צפו בתקציר: ליברפול בפסגה לאחר 0:5 קל על האדרספילד

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | AFP

נבי קייטה מצא את הרשת תוך 17 שניות, מאנה (22, 66) וסלאח (45+1, 83) הוסיפו צמדים ועלו לראש טבלת הכובשים. אלכסנדר אוקסלייד-צ'מברליין נכנס בדקה ה-74 לאחר שנה ויומיים של היעדרות וזכה למחיאות כפיים מהקהל

(גודל טקסט)
מעולם לא היה קרב צמוד כל כך בפסגת הפרמיירליג, עם שתי קבוצות איכותיות כל כך וקליימקס מותח כל כך. הערב (שישי) היה תורה של ליברפול להראות את ערכה, והיא עשתה זאת בענק עם 0:5 על האדרספילד שהחזיר אותה לראש הטבלה לפחות ליומיים.


ועדיין, גם אם המייטי רדס יתנו הופעות מושלמות בכל שני המשחקים שנותרו להם עד סוף העונה, נגד ניוקאסל בחוץ ו-וולבס בבית, זה עלול עדיין לא להספיק. כדי שהצלחת תחזור סיטי לא תמעד נגד ברנלי, לסטר או ברייטון.


אף אחד לא ציפה לתוצאה אחרת מהבחורים של קלופ, שעלו ליתרון אחרי 17 שניות ולא הסתכלו לאחור. מאנה, בתקופה הטובה בקריירה, וסלאח, שחזר לעצמו לאחר פתיחת עונה פושרת, נתנו צמדים בהופעה ענקית ואפילו דניאל סטארידג' וג'רדאן שאקירי נתנו הופעות נהדרות. וכמובן, איך אפשר שלא לשכוח את אלכס אוקסלייד צ'מברליין, שריגש את אנפילד כשנכסס רבע שעה לסיום לאחר שנה בה היה פצוע.


ביום רביעי מצפה לליברפול קרב קשה בקאמפ נואו, בו היא תנסה להשיג תוצאה טובה לקראת הגומלין בחצי גמר ליגת האלופות. המטרה היא כמובן גמר שני ברציפות, ועדיף עם תוצאה שונה מזו שהושגה בשנה שעברה, ובכושר הנוכחי בו נמצאים קלופ ושחקניו – תשעה ניצחונות ברציפות בכל המסגרות ו-18 משחקים ללא הפסד – הם בהחלט יכולים לעשות את זה. אבל כפי שכולם יודעים, המטרה האמיתית היא אחת: אליפות. האם ליברפול מסוגלת לעמוד בלחץ? בעוד שבועיים נגלה.




הרכבים
ליברפול: אליסון, וירג'יל ואן דייק, דיאן לוברן, אנדרו רוברטסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד, נבי קייטה, ג'ורג'יניו ויינאלדום, ג'ורדן הנדרסון, סאדיו מאנה, דניאל סטארידג', מוחמד סלאח.


האדרספילד: יונאס לוסל, אריק דורם, טרנס קונגולו, כריסטופר שינדלר, טום סמית', קרלן גרנט, ז'וניניו באקונה, ג'ון סטאנקוביץ', ג'ונתן הוג, איזאק אמבנזה, סטיב מונייה.



מהלך המשחק
סאות'המפטון כבשה השבוע שער תוך שבע שניות, שנרשם כמהיר ביותר בתולדות הפרמיירליג. השיא הזה לא נשבר, אבל 17 שניות זה בהחלט מהיר. בהתקפה הראשונה של ליברפול סלאח מצא את קייטה, שהיה חופשי ברחבה והכניע את לוסל בדרך ל-0:1 מיידי עם השער המהיר ביותר של ליברפול בתולדות הפרמיירליג. מאז השער ליברפול אמנם החזיקה יותר בכדור אבל לא ממש הגיעה למצבי בעיטה, בעוד האדרספילד השיגה שלוש קרנות ברבע השעה הראשונה.


זה לא הזיז למייטי רדס, שהניעו את הכדור בלי בעיה. בדקה ה-22 אנדרו רוברטסון פרץ מצד שמאל, הגביה כדור וברחה חיכה סאדיו מאנה, שנגח בקלות פנימה את ה-0:2 של ליברפול. זהו שערו ה-19 של מאנה העונה בליגה, מה שמציב אותו במקום הראשון בטבלת הכובשים לצד סלאח, אגוארו ואובמיאנג. לא לזמן רב, כיוון שסלאח העלה את מאזנו ל-20 שערים בתוספת הזמן של המחצית. הוא הגיע ראשון לכדור עומק, זיהה את לוסל מחוץ לשער והקפיץ מעליו כדי לתת לליברפול 0:3 רגע לפני ההפסקה.


מאנה נוגח את השני של ליברפול במשחק וה-19 שלו בליגה (Gettyimages)
מאנה נוגח את השני של ליברפול במשחק וה-19 שלו בליגה (Gettyimages)


נדמה שהמשחק הפך לקרב בין סלאח ומאנה על פסגת טבלת הכובשים, שכן במחצית השנייה כל אחד מהם ניסה לכבוש. מאנה, אולי בתקופה הטובה בקריירה שלו, היה זה שהשלים צמד והשתווה לסלאח בראש הרשימה בדקה ה-66 עם עוד נגיחה נהדרת.


הרגע המרגש של המשחק הגיע בדקה ה-74: דניאל סטארידג', שבעצמו לא זכה להרבה דקות העונה אך היה מכריע בפעמים בהם כן שיחק, ירד לספסל ובמקומו עלה אלכנסדר אוקסלייד-צ'מברליין. בדיוק שנה ויומיים עברו מאז הפציעה האכזרית של הקשר בחצי גמר ליגת האלופות נגד רומא, והוא עלה למגרש לקול מחיאות הכפיים של האוהדים שתמכו בו לאורך כל הדרך. שתי דקות לאחר מכן הוא גם היה קרוב לכבוש, אבל לוסל עצר את הבעיטה מטווח קרוב שלו.


התשובה של סלאח למאנה הגיעה בדקה ה-83, כשגם המצרי השלים צמד ועלה ל-21 שערים. בהופעתו ה-100 במדי הקבוצה, זה היה שערו ה-69 של סלאח – הכי הרבה ששחקן ליברפול כלשהו כבש ב-100 ההופעות הראשונות שלו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי