלים מזה".

שחקני ניוקאסל. עבר הרבה זמן מאז שהם חגגו (Gettyimages)
שחקני ניוקאסל. עבר הרבה זמן מאז שהם חגגו (Gettyimages)

כאמור, בניטס מתווכח עם אשלי בגלל ההעברות. הוא רצה להביא שחקנים מנוסים, שיוכלו להחזיק את הקבוצה מעל לפני המים, אבל לאשלי, גם אם הוא רוכש פה ושם, יש קריטריון נוקשה לפיו הוא רוצה להביא רק שחקנים מתחת לגיל 26 שיימכרו לאחר מכן בסכום גבוה יותר ובכך להרוויח. כמו למשל אלכסנדר מיטרוביץ', אותו רכש מאנדרלכט ב-13 מיליון ליש"ט ומכר לפולהאם תמורת 27 מיליון ליש"ט.

עד לניצחון על קארדיף רשמה ניוקאסל שמונה הפסדי בית ב-11 משחקיה. רק להאדרספילד היה מאזן גרוע יותר, והמנג'ר שלה פוטר. לפני הניצחון על קארדיף אמר בניטס: "אני אנסה לתקן את המאזן הזה. הפיתרון הוא שנכבוש שערים וכולם יהיו מאושרים, בעיקר האוהדים. אתה רוצה לנצח כל משחק כשיש 52 אלף אוהדים שנותנים לך גב. המסר שלי לשחקנים הוא שנתמוך בהם, כי אכפת להם אם הם משחקים רע או טוב. נגד ברייטון הפסדנו 1:0, למרות שהיו לנו 27 ניסיונות לבעוט לשער".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי