כחולים מבושה: ההזדמנות האחרונה של צ'לסי להציל את העונה

אדן הזאר
אדן הזאר | AFP

אחרי השישייה המשפילה ממנצ'סטר סיטי וניצחון דחוק ולא מרשים בשבדיה בליגה האירופית, הבלוז יארחו את מנצ'סטר יונייטד בגביע למשחק שיכול להוות נקודת מפנה ובאותה מידה גם לסמל את גודל הכישלון (21:20 בספורט1)

(גודל טקסט)

הרכבת המהירה מתחנת "מנצ'סטר פיקדילי" למרכז לונדון מעולם לא הייתה איטית יותר עבור אוהדי צ'לסי, ששבו מצפון אנגליה לאחר תבוסת קבוצתם 6:0 למנצ'סטר סיטי במחזור ה-26 של הפרמיירליג. מאות מאוהדי הבלוז מילאו את קרונות הרכבת במסע דרומה, מתוסכלים, מאוכזבים ובעיקר מובכים מתצוגת הנפל שהציגו שחקני מחזיקת הגביע האנגלי באצטדיון את'יחאד.

זאת הייתה ככל הנראה הנסיעה הקולנית ביותר שחוויתי בחיי, כאשר אוהדי המועדון ממערב לונדון זועמים ומנסים להבין את גודל הבושה שחוו באותו ערב: לא פחות משישה כדורים הוציא שוער הקבוצה, קפה אריזבלגה, מן הרשת המחוררת של קבוצתו, כשכל שער הולך ומעמיק את האכזבה ותחושת חוסר האונים שחשים בצ'לסי בשבועות האחרונים. פפ גווארדיולה הנחית נוק-אאוט אדיר על מאוריציו סארי כשהתבוסה מסמלת את ההפסד הגבוה בתולדותיה של צ'לסי מאז הוקמה הליגה הטובה בעולם לפני 27 שנים.

"אנחנו יודעים שאנחנו לא בקליבר של מנצ'סטר סיטי וליברפול ונמצאים במרחק עצום מהן בטבלה, אבל התסכול בעיקר נובע מחוסר היציבות, מחוסר הכימיה שמשדרים השחקנים לכל עבר כשנושא המנג'ר עולה לחלל האוויר", מסבירים דארן קולינס ונייג'ל איירוין, אוהדי הקבוצה שמנצחים על הוויכוח הקולני במהלך הנסיעה. "החמישייה שכבשנו נגד האדרספילד במשחק הקודם הייתה אשליה זמנית שלא מסתירה בעינינו את הקושי העיקרי  – השיטה של המנג'ר האיטלקי פשוט לא ראויה לסגל השחקנים שנבנה בקיץ בסטמפורד ברידג'!".


אגוארו חוגג על הבלוז. "שיטה שלא ראויה לסגל שנבנה" (Gettyimages)

קולינס ואיירוין מצביעים על תבוסה נוספת שספגה קבוצתם לפני בסך הכל 11 ימים, רביעייה מביכה שהנחילה בורנמות' לבלוז באצטדיון 'ויטאליטי' במחזור אמצע השבוע: "זאת הרבה מעבר לנורת אזהרה, אנחנו מתרסקים ומאבדים אמון במועדון. ההחתמה של גונסאלו היגוואין עד תום העונה לא תפתור את הקשיים העמוקים של הקבוצה, התחושה שלנו היא שהעונה שלנו תסתיים בכישלון בכל הגזרות. הליגה אבודה, אנחנו מתרחקים מהטופ 4 בצעדי ענק וגם בליגה האירופית לא הרשמנו עד כה גם נגד יריבות אלמוניות על הנייר".

הצרות של צ'לסי לא מסתיימות בתבוסה הקשה לסיטי, כאשר מעבר לפינה ממתינה יריבתה העירונית של האלופה, מנצ'סטר יונייטד, שתגיע הערב (21:20, שידור ישיר בספורט1) לסטמפורד ברידג' לקרב אדיר וישיר בשמינית גמר הגביע האנגלי. חניכיו של אולה גונאר סולשיאר מוצאים עצמם מתאוששים מהפסד ביתי מאכזב בליגת האלופות לפריז סן ז'רמן, הפסד ראשון בכל המסגרות מאז הונחת הנורבגי בן ה-45 בעמדת המנג'ר באולד טראפורד.


סארי. ביונייטד משחקים עבור הישארות המאמן, בלונדון זה לא נראה כך (Gettyimages)

היריבות בין שני מועדוני העל הללו נחשבת לייחודית בקרב אוהדי הכדורגל בממלכה, ואת הביקור האחרון של השדים האדומים במערב לונדון באוקטובר האחרון בעיקר זוכרים בעקבות מהומת הענק שהתחוללה בין ז'וזה מוריניו לבין הספסל של מאוריציו סארי בסיומו של 2:2 מרתק. הקושי העיקרי שניצב בפני צ'לסי הוא לא רק ההפסד המביך נגד הסיטי, אלא בעיקר המומנטום הנדיר שיונייטד חווה מאז פיטוריו של מוריניו: עשרה ניצחונות בשניים עשר משחקים בכל המסגרות ובעיקר, בניגוד לצ'לסי, חדר הלבשה מלוכד ומאושר שמשחק בטוטאליות עבור הישגי העונה הנוכחית והבטחת חוזהו העתידי הפוטנציאלי של מאמנם הנוכחי, סולשיאר.

הגביע האנגלי אינו מהווה מטרת העל של צ'לסי עד תום העונה וגם התגמול הכספי לזוכה בו לא מהווה זריקת מוטיבציה מרכזית (הפרס למחזיקת הגביע נאמד בקרוב לשבעה מיליון ליש"ט) למועדון המבוסס של רומן אברמוביץ'. התקווה העיקרית של כל הגורמים המועדון היא שניצחון על היריבה השנואה מצפון אנגליה יעניק לאוהדי הקבוצה זריקת עידוד מאסיבית באשר לעד כמה מסוגלים שחקני הבלוז לממש את הפוטנציאל העצום שקיים בהם ובעיקר ליצור מומנטום חיובי לקראת הישורת האחרונה והמכריעה של עונת 2018/19.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי