הדו קרב הגדול בממלכה: מנצ'סטר יונייטד וליברפול שוב נפגשות

אולה גונאר סולשיאר
אולה גונאר סולשיאר | Gettyimages

השדים האדומים חזרו לנצוץ תחת סולשיאר, 13 משחקים אחרי אותו הפסד משפיל באנפילד שחרץ את גורלו של מוריניו. היום (15:50 בספורט2) הדרך לטופ 4 עוברת דרך ליברפול

(גודל טקסט)

עמדת הראיונות באצטדיון אנפילד הייתה עמוסה באנשי תקשורת מרחבי העולם. כולם המתינו בסבלנות לנציג מנצ'סטר יונייטד לאחר הפסד קבוצתו לליברפול בדצמבר האחרון. ההפסד לא היה מביש או קיצוני, 3-1 למוליכת הטבלה באצטדיון אולי הביתי ביותר בממלכה הוא לא הפסד חריג, אך התסכול העצום היה ניכר היטב. אשלי יאנג, שנשלח אל גוב העיתונאים בעט בעוצמה בדלת חדר ההלבשה של הקבוצה האורחת פעמיים, לפני שהמשיך לראיון נוסף שספק גדול אם רצה לקחת בו חלק.

13 משחקים חלפו מאז אותו ערב מתסכל במרסיסייד וגם בחלומות הפרועים ביותר של יושבי אולד טראפורד לא שיערו שניתן יהיה להבריא ביעילות ובמהירות את חדר ההלבשה המפורק שהותיר אחריו ז'זוה מוריניו. המינוי הזמני של אולה גונאר סולשיאר לאחד התפקידים הנחשקים בספורט העולמי התקבל בחשש בקרב מרבית אוהדי השדים האדומים, למרות היותו אחד הסמלים הגדולים ביותר של הקבוצה על כר הדשא.


המנג'ר הנורבגי סיים את הקדנציה היחידה שלו כמאמן ראשי באנגליה עם ירידת ליגה מביכה עם קרדיף סיטי הוולשית והתחושה של אוהדי המועדון הייתה שיש מועמדים אחרים בעלי ניסיון רלוונטי יותר שיצליחו לייצב את האונייה האדומה השוקעת באופן מיידי.



ז'וזה מוריניו במשחקו האחרון כמאמן מנצ'סטר יונייטד. (צילום: Getty Images)

"קיבלנו את יונייטד שלנו בחזרה!" שאגו אוהדי הקבוצה ביציעי סטמפורד ברידג' ביום שני האחרון בערב בזמן ששחקניו של סולשיאר דאגו לחבק את המנג'ר בן ה-45 על כר הדשא לאחר הניצחון התכליתי נגד מחזיקת הגביע הנוכחי, צ'לסי, והשגת הכרטיס היוקרתי לשלב רבע הגמר. "סולשיאר לא היה צריך ללמד את פוגבה למסור או להדריך את ראשפורד ומרסיאל כיצד לסיים התקפה מתפרצת עם כדור ברשת", מבהירה לינדה ווטסון, אוהדת הקבוצה משולהבת ביציע האורחים במערב לונדון לאחר הניצחון.


"תקשיב היטב לדברים שאמר ג'סי לינגארד בראיון רשמי בשבוע שעבר", היא מבהירה, "סולשיאר השיב את יונייטד למקומה הטבעי, ל-'אולד סקול' והערכים האמיתיים שעליהם בנוי המועדון הזה מימי סר אלכס פרגסון- מן הרגע שהוא נכנס לחדר ההלבשה ושוחח עם השחקנים הוא הבהיר להם – אני מכיר את הליגה והמועדון הזה מכל זווית אפשרית, הלחץ עצום, הוא יודע זאת היטב, אבל החשוב מכל: הוא זכה מהשנייה הראשונה לגיבוי של השחקנים ללא יוצא דופן, גיבוי אמיתי, ללא תנאים, הם משחקים בשבילו!", הדגישה ווטסון בשמחה.


על המילה 'אליפות' לא מדברים העונה באולד טראפורד, הפער מן המקום הראשון עומד כעת על 14 נקודות והיכולת המשכנעת של הסיטי לאחרונה גורמת, שוב, לאי-נוחות בקרב אוהדי השדים האדומים. מיעוט מאוהדי יונייטד עוסקים בשאלה התיאורטית "מה היה קורה אם הפרידה ממוריניו הייתה מתבצעת מוקדם יותר", אולי בטרם נפתחה העונה הנוכחית, הקבוצה שלהם הייתה מסוגלת להתמודד על אליפות לראשונה מאז סיום עידן פרגי.



הניצוץ חזר תחת סולשיאר. (צילום: Getty Images)





התחושה העיקרית בקרב מרבית אוהדי מועדון הפאר מצפון אנגליה היא שהמחשבה על העונה הבאה ואליפות ראשונה מאז 2013 צריכה לחלחל היטב לחברי הנהלת הקבוצה ולהחתים כבר כעת את המנג'ר הזמני על חוזה קבוע לעונות הבאות. הערב, הקבוצה של סולשיאר יכולה לעשות צעד נוסף במטרה להבטיח את מטרת העל שלה העונה – מקום בטופ 4, בדו – קרב המפורסם והאמוציונאלי ביותר מאז ומעולם בכדורגל האנגלי.            


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי