אמרי מאוכזב אך אופטימי: "אפשר לסיים במקום הרביעי"

אמרי מתוסכל
אמרי מתוסכל | Gettyimages

מאמן התותחנים שהפסידו לאברטון וניצחו רק פעם אחת בתשעת משחקי החוץ האחרונים, הוסיף: "הכל בידיים שלנו". הנהלת המועדון הבהירה לספרדי: העפלה לליגת האלופות תיחשב להצלחה. ערב מרגש לג'גיילקה הוותיק

קבוצות: אברטון
(גודל טקסט)
ארסנל הגיעה למשחק אתמול מול אברטון עם רוח גבית של חמישה נצחונות ותיקו בששת המשחקים האחרונים ואפשרות להעפיל למקום השלישי בטבלה, אלא שהקבוצה של אוני אמארי פגשה במוקש הגודיסון פארק ונכנעה 1:0 לכחולים של מרקו סילבה. כעת התותחנים יצטרכו לעבוד קשה מאוד כדי להגיע לליגת האלופות בעונה הבאה. ארסנל נותרה רביעית כשטוטנהאם היריבה הגדולה מדורגת לפניה.


בעוד ארסנל ניצחה בכל עשרת משחקי הבית האחרונים שלה, הבעיה הגדולה של ארסנל הם משחקי החוץ שלה. מאזן החוץ של ארסנל הוא הגרוע ביותר מבין שש הראשונות. מאז נובמבר, ארסנל ניצחה רק את האדרספילד, כלומר ניצחון חוץ אחד בתשעת משחקי החוץ האחרונים וחמישה בלבד בעונה כולה. התותחנים יהיו חייבים לשפר את המצב שכן ארבעה מששת משחקי הליגה האחרונים שלהם ישוחקו מחוץ לאימרויות.


לפי "דיילי מייל", הנהלת המועדון הודיעה לאמרי שאם ארסנל תסיים בין ארבע ראשונות העונה הזו תיחשב כמוצלחת, והבהירה לו עד כמה חשוב לקבוצה לשחק בעונה הבאה בליגת האלופות אחרי שנתיים ברציפות בליגה האירופית. מנגד, אין ספק שארסנל רחוקה מימי הזוהר שלה ובעיתון נכתב שארסנל היתה פעם שם נרדף ליצירתיות, בניגוד להיום. הקבוצה בעטה רק פעם אחת לעבר השער במחצית הראשונה, המאזן הכי גרוע שלה מאז 2016.


1 – Arsenal attempted just one shot in the first half – their fewest in the first half of a Premier League game since May 2016 against Man City (also one shot). Blunt.

— OptaJoe (@OptaJoe) 7 באפריל 2019


אברטון היתה יכולה לנצח בהפרש הרבה יותר גבוה אחרי שבעטה בלי סוף לשער של התותחנים, אבל השחקנים שלה לא היו מדויקים. אונאי אמרי טען בסיום: "אני לא חושב שהיינו כל כך גרועים. זו תוצאה גרועה והופעה לא טובה שלנו, אבל אנחנו עדיין במקום הרביעי. ברור לי שעד לסיום הולך להיות קשה והיום היתה לנו הזדמנות טובה לעלות למקום שלישי. אנחנו צריכים להיות עקביים. אחרי המשחק הזה אני בסך הכל חושב אותו דבר כמו קודם שיש לנו סיכוי לסיים בין ארבע הגדולות וזה בידיים שלנו. אם ננצל הזדמנויות שיש לנו נצליח להתברג לשם".


מסוט אוזיל היה יכול לבשל שני שערים אחרי שבמחצית הראשונה מסר טוב לסיאד קולאשינץ והנריק מחיטריאן שהחמיצו. יחד עם זאת הוא חילק 46 מסירות במשחק שרובן בוזבזו והוחלף מתוסכל בדקה ה-74. ארון ראמזי פתח על הספסל ונכנס רק מחצית שנייה כמו פייר-אמריק אובאמיינג שבילה מחצית מבוזבזת על הספסל. כשהם נכנסו לשחק ארסנל השתפרה והגיעה ליותר הזדמנויות, אבל בהגנה התותחנים היו אפילו גרועים יותר.


עבור הבלם הוותיק פיל ג'גיילקה בן ה-36 שכבש את שער הניצחון לאברטון זו היתה הופעה נדירה (רביעית בלבד) והוא כבש שער בכורה. שיבוצו בהרכב נקבע רק דקות ספורות לפני הפתיחה כאשר הבלם הקבוע מייקל קין סבל מוירוס ולא הצליח להתאושש. ג'גיילקה סבל העונה מכמה פציעות בברכו והוא כבש שער ראשון מאז אפריל 2017. בגיל 36 ו-233 ימים הפך הבלם לשחקן הכי מבוגר שכבש העונה בליגה. אברטון ניצחה אחת משש הגדולות פעם שנייה ברציפות בבית אחרי שניצחה את צ'לסי 0:2 קודם לכן. לפני כן נכשלה לעשות זאת ב-25 משחקים נגד שש הראשונות.



אובאמינג חסר אונים. ארסנל מתקשה במשחקי החוץ (Gettyimages)


הלחץ על אמרי ניכר אחרי שהוא היה עסוק בוויכוח חריף עם מרקו סילבה מנג'ר אברטון בדקה ה-82, לאחר שקודראן מוסטפי תיקל את רישארליסון. אמרי הכחיש בסיום: "לא היה משהו באמת מיוחד בינינו. סילבה עזב את האיזור הטכני שלו ורץ אלי, אבל לא היה ממש משהו מיוחד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי