אשלי קול פרש: "לא חלמתי על קריירה מדהימה כזו"

אשלי קול
אשלי קול | PATRIK STOLLARZ/AFP/Getty Images

המגן השמאלי בן ה-38 שרשם קריירה נפלאה במדי ארסנל, צ'לסי ונבחרת אנגליה (107 הופעות), תולה את הנעליים בגיל 38 עם הפנים לאתגר הבא - האימון. "הגשמתי את כל החלומות שלי". באנגליה כבר מתגעגעים: "הטוב בדורו"

קבוצות: צ'לסי ארסנל
(גודל טקסט)
בגיל 38 ולאחר 20 שנה של קריירה מפוארת: אשלי קול, אחד המגנים השמאליים הטובים ביותר באירופה בשנות ה-2000 ואולי הטוב מכולן בליגה האנגלית, הודיע על פרישה מכדורגל כשהוא עם הפנים אל הצעד הבא: האימון.


באנגליה החמיאו: "הוא נחשב לאחד המגנים הטובים בדורו, לקח את תפקיד המגן למקום אחר לחלוטין – שחקן התקפה לכל דבר, המגן הדומיננטי בהיסטוריה של הנבחרת", נכתב. גראם סונס אמר עליו: "הוא היה המגן המודרני הטוב ביותר". ב"סקיי ספורט" קיימו אולפן מיוחד ביחד עם השחקן ומספר יריבים מהעבר.


קול אמר: "לאחר מחשבה קלה ושקולה, הבנתי שהגיע הזמן לתלות את הנעליים. אני יכול להסתכל קדימה לפרק הבא שלי, בתקווה שאהיה מאמן, אני עושה קורס כרגע. בכנות, לרגע לא יכולתי להאמין כילד צעיר שתהיה לי כזו קריירה. לא האמנתי אפילו שאהפוך למקצוען". האנגלי המשיך לפרט את הישגיו בקריירה: "במבט  לאחור, שיחקתי במונדיאל, בגמר ליגת האלופות, זכיתי באליפויות באנגליה, הגשמתי את כל החלומות שלי, גם בנבחרת, לא רק פעם אחת אלא למעלה מ-100. אני מאוכזב שלא הגעתי עם אנגליה לחצי הגמר".


אשלי קול במדי ארסנל (Shaun Botterill/Getty Images)






הוא החל את דרכו בארסנל, הושאל לקריסטל פאלאס ואז חזר לתותחנים בקול תרועה רמה. זכה עם ארסנל בדאבל ובאליפות ה"בלתי מנוצחים" ב-2003/04 ואף הגיע איתה לגמר ליגת האלופות. בקיץ 2006 הצטרף לצ'לסי במעבר מעין שנוי במחלוקת, זכה גם איתה בדאבל וכן בליגת האלופות ב-2011/12. מאז שעזב את הבלוז ב-2014, הקריירה שלו די דעכה. הוא שיחק עונה אחת ברומא, שלוש שנים בארה"ב במדי לוס אנג'לס גלאקסי ואשתקד רשם תשע הופעות במדי דרבי מהליגה השנייה.  בנבחרת אנגליה רשם 107 הופעות ושיחק בכל הטורנירים הגדולים כשרק חמישה שחקנים לבשו את חולצת שלושת האריות יותר ממנו. בסה"כ זכה בקריירה בשלוש אליפויות, שבעה גביעים באנגליה, בליגת האלופות, בליגה האירופית ופעמיים נכלל בצוות העונה של אופ"א.


מוקדם יותר הקיץ דווח שקול עשוי להצטרף לפרנק למפארד ולהיות חלק מצוות האימון בצ'לסי אלא כרגע זה לא יצא לפועל. אולי זה עוד יקרה בהמשך. השניים כמובן שיתפו פעולה בצ'לסי הגדולה ההיא של אמצע העשור הקודם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי