צפו בטירוף: סיטי הפסידה בניוקאסל, יונייטד השוותה מול ברנלי בדקה ה-90

מנצ'סטר סיטי
מנצ'סטר סיטי | Gettyimages

אגוארו כבש לזכות האלופה אחרי 24 שניות, אבל רונדון וריצ'י הפכו ל-1:2 מדהים שיכול לסדר לליברפול יתרון של שבע נקודות בפסגה. לינדלוף קבע 2:2 באולד טראפורד ומנע מסולשיאר הפסד בכורה, 1:2 לארסנל על קרדיף

(גודל טקסט)
כנראה שהמחזור ה-24 בפרמיירליג לא יישכח עוד זמן רב. איזו פתיחה מדהימה הייתה לנו הערב (שלישי), כאשר גם מנצ'סטר סיטי וגם מנצ'סטר יונייטד מעדו במשחקים די קלים על הנייר כמובן – וליברפול היא המרוויחה הגדולה, יכולה לברוח מחר לשבע נקודות הפרש מסיטי בפסגה, אם תנצח בבית את לסטר.


מנצ'סטר סיטי איבדה יתרון אחרי 24 שניות והפסידה 2:1 בניוקאסל, סולשיאר פספס הזדמנות להיות הראשון שמנצח את שבעת מחזוריו הראשונים ברציפות, אך יתנחם בשוויון שהושג בדקה ה-90 מראשו של ויקטור לינדלוף. עוד הערב, ארסנל התקשתה מול קרדיף מוכת הטראומה בדרך ל-1:2 ביתי ופולהאם נחלצה מפיגור 2:0 והפכה ל-2:4 משוגע במחצית השנייה במשחק בית נגד ברייטון נטולת בירם כיאל שישב על הספסל.


מנצ'סטר יונייטד – ברנלי 2:2 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
שמונה ניצחונות רצופים רשמו השדים האדומים מאז הגיע אולה גונאר סולשיאר, שניים מהם בגביע, ורק במשחק אחד באותו רצף הם כבשו שער אחד – ב-0:1 בחוץ על טוטנהאם. ניצחון ליגה שביעי ברציפות היה הופך את המנג'ר הנורבגי לראשון אי פעם שמנצח את שבעת משחקיו הראשונים בליגה, אבל למזלו שחקניו לפחות חילצו נקודה בדקה ה-92 מול קבוצת התחתית.


ברנלי הגיעה אחרי שספגה 5:0 ממנצ'סטר סיטי באיתיחיאד בגביע, עצרה אותה אחרי חמישה משחקים ללא הפסד, אבל בתיאטרון החלומות היא כבר הייתה ביתרון כפול. טעות של פריירה סידרה לבארנס את הראשון, ווד הכפיל ולחץ מאסיבי מצד השדים האדומים סידר שוויון מאוחר מפנדל של פוגבה (87) וכאמור נגיחה של השבדי שתי דקות בתוך תוספת הזמן. ניצחון היה משווה את מאזנה של יונייטד לזה של צ'לסי הרביעית, אבל כעת היא שוב עלולה למצוא את עצמה בפער של חמש נקודות מהמקום המוביל לליגת האלופות בתום העונה.



דה חאה. מעידה מאוד לא צפויה מול קבוצתו של דייץ' (Gettyimages)


הרכבים
מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, אשלי יאנג, ויקטור לינדלוף, פיל ג'ונס, לוק שואו, אנדראס פריירה (ג'סי לינגארד, 63), נמניה מאטיץ', פול פוגבה, חואן מאטה, רומלו לוקאקו (אלכסיס סאנצ'ס, 67), מרקוס ראשפורד.


ברנלי: טום היטון, צ'רלי טיילור, בן מי, ג'ייימס טארקובסקי, פיל בארדסלי, ג'ף הנדריק, ג'ק קורק, אשלי ווסטווד, דוואייט מקניל (יוהאן גודמנסון, 78), אשלי בארנס, כריס ווד.


מהלך משחק
דקה 15: השדים האדומים שולטים במשחק וההזדמנות הגדולה הגיעה לאחר חילופי מסירות בין ראשפורד ללוקאקו, אבל הבלגי נבלם אצל היטון.



היטון מונע מלוקאקו יתרון מהיר (AFP)


דקה 51, 0:1 לברנלי! האם ההפסד הראשון של סולשיאר בדרך? טעות קשה של פריירה הצעיר בסמוך לרחבה סידרה לבארנס שער קליל באחד על אחד מול דה חאה.


דקה 80, 0:2 לברנלי! תיאטרון החלומות בהלם. ווסטווד הרים, ווד נגח ודה חאה נכנע בפעם השנייה. 



ווד מהמם את תיאטרון החלומות (Gettyimages)


דקה 87, מנצ'סטר יונייטד צימקה ל-2:1:
ג'סי לינגארד נתפס ברחבה, פול פוגבה מצא את הרשת מ-11 מטרים.


דקה 90, 2:2!!!
שוב מנצ'סטר יונייטד עושה זאת. סולשיאר זרק את כל שחקניו קדימה, ויקטור לינדלוף כבש מקרוב בתוך תוספת הזמן.



"סולשיאר טיים" מנע הפסד מהשדים האדומים (Gettyimages)


ניוקאסל – מנצ'סטר סיטי 1:2
אין מילים. דווקא מול קבוצתו המידרדרת של רפא בניטס, האלופה איבדה יתרון אחרי 24 שניות ונכנעה 2:1 שעלול אפילו לעלות לה באיבוד התואר – אם ליברפול תנצח מחר את לסטר הפער ביניהן בפסגה שוב יהיה שבע נקודות, אבל משחק עונה נוסף מול שחקניו של יורגן קלופ כבר לא יהיה והפער יהיה קשה מאוד למחיקה.


ערב המחזור ניוקאסל הייתה רחוקה רק שתי נקודות מהקו האדום וסרחיו אגוארו כבר בהתקפה הראשונה כבש, כאמור אחרי 24 שניות והיה זה שערו ה-15 מול המגפייז, שיא פרמיירליג כי אין שחקן אחר שהבקיע כל כך הרבה שערים מול אותה קבוצה כשהוא באותו מועדון, אבל דויד סילבה החמיץ פעמיים בהמשך, סאנה וסטרלינג לא הורגשו, דה בריינה היה על סף הרחקה בכרטיס צהוב שני והוחלף והמקומיים הפכו משערים של רונדון וריצ'י בדרך לתוצאה שלא תישכח.



שחקני האלופה בהלם אחרי שריקת הסיום (Gettyimages)


זה קרה לסיטי דווקא בתקופה בה דרסה כל מה שזז, אולי אפילו זו הייתה הבעיה שלה אחרי פתיחה כל כך מסחררת הערב. שמונה ניצחונות רצופים היו לה בכל המסגרות, כולל שביעייה ותשיעייה במשחקי גביע ושישה משחקים ברצף (בכל המסגרות) מבלי שספגה. בשני המחזורים האחרונים היא כבשה שלישיות, בחוץ על האדרספילד וקודם לכן בבית נגד וולבס וכוכביה אפילו זכו לחלוקת דקות ולמנוחה במהלך משחקי הגביע, כך שראחים סטרלינג, לירוי סאנה, דויד סילבה, סרחיו אגוארו וגם קווין דה בריינה פתחו, ולמרות כל זאת היא ספגה הפסד כה מפתיע ואף גורלי. ליברפול, גם בלי לשחק, היא ללא ספק המנצחת של הערב.


הרכבים
ניוקאסל: מרטין דובראבקה, פביאן שר, ג'מאל לאסלס,  פלוריאן לז'און, דיאנדרה ידלין, איסאק היידן, שון לונגסטאף, מאט ריצ'י, כריסטיאן אטסו (קנדי, 87), איוסה פרס (חאבייר מנקיו, 90), סלומון רונדון.


מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, ג'ון סטונס, איימריק לאפורט, דנילו (אילקאי גונדואן, 83), פרננדיניו, דויד סילבה, קווין דה בריינה (ברנרדו סילבה, 65), ראחים סטרלינג, לירוי סאנה (גבריאל ז'סוס, 73), סרחיו אגוארו.


מהלך משחק
דקה 1, מנצ'סטר סיטי ביתרון אחרי 24 שניות! סטרלינג הגביה מימין, דויד סילבה הצליח להשתחל לפני המגן ושם את הראש, אגוארו מקרוב דחק את שערו ה-15 נגד המגפייז – אין בהיסטוריית הפרמיירליג שחקן שכבש כל כך הרבה מול קבוצה אחת כשהוא באותו מועדון.



אגוארו כובש מקרוב ועושה היסטוריה (Gettyimages)


דקה 44: שוב דויד סילבה שם את הראש בזמן והפעם ניסה להבקיע ולא לבשל, הכדור נהדף מהקו על ידי שר ברגע האחרון.


דקה 66, ניוקאסל משווה ל-1:1! איזו הפתעה. כדור שהוגבה לרחבה עבר מעל ראשי כל שחקני האורחת, רונדון שם את הרגל ומקרוב הכניע את אדרסון.


דקה 80, 1:2 מטורף לניוקאסל!! סיטי חשבה שהיא תצמק את הפער מליברפול לנקודה, אבל האלופה קרובה מאוד למצאו את עצמה שוב בפיגור שבע נקודות. פרננדיניו הכשיל את לונגסטאף הצעיר, ריצ'י השלים מהפך מהנקודה הלבנה.



פפ גווארדיולה מנסה לעכל. הפסד שיכול לעלות באליפות (AFP)


ארסנל – קרדיף 1:2 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)

התותחנים חטפו בשלושת המשחקים האחרונים שתי מכות, תחילה הפסידו לווסטהאם בחוץ ובשישי הודחו מהגביע בביתם לאחר 3:1 למנצ'סטר יונייטד, וגם היום באמירויות מול קרדיף הלך להם מאוד קשה, למעשה הציגו את אחד ממשחקיהם החלשים העונה ולמזלם ניצחו מפנדל של פייר אמריק אובמיאנג בדקה ה-66 אחרי שסיאד קולאשינאץ' הוכשל ברחבה ואלכסנדר לקאזט הכפיל אחרי מחדל של הגנת האורחת בדקה ה-83. האורחים כבשו בתוספת הזמן את שערם הראשון ב-2019 מרגלי נת'ניאל מנדז-לאינג.


קרדיף יכולה להתעודד ממשחק הלחימה באמירויות, כשהיא עדיין בטראומה לאחר התרסקות המטוס של אמיליאנו סאלה, החלוץ הארגנטיני שכבר נרכש מנאנט ואף הוצג, ועקבות המטוס עליו היה בדרכו חזרה לוויילס כדי לפתוח רשמית את הפרק שלו בפרמיירליג אבדו ולא נמצאו עד רגע זה.  לפני כל משחקי הליגה נערכה דקת דומיה ואוהדי קרדיף הניפו שלט עליו נכתב: "לא צפינו בך משחק, לא ראינו אותך מבקיע, אבל נאהב אותך לעולמים".



לקאזט ואובמיאנג. החלוצים כבשו, התותחנים ניצחו (Gettyimages)

 

הוולשים נותרו מתחת לקו האדום, בעוד התותחנים במקום החמישי עם 47 נקודות, השתוו לצ'לסי הרביעית. ארון ראמזי עלה רק ל-14 הדקות האחרונות, אולי עקב מעבר אפשרי למרות הכל ביומיים הקרובים ולא בתום העונה – לפי הדיווחים הוא כבר סיכם ביובנטוס על הגעה בחינם בקיץ. 


Cardiff banner at the Emirates tonight

"We never watched you play, we never seen you score, but Emiliano our beautiful bluebird we will love you forever more." pic.twitter.com/kk6T8AeqiL

— Football Away Days (@AwayDays_) January 29, 2019


פולהאם – ברייטון 2:4 (לחצו כאן וצפו בכל שערי המחזור)
ערב משוגע לחלוטין בקרייבן קוטג' בלונדון. קבוצתו של קלאודיו ראניירי הפסידה בארבעת משחקיה האחרונים, כולל לאולדהאם אתלטיק מהליגה הרביעית בטיבה באנגליה שגרם להדחתה מהגביע, אבל הערב היא השיגה ניצחון יקר מאוד – ועוד אחרי שחזרה מפיגור כפול. גלן מארי הבלתי נגמר, בגיל 35, הגיע ל-10 שערים הודות לצמד בדקות 3 ו-17, אבל המדורגת הלפני אחרונה השיגה ניצחון קריטי שקירב אותה למרחק שתי נקודות מקרדיף וארבע מחוף מבטחים הודות לשערים של קאלום צ'אמברס (47), צמד של אלכסנדר מיטרוביץ' (58 ו-74) ושער של המחליף לוסיאני וייטו (79). בירם כיאל ישב על הספסל ולא שותף.


תוצאות נוספות
וולבס – ווסטהאם 0:3 (רומיין סאיס 66, ראול חימנס 80 ו-86)
האדרספילד – אברטון 1:0 (רישארליסון 3, לוקה דין הורחק 67)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי