מוריניו: "הבעיות ביונייטד עדיין קיימות. מאמן טוב הופך לבובה"

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | AFP

מאמן השדים האדומים התראיין ל"לאקיפ" והפתיע כשהיה מפויס לגבי פוגבה: "לא היה האחראי הבלעדי למה שקרה בקבוצה שלי". על פ.ס.ז': "לא יהיו מועדון גדול עד שלא יזכו בצ'מפיונס". וגם: העקיצות לפוצ'טינו וקלופ

(גודל טקסט)

ז'וזה מוריניו לא עומד על הקווים כבר קרוב לחצי שנה, מאז פוטר ממנצ'סטר יונייטד, אך נותר אחד המרואיינים המבוקשים ביותר. הפורטוגלי התראיין ל"לאקיפ הצרפתי" וסקר את העונה של מנצ'סטר יונייטד, דיבר על יחסיו עם פול פוגבה והתייחס גם להישגיו של פפ גוארדיולה. מוריניו פתח את דבריו: "אמרתי כבר לפני תשעה או עשרה חודשים, לאחר שזכיתי בשמונה אליפויות, אחד מרגעי השיא שלי שאנשים רק היום מבינים את זה – לסיים במקום השני עם מנצ'סטר יונייטד". 

על שמינית גמר ליגת האלופות: "אני יודע מה קרה, אני לא רוצה לספר על המסקנות והניתוחים שלי בפומבי, זה לא מעניין. רק אזכיר שניצחנו את יובנטוס בטורינו העונה. לגבי מנצ'סטר יונייטד אני רוצה להגיד שני דברים: הראשון הוא שהזמן דיבר בפני עצמו, והשני הוא שהבעיות עדיין קיימות".

למאמן היו יחסים מאוד מורכבים עם הכוכב פול פוגבה, כשכזכור אף אמר שלא יענוד יותר את סרט הקפטן. הפעם הגיב הפורטוגלי במידה מפויסת יותר: "הבעיות עדיין שם, אני לא יכול לומר שפוגבה הוא האחראי למה שקרה בתקופה שלי".


לא האשם היחידי, פול פוגבה (gettyimages)

בצרפת דווח לאחרונה כי המאמן עשוי להחליף את תומאס טוכל בסיום העונה ולעמוד על הקווים של פריז סן ז'רמן. המאמן הכחיש: "יש לקבוצה הזו מאמן ואני לא יכול לאמן בקבוצה שיש לה מאמן. אתה צריך לשאול אותי על מקום שהדלת שלו פתוחה בפניי". מוריניו הוסיף לגבי הקבוצה מצרפת: "יש להם שחקני על אבל עד שלא יזכו בליגת האלופות הם לא יחשבו כמועדון עילית, וזה לא קורה. זה לא מספיק שהם שולטים בליגה שלהם".

על פוצ'טינו וקלופ שהגיעו לגמר ליגת האלופות: "אני מעריץ את העבודה של שניהם, מגיע לשניהם להיות בגמר. אין דבר טוב יותר מלהניף את הגביע עם האוזניים הגדולות, אבל לצערי אחד מהם יפסיד. זהו יהיה הגמר השלישי של יורגן, ובשלושתם הוא הפסיד. אני לא יכול לדמיין מה יעבור על יורגן אם הוא יפסיד גם את הגמר הזה. פוצ'טינו, מה הוא כבר השיג?"

בסיכום הראיון, התייחס הפורטוגלי לכך שפפ גווארדיולה עבר אותו במספר התארים כשזכה בתואר ה-26 שלו לעומת הפורטוגלי לו יש 25 תארים בלבד. המאמן אמר: "אם הייתי נשאר עם פורטו ואינטר לאחר הזכייה בליגת האלופות, הייתי זוכה גם בסופר קאפ המקומי והאירופאי, ואליפות העולם לקבוצות, וכנראה שהמאזן שלי היה עולה ל-31 תארים, כנראה שזה לא מסתכם במספרים".


מוריניו עם פוצ'טינו. "במה הוא כבר זכה?" (Gettyimages)

על תסמונת העונה השלישית: "שחקנים יכולים לחוות שחיקה מסוימת כשאתה דורש מהם הרבה, כשיש לך פרופיל של מאמן קבוצתי מאוד, שאפתני, כזה שעובד קשה. אני לא רוצה להיות מאמן נחמד כי מאמן נחמד הופך להיות בובה לאחר שלושה חודשים וזה לא נגמר טוב. מצד שני, תמיד צריך למצוא את האיזון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי