הבזבזנית הגדולה והליגה שהשקיעה הכי הרבה: סיכום החלון

אדן הזאר
אדן הזאר | Adam Pretty/Bongarts/Getty Images

ריאל מדריד השקיעה מעל 300 מיליון יורו ברכש וכבשה את הפסגה, אך כמדי שנה היו אלה קבוצות הפרמיירליג שהוציאו מעל 1.5 מיליארד יורו על שחקנים. אז מי המרוויחה הגדולה והיכן העדיפו שלא לחסוך? המספרים לפניכם

(גודל טקסט)

יבשת אירופה נעלה אמש (שני) את שעריה להעברות עד פתיחת החלון הבא בחודש ינואר 2020, להוציא חמש מדינות שעדיין מאפשרות לבצע העברות – בולגריה, סלובקיה, צ'כיה, ישראל ופורטוגל – אבל בהחלט אפשר להתחיל לסכם את קיץ 2019, שלא במפתיע שוב מראה כיצד קבוצות הפרמיירליג מבזבזות יותר מכל ליגה אחרת.

גם בליגה הספרדית ובליגה האיטלקית שילמו הקיץ הקבוצות יותר ממיליארד יורו על רכש, אבל אף אחת לא הגיעה לסכום המטורף שהושקע על ידי 20 נציגות הליגה הטובה בעולם: לא פחות מ-1.55 מיליארד יורו שילמו בממלכה, כך לפי הערכה של אתר "transfermarkt". זה מעל 200 מיליון יורו יותר מ-1.32 מיליארד שהשקיעו קבוצות "לה ליגה" ו-מעל 300 לעומת 1.18 מיליארד יורו שהשקיעו קבוצות הסרייה A. אחריהן ברשימה הבונדסליגה עם השקעה של 742 מיליון יורו, בעיקר מצד באיירן מינכן כמובן, בצרפת שילמו 610 מיליון יורו והליגה הבאה ברשימה היא רוסיה, עם הסכום המכובד המוערך בכ-235 מיליון יורו.

ואם דיברנו על ההשקעה ברכש, אז הליגה שנמכרו ממנה שחקנים בהכי הרבה כסף היא הספרדית – מעל מיליארד יורו נכנסו לקופה של מועדוני ה"לה ליגה", כ-150 מיליון יורו יותר לעומת קבוצות הסרייה A האיטלקית. הליגה הצרפתית במקום השלישי עם סכום מוערך של 835 מיליון יורו והפרמיירליג רק רביעית, 810 מיליון יורו. גם כאן הבונדסליגה הגרמנית במקום החמישי, כ-575 מיליון יורו נכנסו לקופת מועדוני הליגה ומיד לאחר מכן בפערים די גדולים הליגות בפורטוגל (380 מיליון יורו) והולנד (365 מיליון יורו).


מנצ'סטר יונייטד הפכה הקיץ את מגווייר לבלם היקר בעולם (Julian Finney/Getty Images)

באשר לקבוצות, הבזבזנית הגדולה של הקיץ הייתה ריאל מדריד, שהשקיעה מעל 300 מיליון יורו ברכש, אולם גולת הכותרת הייתה אדן הזאר שהגיע בעבור שליש מהסכום מצ'לסי. מיד אחרי הבלאנקוס ניצבת היריבה המושבעת ברצלונה ששילמה כ-255 מיליון יורו על רכש, סכום שהושקע כמעט כולו באנטואן גריזמן (120 מיליון יורו לאתלטיקו) ופרנקי דה יונג (75 מיליון יורו לאייאקס) ובמקום השלישי גם קבוצה מספרד, אתלטיקו מדריד שהשקיעה 243 מיליון יורו – אך לעומת שתי יריבותיה סיימה את הקיץ ברווח של כ-70 מיליון יורו. 

במקום הרביעי במצעד המבזבזות נמצאת יובנטוס שהשקיעה כ-180 מיליון יורו ברכש והנציגה הראשונה מהפרמיירליג, כאמור הליגה שקבוצותיה שילמו הכי הרבה, היא מנצ'סטר סיטי שהשקיעה כ-170 מיליון יורו, רכש שהתבטא בעיקר בצירוף רודרי (70 מיליון יורו) וז'ואאו קאנסלו (65 מיליון יורו) ומיד אחריה ניצבת מנצ'סטר יונייטד עם סכום דומה. מי שמכרה הקיץ שחקנים בהכי הרבה כסף היא אתלטיקו מדריד, שכאמור סיימה את הקיץ ברווח, ואחרי 313 מיליון היורו של הקולצ'ונרוס ניצבת אייאקס אמסטרדם עם סכום של 205 מיליון יורו.


דייגו סימאונה עם ז'ואאו פליקס. מכר במאות מיליונים ובנה מחדש (JAVIER SORIANO/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי