נסיך הכתר הסעודי מציע 3.8 מיליארד ליש"ט על מנצ'סטר יונייטד

מוחמד בן סלמאן אל סעוד
מוחמד בן סלמאן אל סעוד | Gettyimages

מוחמד בן סלמאן אל סעוד, המשתייך למשפחת המלוכה השווה 850 מיליארד ליש"ט, רוצה לרכוש את מועדון הפאר האנגלי. הבעלים הנוכחיים, משפחת גלייזר, הכחישו שברצונם למכור את הקבוצה

(גודל טקסט)

נסיך הכתר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן אל סעוד, הגביר את המאמצים לרכוש את מנצ'סטר יונייטד והוא מציע למשפחת גלייזר שמחזיקה בקבוצה 3.8 מיליארד ליש"ט. עד כה הגלייזרים סירבו למכור, אבל אם יעשו זאת הרווח שלהם יהיה סכום מטורף של 2.2 מיליארד ליש"ט. הסעודים מנסים להיכנס לשוק הכדורגל העולמי כדי להתחרות עם קטאר השנואה עליהם. שווייה של המשפחה הסעודית הוא 850 מיליארד ליש"ט, כך שהיא יכולה בקלות להוציא את הסכומים האלה.

מקורות באולד טראפורד הכחישו כל העת שהקבוצה אכן תימכר, אבל נוכח הסכום המדהים שקשה אפילו לתפוס אותו יש אפשרות שהפעם משפחת גלייזר, הכוללת שישה אחים ואחיות שאביהם רכש את הקבוצה, תסכים לשחרר את הקבוצה הריווחית ביותר בעולם. הגלייזרים רכשו את יונייטד רק ב-790 מיליון ליש"ט לפני 14 שנה, ומישכנו את "אולד טראפורד" לקחת הלוואות ענק כדי לרכוש שחקנים. החובות שלהם על ההלוואה עדיין משולמים על ידי המועדון.

הניסיון הקודם לרכוש את הקבוצה על ידי הסעודים לא צלח, לאחר שנסיך הכתר הסתבך עם רציחת עיתונאי בטורקיה וזה לא היה הזמן הנכון לבצע את העסקה. כעת הסעודים לוחצים לממש את העסקה עד סוף העונה הנוכחית. בן סלמאן בן ה-33 רוצה לרכוש את הקבוצה גם כדי להתחרות עם מנצ'סטר סיטי היריבה העירונית שמוחזקת על ידי אבו דאבי. הסעודים מסוכסכים עם הקטארים ומנעו מרשת השידור שלה beIN Sport לשדר בסעודיה.

מוחמד בן סלמאן אל סעוד. רוצה להתחרות בקטארים (Gettimages)
מוחמד בן סלמאן אל סעוד. רוצה להתחרות בקטארים (Gettimages)

אם הקבוצה תירכש על ידי הסעודים לא ברור האם אולה גונאר סולשיאר יישאר כמאמן. הם עשויים להעדיף שם גדול ונוצץ יותר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי