קפה: "חברים שלי אומרים שאני חייב לפתוח בהרכב ספרד"

קפה אריסבלאגה
קפה אריסבלאגה | Stu Forster/Getty Images

שוערה של צ'לסי שרשם עונת בכורה מוצלחת ("שיפרתי את משחק הרגל"), התראיין ל"מארקה" וסיפר:"תמיד אמרתי ששוער חוגג וסובל לבד". על התקרית עם סארי: "טעיתי והצטערתי". על כך שלא עבר לריאל: "למדתי מזה"

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

קפה אריסבלאגה, השוער היקר ביותר בעולם, סיים עונת בכורה מוצלחת במדי צ'לסי עם זכייה בליגה האירופית. נבחרת ספרד שתפגוש את איי פארו ביום שישי במוקדמות יורו 2020 (21:35, שידור ישיר בספורט2), ורבים חושבים שקפה ראוי לצ'אנס בין הקורות על חשבונו של דויד דה חאה. השוער בן ה-24 שומר על כבוד לקולגה ומסכם את העונה האחרונה בראיון ל"מארקה". הוא מדבר על העימות עם סארי, כביכול, על הניסיון שצבר וגם על העסקה עם ריאל מדריד שלא יצאה לפועל לפני שנה וחצי.

על הזכייה בליגה האירופית אמר קפה: "אני שמח מאוד, זו הייתה עונה ארוכה עם עליות ומורדות. עכשיו אני מסתכל אחורה וסוקר את מה שעשינו. למרות שהיינו רחוקים מאוד ממאבק האליפות, הגענו לגמר גביע הליגה וזכינו בליגה האירופית. גמר הוא משחק גדול שאתה מצפה לו מאוד".

רוצה להיות השוער הראשון: "זו אינה שאלה בשבילי. המאמן צריך להחליט. יש לנו שלושה שוערים טובים. חברים שלי אומרים 'אתה חיייב לשחק!', אבל הם חברים שלי, מה הם יגידו. אני רגוע, עובד קשה ומחכה להזדמנות. במלטה שיחקתי לראשונה במדי הנבחרת והייתי מאושר. הדיונים האלה הם בעיקר בתקשורת. היחסים שלי עם דה חאה טובים מאוד".


קפה חוגג זכייה בליגה האירופית (Alex Grimm/Getty Images)


להיות שוער
: "תמיד אמרתי ששוער חוגג וסובל לבד. הוא צריך להיות חזק מאוד ברמה הפסיכולוגית. יש מצבים מאוד קשים. בכדורגל כולם רוצים להבקיע, זה הדבר הכי חשוב. אתה חייב להיות חזק, להאמין בעצמך ולהביט קדימה. אני עובד על זה, אבל אין לי דרך מיוחדת. אני יודע להתמודד עם לחץ. אני לא חושב ששוערים חייבים להיות משוגעים, אלא פשוט לדעת לסבול".

עונת הבכורה: "יש לי הרבה יותר ניסיון, שיחקתי 57 משחקים בצ'לסי ובספרד, יותר ממה ששיחקתי בשתי העונות באתלטיק בילבאו, חייתי כדורגל והתאמנתי מאשר יותר בספרד. המשחק באנגליה ישיר יותר. השוער משתתף הרבה במשחק של צ'לסי, שיפרתי את היכולת עם הרגליים. מעבר לכך נחשפתי לעוד שפות ותרבויות בחדר ההלבשה".

על התקרית עם סארי כאשר סירב כביכול להתחלף בגמר גביע הליגה, אמר השוער: "זה קרה, אני לא מאושר מזה שעשיתי את זה. כולנו טועים, למדתי וביקשתי סליחה. הייתי זקוק לשעות של רוגע ושלווה בשבוע הזה. הקשר שלי עם סארי הוא נפלא, הוא תמיד האמין בי. הלכנו קדימה כי היה הרבה על כף המאזניים". הוא הוסיף על המאמן: "אני שמח עבורו שזכה בתואר ראשון. רעיון המשחק שלו מאוד ברור. יש לו חוזה ואני לא יודע דבר מעבר לזה. לכל אחד יש את הדרך והסערות שלו, הוא נלהב".


קפה בהצלת ענק. צבר ניסיון (Gettyimages)

העברתו לריאל מדריד שבוטלה ברגע האחרון בחורף 2018: "אני לא רואה בזה דבר רע. זה היה עוד ניסיון בחיי שהייתי צריך לעבור. ידעתי שזה ישמש אותי לעתיד. ברור שאלה היו רגעים קשים שחיכיתי שיחלפו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי