צפו בתקציר: נוריץ' הדהימה את מנצ'סטר סיטי עם 2:3 גדול

שחקני נוריץ' חוגגים
שחקני נוריץ' חוגגים | Marc Atkins/Getty Images

האלופה קיוותה לשמור על הפער מליברפול, אבל פוקי וחבריו הפתיעו. מקלין (18) פתח, הפיני בישל לקנטוול (29) וכבש את שערו השביעי העונה (50), אגוארו (44) ורודרי (88) צימקו. קלופ וחבורתו התרחקו בצמרת

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

18 מחזורים ברציפות. זה הרצף שרשמה מנצ'סטר סיטי ללא הפסד בפרמיירליג – מאז ינואר האחרון. הרצף הזה נעצר הערב (שבת) דווקא על ידי נוריץ', העולה החדשה מתחתית הטבלה, שהדהימה את האלופה עם 2:3 ענק ועזרה לליברפול לפתוח פער של חמש נקודות בצמרת.

וזה לא שסיטי שיחקה גרוע. היא פשוט לא היתה מוכנה. הדקות הראשונות היו איטיות, הכדור בקושי התרחק מקו החצי, והאורחת היתה אמנם זו שהחזיקה בכדור אבל היא לא עשתה שום דבר מעבר לזה. זה איפשר לנוריץ' לעקוץ בהזדמנות הראשונה שלה, עם קרן בדקה ה-18 שמצאה את ראשו של קני מקלין. ואז לעקוץ בהזדמנות השנייה שלה, עם בישול גאוני של טימו פוקי לטוד קנטוול. להוביל בשני שערים על מנצ'סטר סיטי המפחידה תוך פחות מחצי שעה? האוהדים המקומיים השתגעו.

אבל לסיטי, אסור לשכוח, יש את סרחיו אגוארו שכבש את שערו השביעי העונה בדקה ה-44 וצימק את היתרון, נותן תקווה לגווארדיולה לקראת המחצית השנייה. אז נוריץ' לקחה את התקווה הזאת ופוקי, הכוכב הפיני שלא עוצר גם בליגה וגם בנבחרת, ניצל טעות חמורה של אוטמנדי כדי להגיד תודה ולהעלות את הקנריות ל-1:3 בדקה ה-50.

אגוארו. לא נותן לתמי אברהם לברוח לו (Paul Harding/Getty Images)
אגוארו. לא נותן לתמי אברהם לברוח לו (Paul Harding/Getty Images)

סיטי ניסתה לחזור עם חילופים התקפיים, של דה בריינה במקום גונדואן וז'סוס במקום דויד סילבה, אבל גם הם לא עזרו לפפ מול ההגנה הנחושה של העולה החדשה. רק בדקה ה-88 הגיע רודרי לכדור שהורחק ומחוץ לרחבה הכניע את קרול. סיטי ידעה שאפשר להוציא נקודה, אבל למרות שישבה על השער של נוריץ' לכל אורך תוספת הזמן, לא הצליחה להשיג את השוויון ונכנעה בליגה לראשונה מאז ינואר.

הרכבים
נוריץ' סיטי: טים קרול, ג'מאל לואיס, ביראם סמואל, בן גודפרי, אמאדו איברהים, אמיליאנו בואנדיה, אלכסנדר טטי, קני מקלין, מרקו סטיפרמן, טוד קנטוול, טימו פוקי.

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, ג'ון סטונס, ניקולאס אוטמנדי, אלכסנדר זינצ'נקו, רודרי, אילקאי גונדואן, דויד סילבה (גבריאל ז'סוס 59), ברנרדו סילבה, ראחים סטרלינג, סרחיו אגוארו.

מהלך המשחק
למרות היתרון על הנייר, מנצ'סטר סיטי פתחה סולידי ובלי לחץ על השער של נוריץ'. רק בדקה ה-11 הגיע סטרלינג להזדמנות ראשונה, שנהדפה על ידי אחד הבלמים. הפתיחה השאננית של סיטי עלתה לה ביוקר, כשבדקה ה-18 נוריץ' קיבלה קרן ולכדור הגיע קני מקלין, שדחק פנימה 0:1 מפתיע. מנצ'סטר, בניסיון לצאת מההלם, החלה סוף סוף לתקוף. אגוארו הגיע להזדמנות נהדרת ונגח מקרוב, אבל החמיץ את המסגרת. 11 דקות לאחר השער הראשון הגיע טימו פוקי, אבל במקום לכבוש כפי שהוא עושה בדרך כלל הוא הכניס כדור נפלא לטוד קנטוול שקבע 0:2 מדהים תוך פחות מחצי שעה.

קני מקלין. שער שהגיע משום מקום (Paul Harding/Getty Images)
קני מקלין. שער שהגיע משום מקום (Paul Harding/Getty Images)

למרות הפיגור הכפול, סיטי עדיין ניסתה לסכן את השער של קרול. סטרלינג מצא את הקורה בדקה ה-31, אבל השער עצמו עדיין לא הגיע. רק בדקה ה-44, רגע לפני הירידה להפסקה – שכמו שאומרות הקלישאות, זהו הזמן החשוב ביותר להבקיע בו – הגיע ברנרדו סילבה והגביה כדור מצד שמאל, ומי אם לא סרחיו אגוארו נגח את השער המצמק.

אבל השער רגע לפני ההפסקה לא עזר לסיטי במחצית השנייה. במקום לנצל אותו כדי לצאת לדרך חדשה ולחזור למשחק, סיטי איבדה ריכוז וירדה אחורה. ובדקה ה-50 אוטמנדי ביצע טעות חמורה בהגנה, והכדור הגיע לטימו פוקי שלא התבלבל מול אדרסון וקבע 1:3 ענק. משם נוריץ' ידעה שהיא הולכת לנצח, והמשחק שלה היה קליל הרבה יותר. הכדורים זרמו, האוהדים חגגו ואפילו החילופים ההתקפיים של פפ לא הפחידו. רודרי אמר את המילה האחרונה, עם שער מרחוק בדקה ה-88 שקבע 2:3, אבל את החגיגה של אוהדי נוריץ' זה לא עצר. ניצחון בית שני ברציפות, ועוד על האלופה, זה ללא ספק רגע השיא של העונה שלהם עד כה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי