אואן תקף את ניוקאסל, שירר הגיב: "בזבזנו עלייך הרבה כסף"

מייקל אואן
מייקל אואן | Stu Forster/Getty Images

בזמן שהפרמיירליג בפגרה, באנגליה נהנים מכל רגע מהעימות בין שני שחקני העבר הגדולים. החלוץ שהשיק את ספרו כתב שהמעבר למגפייז היה טעות קשה ("לא רציתי להגיע לשם)" מלך שעריה בכל הזמנים עקץ בחזרה וזה לא נגמר

קבוצות: ניוקאסל
(גודל טקסט)
הליגה האנגלית נמצאת בפגרה, כמובן, בזמן משחקי הנבחרות, אך בממלכה אף פעם לא משעמם. מייקל אואן ואלן שירר הם שניים מהחלוצים הגדולים שידע הכדורגל האנגלי. שניהם כיכבו בנבחרת שלוש האריות וחוררו רשתות בפרמיירליג. לשניים, שפנו לכסא הפרשנות לאחר הפרישה, יש מכנה משותף נוסף: ניוקאסל. תלוי איך מסתכלים על זה. אואן השיק את ספרו: "החיים שלי, הזמן שלי" בו כתב שהוא מתחרט בגדול על כך שעבר למגפייז בקיץ 2005, מה שהביא למלחמה של ממש בין השניים. התקשורת האנגלית, איך לא – נהנית מכל רגע.


כך כתב אואן בספרו בין היתר: "הייתי צריך ללכת אחרי האינסטיקנט שלי. לא רציתי להגיע לשם (לניוקאסל), ידעתי בליבי שאני רוצה לחזור רק לליברפול. אבל הם חיזרו אחריי כל הזמן, בכל שבוע התקשרו אליי ואמרו לי 'מייקל, שוב לא פתחת בהרכב, אתה לא רוצה לחזור?' ואין ספק שזה עשה לי טוב. אולם, ההחלטה להגיע לניוקאסל הייתה צעד נוראי, הלכתי אחורה בקריירה".


החלוץ שיחק רק 79 משחקים במהלך ארבע השנים שלו בקבוצה בהן סבל מאינסוף פציעות, הסתכסך עם הקהל וספג ביקורת על המטוס הפרטי ואורח החיים הנהנתני שלו. זה הכעיס אותו: "חזרתי הביתה, הדלקתי טלוויזיה ושמעתי את האוהדים שרים 'איזו דרך גרועה לבזבז כסף'. זה היה הקהל שלי! המקרה הזה שינה את נקודת המבט שלי. לא התכוונתי לנסות להסתדר איתם, אני לא צריך להצדיק את עצמי". מעבר לכך הוסיף אואן כי מדובר במועדון גדול רק עבור האוהדים, אך במציאות הקבוצה נכשלת שוב ושוב.




מי שמיהר להגיב היה אלן שירר, אגדת ענק של ניוקאסל ומלך שעריה בכל הזמנים, ששלח עקיצה. "גם אנחנו חושבים אותו הדבר, מייקל", צייץ שירר ברשתות החברתיות והוסיף: "שילמנו לכך 120 אלף ליש"ט לשבוע". השניים, כזכור, שיחקו יחד במונדיאל 1998.


העימות לא נעצר כאן. אואן לא נותר חייב וכתב לו: "אני לא בטוח שהיית כל כך נאמן לניוקאסל. אני זוכר שהיית במרחק נגיעה מחתימה בליברפול כשסר בובי רובסון השאיר אותך על הספסל. היה לך הרבה כוח בקבוצה אבל לא שיחקת. עשית הכל כדי לצאת".


הנרי וילטר, עורך ראשי ב"טיימס", אחד האתרים היותר מרכזיים באנגליה, התייחס לעימות וצייץ בטוויטר: "עצוב באמת לראות את שירר ואואן, שניים מהחלוצים הכי גדולים שלנו ושני אנשים חביבים ואינטיליגנטים, באמת, מתווכחים ככה בפומבי. המחלוקת שלהם פוגעת בשניהם, משפילה את ניוקאסל ומדרדרת את כל אנגליה. בבקשה, תפסיקו".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי