צפו בתקציר: סיטי הביסה את ווטפורד 0:6 בגמר הגביע וזכתה בטרבל

מנצ'סטר סיטי
מנצ'סטר סיטי | Gettyimages

הקבוצה של גווארדיולה סיימה את העונה המדהימה שלה בסטייל והפכה לקבוצה היחידה שזוכה בכל התארים המקומיים. ראחים סטרלינג כבש שלושער. גם דויד סילבה, קווין דה בריינה וגבריאל ז'סוס השתתפו בחגיגה

(גודל טקסט)

אומרים שלגביע חוקים משלו, אך הקלישאה פסחה מעל הגמר הערב בוומבלי בין מנצ'סטר סיטי לווטפורד. הקבוצה של פפ גווארדיולה הוכיחה שוב את העליונות האדירה שלה והשלימה עונה נהדרת, על אף ההדחה ברבע גמר ליגת האלופות, כשהביסה 0:6 בגמר את ווטפורד וזכתה בטרבל. זו הקבוצה היחידה שכבשה שישה שערים בגמר מאז בלקבורן ב-1903. בסה"כ זכו הסיטזינס העונה בכל התארים המקומיים: אליפות אנגליה, הגביע האנגלי, מגן הקהילה וגביע הליגה.
 

האלופה עלתה לכר הדשא ללא הכובש הבכיר שלה, סרחיו אגוארו, אך הסתדרה מצוין עם שלושער שכבש ראחים סטרלינג, כאשר דויד סילבה כובש ראשון ושובר בצורת וגם המחליף קווין דה בריינה וגבריאל ז'סוס כבשו. המאמן הספרדי זכה בתואר היחיד שהיה חסר לו באנגליה, ועבור סיטי מדובר בגביע שישי בתולדותיה והראשון מאז עונת 2010/11. 
 

ווטפורד, מצידה, עשתה את שלה בעצם ההעפלה לגמר ראשון מאז 1984. בחצי הגמר היא הצליחה למחוק פיגור כפול מול וולבס בדרך לניצחון 2:3, אך אלופת אנגליה הייתה אתגר קשה מדי עבורה. מי שנהנתה מהתוצאה הערב היא אותה וולבס שתשחק בליגה האירופית בשל העובדה שסיימה במקום השביעי.




כיאה לגמר האנגלי, אווירה נהדרת בוומבלי (Gettyimages)


מהלך המשחק
המצב הראשון הגיע בדקה השביעית כשברנרדו סילבה העביר כדור רוחב נהדר, אבל קאת'קארט הרחיק רגע לפני שז'סוס כבש. בדקה העשירית, הזדמנות גדולה לווטפורד שיצאה למתפרצת, דאולופאו השאיר את פריירה מול אדרסון, השוער הברזילאי יצא טוב והדף את הכדור. בדקה ה-26, 0:1 למנצ'סטר סיטי: ראחים סטרלינג בעט מחוץ לרחבה, הכדור נהדף והקשר הנגח לעברו של דויד סילבה שבעט משבעה מטרים אלכסונית, ברגל שמאל, פנימה. זה היה שער ראשון של דוד סילבה לאחר בצורת ארוכה בת 27 משחקים. והמבלש? סטרלינג היה מעורב השנה ב-39 שערים של סיטי, כשרק שחקן אחד באנגליה היה מעורב ביותר – קוראים לו סרחיו אגוארו.



שבר בצורת ארוכה. דויד סילבה (AFP)



פפ אחרי שער היתרון של דויד סילבה (gettyimages)


בדקה ה-38, הסיזטינס ביססו את היתרון: ברנרדו שלח כדור ענק לרחבה, ז'סוס התמקם היטב ודחק מקרוב, הכדור פגע בסטרלינג ונכנס, 0:2 למנצ'סטר סיטי. מיד לאחר השער הגיעה סיטי להזדמנות נוספת (40), כאשר ריאד מחרז עשה מבצע נהדר, עשה כאילו הוא בועט והעביר רלגל השנייה ובעט חזק, אך השוער גומס הצליח להדוף. המחצית הסתיימה ביתרון כפול לקבוצה של גווארדיולה.



שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים את השער השני (Gettyimages)


המחצית השנייה נפתחה בדיוק באותה הדרך. סטרלינג דהר קדימה ומסר הצידה לז'סוס שהטעה את שחקן ההגנה וסחט הצלה מגומס. ז'סוס נגח לרשת מייד בהתקפת הנגד אך השופט פסל את השער בצדק בגלל נבדל. וולבס שיחקה עם קצת יותר אגרסיביות ומהירות, אך ניסתה להגיע למצבים דרך המרכז והתקשתה. כדורי הרוחב מצדו של דאולופאו נהדפו שוב ושוב על ידי ההגנה. בדקה ה-55 נערך חילוף ראשון במשחק, כשקווין דה בריינה החליף את ריאד מחרז.


בדקה ה-58 דאולופאו הגיע לעמדה נהדרת מצד שמאל אחרי נגיחה די מקרית, אך הקשר לא בעט מספיק טוב והחמיץ את המסגרת. וכשלא כובשים – סופגים. סיטי שוב טסה קדימה למתפרצת: סטרלינג מסר לז'סוס שמסר לדה בריינה שהצטרף. הבלגי הטעה את השוער גומס וגילגל לרשת החשופה, 0:3 ענק למנצ'סטר סיטי  שתהיה מחזיקת הגביע.


חאבי גארסיה ביצע חילוף כפול והעלה שני חלוצים מהספסל והימר על כל הקופה, אלא שהשער בצדד השני לא איחר לבוא. סיטי לא ריחמה והמשיכה לדרוס. בדקה ה-68 גבריאל ז'סוס כבש בקלילות אחרי מסירה של קווין דה בריינה שב-13 דקות על המגרש הספיק לרשום שער ובישול.



דה בריינה כובש את השלישי. ניצחון מוחץ בגמר (Gettyimages)


האלופה המשיכה עם הרעב והתשוקה הבלתי נגמרים שלה:? ברנרדו סילבה פרץ באגף בדקה ה-81, העביר כדור רוחב וסטרלינג בעט לרשת את השער החמישי סיטי היא הקבוצה הראשונה שכובשת חמישייה בגמר הגביע. זה 116 שנה. ברנרדו היה יכול לכבוש את השער השישי אבל נבלם בדקה ה-85, אבל כעבור דקה סטרלינג השלים שלושער ודחק לרשת את ה-0:6 של מנצ'סטר סיטי.



איזו עונה גדולה יש להם. שחקני סיטי חוגגים (Gettyimages)


הרכבים
מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, איימריק לאפורט, וינסנט קומפאני, אולכסנדר זינצ'נקו, דויד סילבה (ג'ון סטונס, 79), אילקאי גונדואן (לירוי סאנה, 73), ריאד מחרז (קווין דה בריינה, 55), ראחים סטרלינג, ברנרדו סילבה, גבריאל ז'סוס


ווטפורד: האורליו גומס, קיקו פמינייה, קרייג קאת'קארט, חוסה הולבס, עבדולאייה דוקורה, אטיין קאפו, רוברטו פריירה (איסק סקסס, 66), וויל הוגס (טום קלברלי, 73), ג'רארד דאולופאו (אנדרה גריי, 66), טרוי דיני

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי