ואן חאל: "סולשיאר משחק בסגנון הגנתי בדיוק כמו מוריניו"

לואיס ואן חאל
לואיס ואן חאל | Gettyimages

המאמן ההולנדי שפרש לאחרונה דיבר בראיון ל-BBC: "ההבדל היחיד ביניהם הוא שסולשיאר מנצח, הם משחקים בשיטה הגנתית ומתבססים על יציאה למתפרצות". על די מריה: "לא עמד בלחץ של הפרמיירליג"

(גודל טקסט)
מאמן מנצ'סטר יונייטד בעבר לואיס ואן חאל, שאימן בין היתר גם את אייאקס, ברצלונה, באיירן מינכן ונבחרת הולנד, הודיע לאחרונה שפרש מאימון כדורגל. הוא העניק ראיון מרתק ל-BBC בו טען שליברפול קבוצה טובה יותר ממנצ'סטר סיטי והאשים את אולה גונאר סולשיאר שהוא מאמן הגנתי ולמעשה מחנה את האוטובוס ברחבה בדיוק כמו ז'וזה מוריניו.


ההבדל בין ז'וזה מוריניו לאולה גונאר סולשיאר: "אחרי שעזבתי את יונייטד מוריניו שינה את סגנון המשחק שלי לשיטת חניית האוטובוס ברחבה ויציאה למתפרצות. סולשיאר עושה את אותו הדבר וההבדל ביניהם הוא שסולשיאר מנצח. אני לא נמצא במועדון, אבל עושה רושם שהאווירה השתנתה לטובה".


ההולנדי המשיך: "זה נכון שסולשיאר גם שינה את התפקוד של פול פוגבה ושם אותו בתפקיד בו הוא יותר חשוב. בכל אופן סגנון המשחק של יונייטד כעת לא דומה לזה שהיה בתקופת אלכס פרגוסון. לדעתי הוא הגנתי ומתבסס על מתפרצות. אם אתה אוהב את זה, אתה אוהב את זה. אם אתם חושבים שזה יותר מלהיב מהכדורגל ההתקפי המשעמם שלי אז בסדר".


Liverpool are better than Man City, and both are better than Barcelona – Van Gaal#ManCity#Premier_Leaguehttps://t.co/g2M3S26Jna

— ⚽️ Football News (@footy90com) 26 במרץ 2019


למרות הכל, משהו טוב על סולשיאר: "הוא הפסיד רק פעמיים עד כה וחשוב מאוד שהוא העלה את יונייטד לרבע גמר ליגת האלופות. לדעתי הם יכולים גם לזכות באליפות אירופה כי הם משחקים בשיטה הגנתית וקשה מאוד לנצח אותם. אם אתם אוהבים או לא, זה דווקא בזכות העבודה של מוריניו".


כמו מוריניו, גם סולשיאר לא נותן הזדמנות לצעירים: "קראתי בעבר ציטוטים של מוריניו שנתן לצעירים לשחק רק בגלל שלא הייתה לו ברירה. אני יצרתי את הצורך הזה. למנצ'סטר יונייטד היו 30 שחקנים ואני צמצמתי את הסגל ל-23 ואז יכולתי לבחור תמיד צעירים מהאקדמיה. עשיתי את זה בכל מועדון בו עבדתי. לכן הרבה צעירים ערכו את הבכורה שלהם תחתי".


"הרבה מאמנים כמו מוריניו אף פעם לא נותנים הזדמנות לצעירים. נותנים חמש דקות פה או עשר דקות שם. לתת הזדמנות לשחקן זה לתת לו לשחק משחק כמעט מלא. שחקנים צעירים הם מלאי התלהבות, ואם אתה משחק רק עם ותיקים זה חבל כי חלקם משחקים כמו על טייס אוטומטי. אם אתה לא מוכן לתת הזדמנות לצעירים אתה לא יכול להיות מאמן מחנך".



אולה גונאר סולשיאר. "הגנתי בדיוק כמו מוריניו" (AFP)


על ההצלחה שלו כמאמן: "יש לי פילוסופיה של משחק והצלחתי לקחת תארים בארבע ליגות. סימן שהפילוסופיה עבדה. הירושה שלי גדולה יותר מהתוצאות שהשגתי".


מי תזכה בליגת האלופות העונה: "אנשים חושבים שברצלונה הכי טובה, אבל הם לא. מנצ'סטר סיטי וליברפול יותר קבוצתיות מבארסה. ליברפול יותר טובה מבחינה קבוצתית אפילו ממנצ'סטר סיטי לדעתי. מצד שני סיטי משחקת את הכדורגל הכי יפה כך שאני מאחל להם לזכות".


האהבה שקיבל במנצ'סטר יונייטד: "היו לנו 40 אנשי צוות כולל מאמנים ומחלקת סטטיסטיקה ואני מאוד אנושי. כולם אהבו אותי. כשעבדתי כפרשן במשחק של ליברפול נגד יונייטד אוהדי מנצ'סטר עדיין קראו בשמי. אני גאה שאנשים עדיין אוהבים אותי".


הכישלון של אנחל די מריה ביונייטד: "הוא האשים אותי בכך שנכשל? האמת שמה שקרה הוא שאנחל לא עמד בלחץ של לשחק בפרמיירליג והלחץ שמפעילים על הכדור באנגליה. ניסיתי לשחק איתו בכל עמדה התקפית שיכולתי ואתם יכולים לבדוק את זה. הוא אף פעם לא שכנע אותי בשום עמדה בה שיחק".



אנחל די מריה. "לא שכנע אותי בשום עמדה בה שיחק" (AFP)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי