קלופ עשוי לצאת לשנת שבתון בתום חוזהו שמסתיים ב-2022

יורגן קלופ
יורגן קלופ | AFP

אלוף אירופה ומאמנה של ליברפול בארבע השנים האחרונות, שוקל את האפשרות לקחת הפסקה מאימון כשחוזהו יפוג, בעוד בעלי המועדון לוחצים עליו להאריך את ההתקשרות, כך לפי ESPN. רשמית: סטארידג' ומורנו שוחררו

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

אלוף אירופה ומאמן ליברפול, יורגן קלופ עשוי לצאת לשנת שבתון בתום החוזה שלו עם ליברפול שנגמר ב-2022, כך מדווח היום (שלישי) ב-ESPN. בניגוד למחשבות של קלופ לקחת הפסקה בעוד שלוש שנים, בעלי ליברפול מקווים לראות אותו ממשיך עם הקבוצה ומאריך את החוזה שלו לעוד שנים רבות. 

המאמן בן ה-51 שרק לפני מספר ימים זכה בתואר הראשון שלו עם המרסיסייד, הביע את רצונו לקחת שנת שבתון בתום החוזה לאחר שהגדיר את השנים האחרונות כמאמן "מתוחות מאוד", כך על פי ESPN כאמור. עוד מדווח כי קלופ הגיע להחלטה לאחר שהתייעץ עם משפחתו, דבר שכבר עשה לפני מספר שנים, אולם בזמנו הוא בסופו של דבר בחר להמשיך בדורטמונד ולדחות את שנת השבתון. 

יש לציין שקלופ נמצא במערכת יחסית מעולה עם ראשי ליברפול ואף נטען כי השיחה שהייתה עם בעלי המועדון ב-2016, אמר קלופ שהוא יכול לדמיין את עצמו נשאר בליברפול לשארית הקריירה שלו. קלופ שהוביל את המרסיסייד לעונת שיא בפריימיר ליג שכמעט נגמרה בתואר והחזיר את ליברפול לקדמת הבמה האירופאית, מקבל גיבוי מלא מהבעלים וחתימה על חוזה חדש תלויה בו בלבד. 

יורגן קלופ חוגג עם השחקנים
אלוף אירופה. יורגן קלופ (gettyimages) 

בתוך כך, שלושה ימים בלבד לאחר הזכייה השישית של האדומים בגביע אירופה, הודיעה היום הנהלת הקבוצה על שחרורם של שניים משחקני הסגל בעונה האחרונה. המגן השמאלי אלברטו מורנו והחלוץ דניאל סטארידג' – שהפך לאנגלי הראשון אי פעם שזכה פעמיים באלופות עם שני מועדונים שונים.

מדובר בשניים מהשחקנים הוותיקים בסגל המייטירדס, הרי שסטארידג' הגיע לליברפול בינואר 2013 מצ'לסי, כשנחשב לאחד הכוכבים האנגלים המבטיחים, אבל פציעות רבות וירידה תלולה ביכולת הובילה לכך שרשם בשש שנים וחצי רק 160 הופעות במדי הקבוצה, בהן כבש 67 שערים.

לעומתו, מאז הגיע קלופ לאנפילד המגן אלברטו מורנו איבד את מקומו בהרכב הקבוצה וגם ברוטציה הוא כמעט שלא זוכה להשתלב. אנדי רוברטסון נרכש מברנלי לאור אי שביעות הרצון של קלופ מהספרדי, שהצטרף מסביליה בקיץ 2014 ומאז רשם 141 משחקים, כשלזכותו גם שלושה שערים. 

שוחרר מהקבוצה. דניאל סטארידג'
שוחרר מהקבוצה. דניאל סטארידג' (gettyimages) 

"הדבר הכי חשוב שאני יכול לומר לשני השחקנים האלו זה 'תודה רבה'", נפרד קלופ, "הם היו כאן כשהגעתי לקבוצה ולאורך כל התקופה שלי כאן – כמו כל השאר – הם עזרו לנו להוביל את הקבוצה לכיוון הנכון. בלעדיהם לא היינו הקבוצה שאנחנו כיום. לגבי אלברטו, אני יודע שהוא לא זכה העונה לדקות שמגיעות לו, אבל אי אפשר לזלזל בתרומה שלו לקבוצה. הוא שחקן ברמה עולמית שאני בטוח שישוב לנבחרת בעתיד הלא רחוק. לגבי סטארידג', זה אחד החלוצים הכי טובים שראיתי בחיי, אחד שכובש שערים שנראה שאי אפשר להבקיע. הוא תמיד היה סבלני וגם העונה היה משמעותי".


לא זכה לדקות שמגיעות לו. אלברטו מורנו (gettyimages) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי