צפו בתקציר: שער ענק של קומפאני קירב את סיטי לאליפות עם 0:1 על לסטר

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | AFP

הקבוצה של ברנדון רוג'רס החזיקה מעמד 70 דקות לפני שנכנעה לפצצה לחיבורים של הבלם הוותיק, גווארדיולה קרוב 90 דקות מאליפות שנייה ברציפות. ליברפול תקווה להפתעה של ברייטון במחזור הסיום

קבוצות: לסטר
(גודל טקסט)

לא רק בלסטר ובמנצ'סטר לטשו עיניים לכיוון האיתיחאד. כל הפאבים בליברפול היו מלאים הערב (שני) באוהדים מקומיים, שהחזיקו אצבעות למאמנם לשעבר ברנדון רוג'רס נגד האלופה החזקה של פפ גווארדיולה. תיקו – או ניצחון סנסציוני – של לסטר על פני מנצ'סטר סיטי היה משנה לחלוטין את תמונת המאבק לאליפות. אבל למרות משחק לוחמני וקשוח, סיטי זאת סיטי אחרי הכל והיא ירדה עם עוד ניצחון, ה-13 ברציפות בפרמיירליג, הפעם 0:1 על הקבוצה שזכתה באליפות לפני שלוש שנים.

הכחולים ניסו, באמת שניסו, ולמשך 70 דקות גם החזיקו מעמד. בהתחלה הם אפילו תקפו יותר והיו קרובים ליתרון מפתיע. אבל מלבד שחקנים מנוסים יותר ומוכשרים יותר, למנצ'סטר סיטי יש גם אופי של אלופה. וינסנט קומפאני, אולי במשחקו האחרון באיתיחאד, העניק לה את השער היקר כל כך הזה ובסטייל אדיר. בלי בעיטה כזאת, למרות השליטה הבלעדית במשחק לחלוצים של פפ לא היה סיכוי לחדור את החומה ששמה קספר שמייכל. השוער הדני, במשחק ענק, לא הליח לעצור את הפצצה של הבלם ונכנע גם הוא למכונה שנמצאת בדרכה לאליפות.

בשבוע הבא תצא סיטי לברייטון למשחק האחרון של העונה, כשכל מה שהיא צריכה לעשות זה לנצח את השחפים – שנלחמים על חייהם בתחתית – כדי לעשות מה שלא הצליחה לעשות אף קבוצה בעשור האחרון ולזכות באליפות שנייה ברציפות. ליברפול תמשיך להתפלל להפתעה של בירם כיאל וחבריו, כשהיא עצמה תפגוש את וולבס החזקה. הפרמיירליג, גבירותיי ורבותיי, נכנסת למערכה האחרונה והמרתקת ביותר שלה.

שמייכל. אם לא הוא, התוצאה היתה גדולה בהרבה (AFP)
שמייכל. אם לא הוא, התוצאה היתה גדולה בהרבה (AFP)

הרכבים
מנצ'סטר סיטי: אדרסון, אולקסנדר זינצ'נקו, איימריק לאפורט, וינסנט קומפני, קייל ווקר, פרננדיניו, אילקאי גונדואן, דויד סילבה, פיל פודן (לירוי סאנה 56), ברנרדו, סרחיו אגוארו.

לסטר: קספר שמייכל, בן צ'ילוול, הארי מגווייר, ג'וני אוונס, ריקרדו פריירה, ווילפרד אנדידי, חמזה צ'ודהורי, יורי טילמנס (הארווי בארנס 75), מארק אולברייטון (דמיאן גריי 86), ג'יימס מדיסון (קלצ'י איהנאצ'ו 80), ג'יימי וארדי.

מהלך המשחק
דווקא לסטר היתה טובה יותר בפתיחה, ובמשך 20 הדקות הראשונות הגיעו למספר הזדמנויות שנעצרו רק אצל אדרסון. סיטי, מצד שני, החזיקה יותר בכדור, אבל לא ממש נכנסה לרחבה. רק לקראת סוף המחצית החל הלחץ של התכולים, שהעבירו כדורים קרוב מאוד לשער של קספר שמייכל, בעוד האורחת נכנסה למגננה וניסתה לצאת למתפרצות.

קומפני. משחק נהדר שלו (AFP)
קומפני. משחק נהדר שלו (AFP)

הלחץ הזה נמשך גם במחצית השנייה, כשסיטי ממשיכה לבעוט לעבר השער אבל לא מצליחה להבקיע. הקבוצה של רוג'רס הסתגרה ולא נתנה לה להעביר את הכדור כפי שפפ אוהב, אבל מעבר לזה לא ייצרה בעצמה התקפות מעבר. בדקה ה-60 טענו הסיטינז לפנדל, אבל השופט התעלם באופן מוצדק. הדקות הטובות של סיטי נמשכו, אבל גם כשסטרלינג, אגוארו וסאנה הצליחו לחדור את ההגנה העבה הם נתקלו בשמייכל.

ואז הגיע וינסנט קומפאני. הבלם הוותיק קיבל את הכדור מלאפורט, וממרחק 30 מ' שחרר טיל ישירות לחיבורים. שוער נבחרת דנמרק לא יכול היה לעשות דבר הפעם מלבד למתוח את קצות זרועותיו ולראות את הכדור חודר בכל זאת לשער ומעלה את סיטי ל-0:1. לסטר, שעד לאותה נקודה במחצית השנייה כמעט ולא עברה את החצי, חזרה להתקיף אבל זה לא הספיק. כששריקת הסיום נשמעה, פפ מצא את עצמו 90 דקות מאליפות נוספת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי