סוף המשחק: פטריס אברה הודיע על פרישה בגיל 38

פטריס אברה
פטריס אברה | ANDREW YATES/AFP/Getty Images

אחד המגנים השמאליים הטובים בשנות ה-2000 הודיע בראיון: "קריירת המשחק נגמרה, רוצה לאמן". זכה בחמש אליפויות באנגליה ועוד שתיים בארץ המגף. וגם: הסיבה שבגללה עזב את יוניייטד והשיא השלילי

(גודל טקסט)
על אף שמשחקו האחרון היה איי שם ב-2008 ובשנים האחרונות הסתבך בשערוריות, פטריס אברה היה אחד המגנים השמאליים הטובים בשנות ה-2000. הצרפתי בן ה-38 הודיע היום (שני) על פרישה מכדורגל בראיון ב"גאזטה דלה ספורט" האיטלקי: "קריירת המשחק שלי נגמרה רשמית. אני רוצה לסיים את הרישיון באופ"א בעוד שנה וחצי ולהיות מאמן, להיות מוכן להוביל קבוצה". באנגליה זכה למחמאות כאשר במירור כינו אותו "אגדה ענקית" וגם המגן השמאלי הזכור ביותר של מנצ'סטר יונייטד.


אברה פרץ במדי מונאקו עמה הגיעה לגמר ליגת האלופות ב-2003/04 בו הפסידה 3:0 לפורטו, ובינואר 2006 הצטרף למנצ'סטר יונייטד בתמורה ל-5.5 מיליון ליש"ט. אצל השדים האדומים אברה רשם שמונה וחצי עונות נהדרות במהלכן שימש כקפטן בחלק מן הזמן, זכה בחמש אליפויות וכן בליגת האלופות ב-2007/08. הוא רשם 379 הופעות בכל המסגרות. ב-2014 הצטרף ליובנטוס עמה זכה בשתי אליפויות, אלא שאז החלו השערוריות וראינו את הצד השנוי במחלוקת שלו.


הוא חזר למארסיי בחורף, בעט באוהד והושעה על ידי המועדון למשך שבעה חודשים. הוא סטר לתרנגולת במהלך סרטון שצילם ברשתות החברתיות מה שעוד עורר ביקורות זועמות נגדיו. קבוצתו האחרונה הייתה ווסטהאם בה רשם רק חמש הופעות ולאחר מכן שוחרר. בשנה האחרונה לא שיחק כדורגל. בנבחרת צרפת רשם 81 הופעות והיה חלק מהשערורייה במונדיאל 2010. כמוכן, הוא השחקן היחיד שהפסיד ארבעה פעמים בגמר ליגת האלופות.


הצרפתי סיפר בראיון על מעברו לטורינו: "לא רציתי לעזוב את מנצ'סטר יונייטד, אבל עשיתי זאת מסיבות משפחתיות. סיכמתי עם אנטוניו קונטה ואז הגיע מאסימיליאנו אלגרי. נפצעתי ולא הצלחתי להראות למה אני מסוגל אחרי שבהתחלה הייתה הרמוניה". הצרפתי הוסיף שלא הסכים להתחמם לפני המשחק נגד רומא בסופר קאפ האיטלקי והבנתי שהגיע הזמן לשינוי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי