האוהדים קבעו: הנרי השחקן הזר הגדול בתולדות הפרמיירליג

תיירי הנרי חוגג שער
תיירי הנרי חוגג שער | Gettyimages

למעלה מ-250 אלף הצביעו בסקר של BBC, בסיומו מלך שערי ארסנל בכל הזמנים ניצח בפער מוחץ: "השחקן הכי גדול שדרך אי פעם באנגליה", החמיא סוטון. כריסטיאנו רונאלדו במקום השני והיכן מדורג אגוארו?

(גודל טקסט)
הליגה האנגלית יודעת העונה את אחד ממאבקי האליפות המרתקים ביותר, וב-BBC החליטו שפגרת הנבחרות היא זמן מצוין לקצת נוסטלגיה. האוהדים התבקשו להצביע עד אתמול (שבת) בסקר ולבחור את השחקן הזר הגדול ביותר בתולדות הפרמייררליג, ואכן למעלה מ-250 אלף אוהדים הביעו את דעתם. רשימת המועמדים נבחרה על ידי ארבעה: אלן שירר, הכובש המצטיין בתולדות הליגה האנגלית, רוד חוליט, שחקן ומאמן צ'לסי בעבר (אימן גם את ניוקאסל), כריס סוטון שזכה בתואר אליפות עם בלקבורן וכן רוי סמית', כתב "ניו-יורק טיימס".


עם כל הכבוד לכוכבי ההווה, שם אחד בלט מעל כולם: תיירי הנרי הצרפתי שנבחר לשחקן הטוב ביותר וזכה ב-45% מהקולות. מלך שערי ארסנל בכל הזמנים שיחק בממלכה בין השנים 1999 עד 2007 וזכה בדאבל בנוסף לאליפות 'הבלתי מנוצחים', כבש 174 שערים ב-254 משחקים בליגה האנגלית. הנרי סיים ארבע פעמים כמלך השערים בליגה האנגלית (2001/02, 2003/04, 2004/05 ו-2005/06) ונבחר עוד פעמיים לשחקן העונה (2003/04, 2005/06).


3. Eric Cantona – 12%
1. Thierry Henry – 45%https://t.co/3McqqQvuCZ

— SPORTbible (@sportbible) March 24, 2019


שירר ידע להחמיא לחלוץ העבר והמאמן בהווה: "על ההתמדה, ההופעות והשערים הנפלאים שהבקיע, הוא שם למעלה". סמית' נפעם: "הייתה לו אלגנטיות מדהימה, אני תוהה כמה אוהדים ברחבי העולם החלו לצפות בליגה האנגלית בזכות הנרי, שחקן שהיה לו הכל". סוטון: "הוא השחקן הכי גדול שדרך אי פעם באנגליה. אנשים משלמים כסף כדי לראות שחקנים כמוהו".


הנרי הקדים בפער עצום את המקום השני, לשם הגיע כריסטיאנו רונאלדו עם 14% מהקולות. הפורטוגלי זכה בשלוש אליפויות עם מנצ'סטר יונייטד (2006-2009). במקום השלישי נמצא הצרפתי אריק קאנטונה עם 12%, ואת החמישייה משלימים חלוצה של מנצ'סטר סיטי, סרחיו אגוארו (8%) ודידייה דרוגבה, חלוצה לשעבר של צ'לסי (6%). 


עם פרסום התוצאות הציגו ב-BBC גם את הדירוג לפי עמדות. פטר שמייכל, השוער הדני של מנצ'סטר יונייטד שזכה עמה בטרבל ב-1999, נבחר לשוער הטוב ביותר עם 5%, כשהוא מקדים את פטר צ'ך (1%) ודויד דה חאה (1%). וינסנט קומפאני, בלמה של מנצ'סטר סיטי (2%), הקדים במעט את נמניה וידיץ' ממנצ'סטר יונייטד (2%) ונבחר לבלם הטוב ביותר, כשיאפ סתאם ההולנדי שגם הוא כיכב ביונייטד סיים אחריהם. כריסטיאנו רונאלדו שובץ כקשר בסקר, ולכן הקדים בקלות את דויד סילבה שהשיג 2% וכן את פטריק ויירה קפטן ארסנל בעבר, שזכה לקצת פחות קולות (2%).


כריסטיאנו רונאלדו בימיו ביונייטד. יסתפק במקום השני (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי