הכדור ברשת: קבוצת "האשטג יונייטד" כובשת את אנגליה

האשטאג יונייטד
האשטאג יונייטד | טוויטר

עם שחקנים שבאים בחינם, מאמן שמקבל טלפונים מרחבי העולם ומאות אלפי אוהדים באינטרנט, אבל רק 300 באצטדיון, המועדון שהוקם ב-2016 מוביל את הליגה העשירית בעונתו התחרותית הראשונה. יעקב זיו על "וירוס האשטאג"

(גודל טקסט)
קבלו את הסיפור המדהים על קבוצה בשם "האשטג יונייטד". כן, לא התבלבלתם. בניגוד לקבוצות עם מסורת ישנה שאתם אוהדים בגלל שאבא או אמא שלכם אהדו בילדותם, שבעה מיליון גולשים ביוטיוב בחרו לאהוד את המועדון שלא היה קיים לפני שלוש שנים. שני אחים החליטו להקים את המועדון בשכונת טוטנהאם בלונדון ולהתחיל לשחק איתו בליגות החובבנים, וכיום הוא כבר מוביל את הליגה העשירית באנגליה.


"הכל החל במשחק צדקה עבור חבר שלנו ג'ו שמת מלוקמיה. צילמנו אותו והעלינו ליוטיוב", סיפר סב קרמייקל-בראון, שיחד עם אחיו ספסנר הריץ את הקבוצה בטורניר של הספונסרים של EE בוומבלי. באו לראות אותם 40 אלף צופים, והם הבינו שיש שם עוצמה. כיום הקבוצה מסודרת כלכלית, אחרי שחתמה על חוזה עם אדידס לשלוש שנים ומכרה חולצות שלה בכל העולם. היא הקבוצה ה-13 הכי נצפית בעולם במשחקים המשודרים און-ליין. בהתחלה המשחקים שלהם היו טורנירי ידידות נגד זמרי בריטניה, נבחרת גוגל ואפילו צוות העובדים של מנצ'סטר סיטי בה שיחקו שחקני עבר כמו גראהם לה סו ופול דיקוב. אחרי ההצלחה הראשונית כבר היו להם מאה אלף עוקבים באינסטגרם ו-40 אלף בטוויטר.


זוהי העונה הראשונה התחרותית שלהם, והם מובילים את הליגה בפער של שלוש נקודות. בסוף השבוע הם הביסו 0:4 את ויוונהו בקולס פארק סטדיום בטוטנהאם, שם הם מארחים. ממוצע הקהל שבא לראותם שלא דרך האינטרנט הוא 300. כל הסגל שלהם אנגלי, למעט החלוץ ארון קוך מאיי וינסנט. השחקנים בינתיים לא מקבלים משכורות. המאמן ג'י דוברו אמר: "רואים אותנו כל כך הרבה אנשים ברבי העולם, שיש לי מקרים שאם אני מפסיד משחק מתקשרים אלי ואומרים לי שצריכים לפטר אותי. זה מדהים". אחד משחקני הקבוצה היה כדורגלן מקצוען, טום וויליאמס בן ה-38 ששיחק בעבר בסוונזי.


FT 4-0 – another professional display, another 3 points. On we go to @MayBakerspic.twitter.com/PybiLIXEaa

— Hashtag United (@hashtagutd) 2 בפברואר 2019


אלפי הודן בן ה-19 הוא אחד מאוהדי הקבוצה שמרבים להעיר הערות ביוטיוב אחרי משחקים. הוא מגיע מאוקספורד וטוען: "נדבקתי ב'וירוס האשטאג'. הייתי אוהד של ליברפול, אבל הבנתי שאין לי סיכוי להיפגש עם מוחמד סלאח ועכשיו אני מדבר עם שחקני הקבוצה חופשי. הליגה הזאת מטריפה".


Here is your Hashtag starting XI for today's game vs @wivenhoetown_fcpic.twitter.com/CZkax3qQBC

— Hashtag United (@hashtagutd) 2 בפברואר 2019






מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי