וירג'יל ואן דייק נבחר לשחקן העונה בפרמיירליג

וירג'יל ואן דייק
וירג'יל ואן דייק | אתר רשמי

שעות ספורות לפני המשחק של ליברפול נגד וולבס (16:50 בספורט2), ההולנדי קטף את הפרס היוקרתי והפך לשחקן ההגנה השלישי שזוכה בתואר אחרי וידיץ' וקומפני. קלופ אמר לקראת המשחק: "נושפע ממה שהיה נגד ברצלונה"

(גודל טקסט)
רגע האמת הגיע. בשעה 17:00 ייצא לדרך מחזור סיום העונה בפרמיירליג, שרק בסופו נדע סופית מי היא האלופה – האם זו מנצ'סטר סיטי שתזכה שנה שנייה ברציפות, או שמא ליברפול תחולל סנסציה ברגע האחרון ותזכה לראשונה מאז 1990 (שידורים ישירים בחבילת הערוצים של ספורט1).


שעות ספורות לפני המשחק האדומים קיבלו בשורה משחק כאשר הפרמיירליג הודיעה באופן רשמי על זכייתו של הבלם וירג'יל ואן דייק בתואר שחקן העונה. ההולנדי בן ה-27 שנבחר גם בשחקן העונה של איגוד השחקנים, הפך לשחקן ההגנה השלישי שקטף את התואר האישי אחרי נמניה וידיץ' בעונת 2010/11 ו-וינסנט קומפני בעונת 2011/12 כאשר המשותף לשניים האחרונים הוא שאותם סיימו את העונה עם תואר האליפות.


ואן דייק שנחשב בעיני רבים לבלם הטוב בעולם, שדרג את משחק ההגנה של ליבפרול מאז הצטרף אליה בחודש ינואר שמר על שער נקי ב-27 משחקים מתוך 51 הופעות. בנוסף, השחקן מחזיק ברזומה הגנתי מרשים למדי כאשר אף שחקן לא הצליח לעבור אותו העונה ובמחינה התקפים תרם ארבע שערים והוסיף שני בישולים.



הבלם השלישי בתולדות הפרמיירליג שזוכה בתואר שחקן העונה. וירג'יל ואן דייק (האתר הרשמי)



לקראת המשחק התפרסם באתר הרשמי של ליברפול מכתב תודה מיורגן קלופ לאוהדים, הרי שהמשחק הערב יהיה האחרון לעונה זו באנפילד – והלפני אחרון, פרט לגמר ליגת האלופות במדריד ב-1.6. "אי אפשר להתעלם ממה שה-0:4 נגד ברצלונה ביום שלישי יצר", כתב קלופ, "והכל תלוי בנו כעת. כשאני כותב בנו אני מתכוון לכולנו, לא רק השחקנים, עלינו להפוך את זה ליתרון. חווינו אירוע אמוציונלי ואינטנסיבי, אנחנו בני אדם וברור שנושפע מכך ואלה דברים שצריך לדעת לנצל".


במשחק המקביל, בירם כיאל לא צפוי לפתוח בברייטון ששרדה בליגה ותגיע לשחק את "הבונקר הרגיל" בביתה מול האלופה בניסיון למנוע מפפ גווארדיולה ושחקניו לסיים עונה עם ניצחון ואליפות, אבל גם וולבס, שתתארח באנפילד, כבר הבטיחה את המקום השביעי שעשוי להספיק לה כדי להעפיל לאירופה והיא למעשה מגיעה משוחררת ממטרות – אבל מי שלדעת רבים נחשבת להפתעת העונה בהחלט יכולה לקלקל לליברפול את חלום האליפות, בין אם הדברים תלויים בה או שלא.



"אנחנו בני אדם, עלינו לדעת לנצל דברים כאלה" (Gettyimages)


"הביחד שלנו כקבוצה עם האוהדים הוא חשוב ביותר", המשיך המנג'ר, "האוהדים הם מקור האנרגיה שלנו ונזדקק לכם גם היום. זה מאוד חשוב שנחשוב רק על עצמנו ונדאג לקבוצה שלנו ולמתרחש באנפילד ולא מעבר", המשיך בהתייחסות למפגש שייערך באמקס בין ברייטון לסיטי, "ביום שלישי נגד ברצלונה לא חשבנו על כלום חוץ מעל משפחת ליברפול ויצרנו את הרגע שלנו. בבקשה שכך יהיה גם היום.


"בואו נתמקד בעצמנו, בליברפול, ונדע למצוא את השמחה שיש ברגעים כאלה. בזכות המשחק נגד ברצלונה העונה לא תסתיים היום, אבל זה משחק אחרון באנפילד ואנחנו רוצים להביע את הערכתנו על מסע משותף מדהים שהיה לנו. העונה עוד לא הסתיימה, אבל זה היה כבוד להיות חלק מזה. אילו חיים אלה אם אתה חושב רק על עצמך?", המשיך קלופ לפרגן, "יש בעולם כל כך הרבה דברים חשובים יותר, אבל מה שעשינו כאן, בעזרתכם, הביא להמון אושר – וזה מה שכל כך מיוחד בעונה הזו. מה שלא יקרה, אנחנו מי שאנחנו: ליברפול חזקה, שחיה את הרגע ומנסה ליהנות מכך. תודה רבה, אנפילד".


Whatever happens next. A season to remember.

One more game pic.twitter.com/90MOIIM3fB

— Liverpool FC (@LFC) May 11, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי