גווארדיולה: "חששתי שדויד סילבה יסבול באנגליה, שמח שטעיתי"

דויד סילבה
דויד סילבה | Gettyimages

ראשון בפרמיירליג: מנצ'סטר סיטי תתארח אצל בורנמות' (15:55 בספורט1), הקפטן יערוך את הופעתו ה-400 במועדון והמנג'ר מכה על חטא. וגם: טוטנהאם תארח את ניוקאסל החלשה (18:20 בספורט1) ו-וולבס תפגוש את ברנלי

(גודל טקסט)

המחזור השלישי בפרמיירליג יצא לדרך כבר אתמול (שישי) עם ניצחון הבכורה של אסטון וילה 0:2 על אברטון ומשחקי השבת עוד לפנינו, אבל גם מחר ייערכו לא פחות משלושה משחקים, כשבמוקד תהיה זו האלופה מנצ'סטר סיטי שתתארח אצל בורנמות' (15:55, ישיר בספורט1) ולאחר מכן טוטנהאם תארח את ניוקאסל (18:20 בספורט1) ובמקביל וולבס תארח את ברנלי (18:20 בספורט3).

בורנמות' – מנצ'סטר סיטי (15:55, ישיר בספורט1)
שבוע לאחר שהאלופה איבדה נקודות ראשונות העונה ועוד בבית, ב-2:2 נגד טוטנהאם, היא יוצאת למשחק חוץ אצל "הדובדבנים", שהיו רחוקים מלהרשים בשני מחזורי הפתיחה – אבל למרות שספגו בביתם שער מאוחר ב-1:1 נגד שפילד, בשבת שעברה גברו בחוץ על אסטון וילה כך שלמעשה השתיים צמודות זו לזו עם 4 נקודות כל אחת.

בעוד קשה לצפות מבורנמות' לעצור פעם נוספת את הסיטיזנס, עם כל הכבוד לחבורה של אדי האו בראשות קאלום ווילסון וראיין פרייזר, החבורה של גווארדיולה מציגה כדורגל פנטסטי גם בשלב כה מוקדם של העונה – ה-0:5 על ווסטהאם במחזור הפתיחה היה מרשים לכל הדעות וגם נגד התרנגולים הם סבלו מחוסר מזל ויצאו מתוסכלים מאיבוד הנקודות.

מנצ'סטר סיטי תגיע למפגש בסגל מלא למעט הבלם הפצוע ג'ון סטונס ואצל האלופה צפוי לפתוח מחר ולחגוג את הופעתו ה-400 במועדון הקשר דויד סילבה בן ה-33, שהצהיר שזו תהיה עונתו האחרונה באנגליה. במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, גווארדיולה בירך את הספרדי על ציון הדרך המרשים: "אני שמח שטעיתי לגביו. הוא אחד השחקנים הכי אינטליגנטיים שראיתי, אבל הוא קטן ולא שחקן שירוץ מרחבה לרחבה, חשבתי שהוא עלול לסבול בפרמיירליג. זה היה הרושם הראשוני, אבל הוא משחק טוב כבר במשך 10 עונות וזה בלתי ייאמן. הוא שורד והתגובה שלו לרגעים לא טובים היא זו שעושה אותו לשחקן כל כך איכותי שמחזיק מעמד בליגה הזו. אני גאה בו מאוד".


סילבה. הקפטן יעזוב בתום העונה כאחד השחקנים הגדולים בתולדות סיטי (Gettyimages)

טוטנהאם – ניוקאסל (18:20, ישיר בספורט1)
זמן קצר לאחר שהאלופה תרד מהדשא בבורנמות', בלונדון תנסה גם טוטנהאם לשוב למסלול הניצחונות. התרנגולים פתחו את העונה עם 1:3 ביתי ודי דרמטי על אסטון וילה, מהפך מאוד מאוחר משערים של הרכש היקר בהיסטוריית המועדון טנגוי אנדומבלה והארי קיין העניקו שלוש נקודות וכאמור בשבוע שעבר הם סיימו ב-2:2 במנצ'סטר. היום מצפה להם משוכה קלה, אולי הכי קלה בפרמיירליג בזמן נתון.

טוטנהאם אמנם תגיע למשחק ללא אנדומבלה שנפצע, אבל דלה עלי עשוי להתלבש לראשונה העונה לאחר שהחלים מפציעה וגם ג'ובאנו לו צ'לסו, שעלה מהספסל לדקות ספורות במחזור הקודם, מאיים לתפוס את חולצת ההרכב וכמוהו גם לוקאס מורה שכבש נגד סיטי בנגיעה הראשונה שלו בכדור אחרי שעלה מהספסל, אך גולת הכותרת היא חזרת יונג מין-סון, שהיה מושעה משני מחזורי הפתיחה וכעת צפוי לפתוח ב-11 של פוצ'טינו נגד המגפייז, שלא רק איבדו את המנג'ר רפא בניטס בקיץ, אלא גם את מרבית הכוכבים. השחקן הבולט שהגיע הקיץ הוא אלן סיינט-מקסימין, אבל הוא בספק למפגש ואם לא ישחק הוא יחסר מאוד לקבוצה שבשבוע שעבר ספגה 3:1 מהעולה החדשה נוריץ' וקודם לכן נכנעה בביתה 1:0 לארסנל.


אנדומבלה ומורה. הראשון פצוע, השני מתנדנד בין ההרכב לספסל (Shaun Botterill/Getty Images)

וולבס – ברנלי (18:20, ישיר בספורט3)
המשחק שינעל את המחזור הפרמיירליג יפגיש את הזאבים, ששבו מאיטליה אחרי 2:3 על טורינו בשלב פלייאוף הליגה האירופית, נגד ברנלי שפתחה את העונה נהדר. וולבס מאיימת העונה לעשות צעד קדימה ולהצטרף לחבורת הצמרת, אבל פתיחת עונה לא קלה שההגרלה זימנה לה מציבה אותה אחרי 2 מחזורים עם שתי נקודות בלבד: היא סיימה ב-0:0 נגד לסטר במחזור הפתיחה וביום שני ב-1:1 ביתי נגד מנצ'סטר יונייטד. דיוגו ז'וטה וראול חימנס עדיין ללא שער פרמיירליג העונה, בעוד שבליגה האירופית השניים דווקא משדרים עסקים כרגיל. ברנלי מנגד מגיעה אחרי 2:1 לארסנל, אבל במחזור הפתיחה נתנה הצגה ב-0:3 ביתי על סאות'המפטון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי