קפה: "זו הייתה אי הבנה, לא נפצעתי", סארי: "הוא לא ייענש"

קפה
קפה | AFP

הפארסה עמוק בתוך ההארכה בגמר גביע הליגה אולי הובילה לכך שצ'לסי איבדה את התואר למנצ'סטר סיטי, אבל העימות הסתיים בלא כלום: "רק ניסיתי להרוויח זמן", טען השוער. המנג'ר אישר: "מרד? בטוח שכולם תומכים בי"

(גודל טקסט)
מנצ'סטר סיטי אמנם זכתה אתמול (ראשון) בגביע הליגה בפעם השישית בתולדותיה, אבל כמעט אף אחד לא מתעניין בזכייה שלה בתואר ראשון העונה אחרי שגברה בפנדלים 2:4 על צ'לסי בתום 120 דקות מאופסות, אלא שכולם מדברים על העימות לעיני מיליוני צופים שנערך בין מנג'ר הבלוז מאוריציו סארי לשוער שלו קפה, אותו רצה לספסל לפני הפנדלים והוא מצדו סירב לעזוב את כר הדשא.


קפה סירב בתוקף לצאת על אף שקבאז'רו כבר עמד על קו האמצע והשלט לביצוע החילוף הורם, וכמעט גרם לסארי לעזוב את כר הדשא – הוא כבר עשה את דרכו לחדרי ההלבשה, אולם חזר והתיישב במקומו. השוער הספרדי בייש את סארי, אבל סירב לבקש סליחה אחרי המשחק ואף הייתה לו את החוצפה, כך לפי הצילומים, לקרוץ למצלמה בסיום דקות ספורות לאחר ההפסד. פרשנים קראו להנהלת צ'לסי להקפיא את השוער עד סוף העונה ולסארי להתפטר הבוקר מתפקידו בתואנה שאיבד את חדר ההלבשה.


סארי סבר שקפה סבל מהתכווצויות שרירים, אבל השוער צייץ אחרי המשחק בהודעה בטוויטר: "לא נפצעתי ולא סבלתי מהתכווצויות. ירדתי לכר הדשא להרוויח קצת זמן. לא הייתה לי כוונה בשום אופן לצאת נגד המנג'ר שלי ולא להישמע לו. דיברתי איתו אחרי המשחק והסברתי לו מה היה, וזו הייתה אי הבנה בין שנינו בלהט הרגע. סארי חשב שאני לא יכול להמשיך, אני ניסיתי להסביר לו שאני בסדר ונתתי כבוד מלא למאמן ולסמכות שלו, לרגע לא רציתי לערער אותו". השוער גם דיבר עם עיתונאים ואמר: "נפלתי לדשא כי רציתי לתת לכולם לנוח כמה שניות, נשארו עוד כמה דקות ולא היתה לי כוונה לאותת שאני פצוע. הספסל טעה וחשב שאני פצוע ולקח זמן להסביר שהכל בסדר".


And Kepa did this after the match ended. A wink to the camera , what are #Chelsea going to do with him will be very interesting. pic.twitter.com/IDDhgL1ZQt

— footballnews (@footynews34) 24 בפברואר 2019


pic.twitter.com/y1moLEZHCq

— kepa Arrizabalaga (@kepa_46) 24 בפברואר 2019


גם התגובה של סארי אחרי המשחק היתה מדהימה. כולם ראו שהוא התפוצץ מזעם על השוער ובעצמו כמעט נטש את כר הדשא, אבל אחרי המשחק אמר לכתבים שקפה לא עשה שום דבר רע. לדבריו זו הייתה בעיית תקשורת בלבד בין השניים. "כל המצב היה חוסר הבנה אחד גדול. הבנתי שקפה נפצע וצריך חילוף ולא ידעתי שהוא בסדר עד שהרופא לא הגיע לספסל להודיע לי. עבורי השוער לא היה יכול להמשיך בגלל התכווצויות והבנתי שהוא לא יוכל לעמוד בפנדלים".


סארי טען שהידיעות לפיהן זה היה מרד שחקנים נגדו אינן נכונות: "אחרי המשחק הזה אני בטוח שהם דווקא תומכים בי, כי הם שיחקו בדיוק כמו שביקשתי מהם ואני גאה בהם. הראינו לכולם שאנחנו יכולים להיות קבוצה יציבה. לשחק נגד מנצ'סטר סיטי זה לא קל ואני מאושר מהשחקנים שלי". לשאלה אם הוא יעניש את השוער על התנהגותו אמר סארי: "לא צריך. עכשיו אני יודע מה קרה בדיוק". 



בעיתוני אנגליה לא התרשמו מההסברים של סארי וקפה ודיברו יותר על מה שנראה מבחוץ. "מירור" כתב בכותרת עם מילה אחת: "מרד". העיתון "סטאר" כינה את קפה "משוגע" שהתעלם מהוראות המנג'ר שלו. דויד לואיז צוטט ב"טיימס הלונדוני" כשאמר: "הסברתי לקפה שהוא חייב לשמוע למנג'ר ולכבד את החלטתו, אבל הוא היה נסער והבהיר שהוא לא פצוע ושאין צורך להחליפו. אני גם חושב שהייתה כאן אי הבנה, אבל אם התקשורת חושבת אחרת היא יכולה לכתוב מה שהיא רוצה. אני חושב שקפה לא הבין האם המאמן רוצה אותו בחוץ בגלל הפציעה או החלטה מקצועית". הבלם הכחיש שהשחקנים מורדים בסארי: "אני חושב שהוא גבר ואני אוהב את הכדורגל שלו והשחקנים תומכים בו. היה לי קשה מאוד להחמיץ את הפנדל בסיום ולא להעניק לו את הגביע".


MIRROR SPORT: Revolting #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/RhhdEL8Xar

— Neil Henderson (@hendopolis) 24 בפברואר 2019



אלן שירר כתב בטור שלו ב"סאן" שיש לסארי את כל ההצדקה להעניש בחומרה את קפה. "חשבתי שזה דווקא רעיון טוב של סארי להכניס את קאבז'רו כי הוא שיחק בסיטי ומכיר את רוב השחקנים שלה ואת הדרך שבה הם בועטים. הכל קשור לכבוד וקפה בייש את סארי בתגובה שלו. כל זה קרה כשסארי כבר היה על סף פיטורין ואין לי ספק שכעת הוא עלול להיות מפוטר מצ'לסי. כאשר שחקן מסרב לרדת לעיני 90 אלף צופים בוומבלי, מה זה עושה לחדר ההלבשה של הקבוצה? חדר ההלבשה היה מקום מאוד מעניין אחרי המשחק. קפה הוא אחד מהשחקנים שסארי הביא ב-71 מיליון ליש"ט מבילבאו, הוא שוער צעיר שלא הבין למה סארי ביקש להחליפו. אני לא בטוח שהיה כאן מרד שחקנים. ססאר אספיילקווטה ודויד לואיז דיברו איתו והוא עדיין סירב לרדת. מה היו שאר השחקנים אמורים לעשות?".


גם ג'ון טרי, כוכב צ'לסי לשעבר שפרשן ל"סקאי" טען: "ברגע שהמספר שלך מופיע, אתה חייב לרדת מכר הדשא בלי ויכוחים. אם יש לך מה להגיד תתעסק עם זה אחר כך בחדר ההלבשה ולא לעיני כל המצלמות".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי