עיר ללא הכרעה: ארסנל חזרה מפיגור כפול ל-2:2 נגד טוטנהאם

פייר אמריק אובמיאנג מול טובי אלדרווירלד
פייר אמריק אובמיאנג מול טובי אלדרווירלד | Julian Finney/Getty Images

התרנגולים כבשו פעמיים מרגלי אריקסן (10) וקיין (39 בפנדל), אבל לקאזט צימק רגע לפני הירידה להפסקה ואובמיאנג השווה (71) לאחר בישול ענק של גונדוזי. טוטנהאם לא ניצחה באמירויות מאז 2010, ארסנל במקום החמישי

קבוצות: טוטנהאם ארסנל
(גודל טקסט)

אחרי ההפסד המאכזב לליברפול בשבוע שעבר, הדבר האחרון שארסנל רצתה זה לספוג הפסד גם במשחק השני ברציפות שלה נגד קבוצה משש הגדולות. אז הערב (ראשון) היא חזרה מפיגור כמו גדולה וסיימה ב-2:2 נגד טוטנהאם במחזור הרביעי, עולה למקום החמישי בטבלה ורושמת משחק 17 ברציפות – כולל משחקי ההכנה – בו היא מוצאת את הרשת.

לראשונה העונה עלתה בהרכב שלישיית ההתקפה לה ציפו האוהדים – פייר אמריק אובמיאנג, אלכסנדר לקאזט וניקולה פפה. הם נתנו לאמרי קצב נהדר החל מהפתיחה, אבל מסתבר שזה בא על חשבון ההגנה – כי בהתקפה המתפרצת הראשונה של טוטנהאם, בדקה ה-10, אריקסן הגיע לריבאונד וכבש מול השער החצי ריק. למרות השליטה של ארסנל במשחק, היא היתה פגיעה. כל התקפה של היריבה, הגם שהיו מעטות במחצית הראשונה, היתה מסוכנת. וכשג'אקה ניסה לעצור התקפה כזו עם קצת יותר מדי אגרסיביות הוא "זיכה" את קבוצתו בפנדל, אותו שלח הארי קיין פנימה.

0:2 זו לא התוצאה שאמרי ציפה להיות בה כעבור 40 דקות, אבל למזלו זה לא נמשך הרבה זמן. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה הגיע לקאזט, ומתוך הלבלול בהגנת התרנגולים קבע 1:2 ונתן תקווה למארחת למחצית השנייה. וארנסל לקחה את התקווה הזאת ויישמה אותה לשיתוף פעולה של גונדוזי ואובמיאנג בדקה ה-71, כשהצרפתי הכניס כדור ענק לגבוני וזה השווה . הסיום היה דרמטי, כשכל קבוצה שולחת את כל הכלים שלה קדימה, אבל עוד שער לא ראינו באמירויות.

לקאזט. רק עלה מהספסל נגד ליברפול (BEN STANSALL/AFP/Getty Images)
לקאזט. נתן משחק מצוין (BEN STANSALL/AFP/Getty Images)

טוטנהאם לא ניצחה במשחק ליגה באמירויות מאז 2010, והיתה קרובה לעשות זאת הפעם – אלמלא חוסר הריכוז בהגנה. בארבעה מחזורים יש לתרנגולים רק ניצחון אחד, והיא יוצאת לפגרת הנבחרות במצב רוח מאוד לא טוב. בצד השני של הפגרה מחכה לה קריסטל פאלאס, ןומיד לאחר מכן היא תפתח את העונה האירופית נגד אולימפיאקוס במשחק חוץ בהר הגעש ביוון. ועד אז ינסה פוצ'טינו להרגיע את השחקנים שלו – שהעצבנות ניכרה במהלכים שלהם בדקות הסיום – ולחזור למה שהקבוצה שלו הראתה בעונה שעברה: כדורגל התקפי וכיפי לצפייה.

לארסנל, לעומת זאת, שאמנם לא חזרה לנצח אחרי ההפסד לליברפול אבל יכולה להיות שבעת רצון מהתוצאה, יש מפגש נגד ווטפורד אחרי הפגרה – ואז הליגה האירופית נגד איינטרכט פרנקפורט, שבעונה שעברה הגיעה עד חצי גמר המפעל. היכולת אמנם טובה, אבל אם התותחנים ימשיכו לספוג שערים חסרי אחריות כמו היום זה לא ייקח אותם רחוק.

הרכבים
ארסנל: ברנד לנו, איינסלי מייטלנד-ניילס, סוקראטיס, דויד לואיז, לוקאס טוריירה (דני סבאיוס 63), מתיאו גונדוזי, סיאד קולאשינץ', גרניט ג'אקה, ניקולא פפה, פייר אמריק אובמיאנג, אלכסנדר לקאזט (הנריק מחיטריאן 67).

טוטנהאם: הוגו לוריס, דבינסון סאנצ'ס, טובי אלדרווילד, יאן ורטונחן, דני רוז, מוסא סיסוקו, הארי ווינקס, אריק לאמלה (דלה עלי 60), כריסטיאן אריקסן, הונג מין סון (ג'ובאני לו צ'לסו 79), הארי קיין.

מהלך המשחק
ארסנל פתחה טוב יותר ובחמש הדקות הראשונות הגיעה פעמיים לרחבה של טוטנהאם, כשדני רוז מרחיק מצב טוב של אובמיאנג. השליטה הביתית היתה ברורה בדקות הפתיחה, וטוטנהאם ניסתה לצאת למתפרצות. בדקה ה-10 הונג מין סון פרץ מצד שמאל וניסה בעיטה, ברנד לנו הדף אבל כריסטיאן אריקסן הגיע ראשון לריבאונד ובעט באין מפריע לשער הריק, קובע 0:1 בניגוד למהלך המשחק.

קולאשינץ מנסה לעצור את קיין. הטראומה מהשוד עברה (Catherine Ivill/Getty Images)
קולאשינץ מנסה לעצור את קיין. הטראומה מהשוד עברה (Catherine Ivill/Getty Images)

בחמש הדקות הבאות הגיעה טוטנהאם לעוד שתי הזדמנויות, כשגם אריקסן וגם סון בוחנים את לנו מרחוק – אבל השוער הגרמני זינק פעמיים והציל את ארסנל מספיגה. אחרי הדקה ה-20 התותחנים התעוררו, כששוב דני רוז מציל את האורחת מספיגה ובהזדמנות אחרת פפה שלח בעיטה חופשית מסוכנת ממש מעל המשקוף של לוריס.

ושוב, דווקא בדקות טובות של ארסנל, טוטנהאם כבשה. התקפה אחת של התרנגולים הסתיימה עם הכדור אצל הארי קיין, וגרניט ג'אקה גלש לעצור אותו וזכה מיידית לשריקה לפנדל. החלוץ האנגלי לא התבלבל ושלח את הכדור לרשת, מעלה את טוטנהאם ל-0:2 בדקה ה-39. אמרי שלח את השחקנים שלו קדימה בניסיון להשיג את השער המצמק עוד לפני הירידה להפסקה, וכשהתחילה תוספת הזמן לקאזט קיבל הזדמנות עם בעיטה חופשית ממש מחוץ לרחבה. הוא בעט חזק לפינה והכריח את לוריס למתוח את הגוף כדי להדוף, אבל ההתקפה לא הסתיימה. התותחנים לחצו, והכדור חזר ללקאזט שהצליח להשתחל לרחבת החמש ובעט פצצה לרשת העליונה, מוריד את הקבוצות לחדר ההלבשה בתוצאה 1:2.

שער מיד לפני ההפסקה הוא חשוב מאין כמוהו, אומרת הקלישאה, וארסנל ניצלה את המומנטום כדי לנסות להשוות עם פתיחת המחצית השנייה. לקאזט בעט מרחוק, פפה מקרוב וקולאשינץ כמעט הגיע לכדור קרן אבל אף אחת מההזדמנויות הללו לא היתה למסגרת. אמרי החליט לשלוח פנימה את סבאיוס, והספרדי החזיר לו עם הזדמנות גדולה שתי דקות מהרגע שעלה – וגם היה כובש אלמלא לוריס ששוב הציג יכולת טובה בשער.

לקאזט חוגג. שער בעיתוי נכון (IAN KINGTON/AFP/Getty Images)
לקאזט חוגג. שער בעיתוי נכון (IAN KINGTON/AFP/Getty Images)

ארסנל לא ויתרה. עוד ועוד שחקנים יצאו להתקפה, וגם כשאמרי הוריד את לקאזט לטובת מחיטריאן היא לא הורידה את הרגל מהגז. מתאו גונדוזי, שניהל מצוין את המשחק של הקבוצה הביתית, התקדם בחצי המגרש בדקה ה-71 וראה את אובמיאנג עושה תנועה לתוך הרחבה. הוא הרים לו כדור עומק גאוני, והחלוץ הגבוני הקדים את ההגנה של טוטנהאם וכבש את השוויון הקריטי.

עד הסיום שתי הקבוצות ניסו להכריע את המשחק. פוצ'טינו נתן דקות ראשונות העונה לארגנטינאי ג'ובאני לו צ'לסו, אבל הוא לא עשה משהו מיוחד על המגרש בזמן המועט שניתן לו. לעומתו, במרכז המגרש של ארסנל הראו גונדוזי וסבאיוס יכולת נהדרת וסיפקו לאובמיאנג ופפה יותר מהזדמנות אחת בדקות הסיום. אבל למרות המתח, שני השוערים שמרו על ערנות ומענו מכדורים מסוכנים להיכנס – וכשהשופט שרק, התוצאה היתה 2:2 שאיכזבה את שתי הקבוצות אבל לפחות סיפקה הצגה ליושבים באצטדיון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי