ונגר: "סלאח יכול להשתוות למסי אם יפסיק להיות אנוכי"

מוחמד סלאח
מוחמד סלאח | OZAN KOSE/AFP/Getty Images

מאמן ארסנל בעבר ניתח: "יש לו יכולת סיום מעולה אך הוא לא שחקן שלם בניגוד לארגנטינאי. הוא אובססיבי לגולים וצריך להתבגר". וגם: הקושי הגדול בלי הכדורגל: "כמו מישהו שקם אחרי 35 שנה בתרדמת"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)
לפני פגרת הנבחרות ספג מוחמד סלאח ביקורת על כך שלא מסר לסאדיו מאנה במחצית השנייה במהלך הניצחון 0:3 על ברנלי על אף שחברו היה במצב טוב להרבה. מי שמצטרף לביקורת על שחקן ההתקפה המצרי של ליברפול הוא מאמן העבר ארסן ונגר שסיפר בראיון שסלאח יכול להשתוות למסי, לדבריו, אם יהיה פחות אנוכי.


ונגר אמר: "הוא דומה למסי ויכול להשוות לו אך הוא צריך לשמור על העקביות של מסי. אני חושב שהוא כובש שערים נפלא והסיומת שלו לא פחות טובה, אך מסי הוא הדבר השלם – הוא גם יודע לתת את הפס האחרון. סלאח לעומת זאת אנוכי ואובססיבי לגולים. הוא צריך להתבגר, לדעת מתי צריך לתת את הכדור לאחרים ומתי אפשר לכבוש בעצמך. אבל אני מחבב אותו מאוד".


על הקרבה למען הקבוצה: "אנשים שוכחים שמי שמקריב את עצמו תמיד הוא רוברטו פירמינו שיורד לאחור ובונה הרבה מהלכים. כמו שלואיס סוארס עשה עם מסי וניימאר בברצלונה. בחור שעובד קשה למען הצוות, שעובד עבור כולם ומאפשר להם לזרוח ולהשתפר. את החלק הזה בפאזל מאוד קשה למצוא".




הצרפתי, שנאלץ להיפרד מארסנל ב-2018 ומאז לא חזר לאמן, סיפר על הקושי הגדול מחוץ לקווים והתשוקה הגדולה לחזור: "הייתי צריך יותר זמן ממה שחשבתי, לקחת מרחק ממה שעשיתי קודם". ונגר אף הרחיק לכת ותיאר: "לקחתי מרחק והבנתי שאני כמו מישהו שהיה בתרדמת במשך 35 שנה, ומתעורר ורואה משהו שונה בחיים שלי מלבד המועדון שלי, המשחק שלי והעבודה שלי. אני מתעורר בבוקר ובמוח שלי יש יש כדורגל, זה עדיין הדבר שהכי מעניין אותי".


 

כזכור ונגר נפרד מארסנל בסיום עונת 2017/18 לאחר 22 שנה על הקווים. הוא מונה למאמן התותחנים באוקטובר 1996 והוביל למהפכה לא רק בשורותיהם אלא בכדורגל האנגלי בכלל. ונגר זכה בשלוש אליפויות (1998, 2002, 2004), שבעה גביעים ועוד שבעה תארי מגן הקהילה. כמוכן, הגיע עם ארסנל לגמר ליגת האלופות ב-2006. מעניין לראות מה יהיה היעד הבא.
 


ארסן ונגר. "כמו מישהו שהיה בתרדמת 35 שנה" (Gettyimages)



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי