באנגליה מאוהבים בפירמינו: "הכדורגל בלעדיו לא שווה כלום"

רוברטו פירמינו, מוחמד סלאח
רוברטו פירמינו, מוחמד סלאח | PAUL ELLIS/AFP/Getty Images

מאנה כבש צמד והגיע ל-50 משחקי ליגה באנפילד ללא הפסד, סלאח רשם ציון דרך נפלא גם הוא אך, בממלכה מתמוגגים מהקוסם הברזילאי: "השחקן החשוב ביותר בליברפול". אלופת אירופה חוגגת פער של חמש נקודות מהאלופה סיטי

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)
גם בחלומות הכי ורודים שלה לא ציפתה ליברפול לפתוח פער יפה של חמש נקודות יתרון על פני האלופה מנצ'סטר סיטי בחלוף חמישה מחזורים בלבד. באנפילד לא יודו בזה אך האוהדים אפילו מתחילים לדבר בסתר ליבם על החזרת תואר האליפות לראשונה מאז 1990. הקבוצה של יורגן קלופ ניצחה 1:3 את ניוקאסל אתמול (שבת) וקיבלה בשורות טובות מאוד מהמגרש בנוריץ'. זו השנה השנייה ברציפות בה האדומים פותחים עם חמישה ניצחונות רצופים כשרק שתי קבוצות עשו זאת פעמיים: צ'לסי בין 2009 ו-2011 ומנצ'סטר סיטי בין 2015-2017. רצף הניצחונות הרצופים עלה ל-14 במספר (השלישי בטיבו בהיסטוריה של הליגה) כשהאדומים כובשים לפחות פעמיים בכל אחד מהמשחקים. 


החלק ההתקפי של אלופת אירופה ממשיך לשבור שיאים. מוחמד סלאח היה מעורב כבר ב-50 שערים באנפילד ב-41 משחקים בלבד בליגה (36 שערים ועוד 14 בישולים), בזמן שסאדיו מאנה שהרשית פעמיים רחוק רק שער אחד מ-50 שערי ליגה. הוא חגג את משחקו ה-50 באנפילד והפך לשחקן הראשון שלא מפסיד אפילו לא פעם אחת במשחק בית – 41 נצחונות ועוד תשע תוצאות תיקו. לגבי הסנגלי – הנוסחה ברורה: הוא כבש 34 פעמים באנפילד וליברפול ניצחה ב-32 מהן.


אולם, מי שקטף את מרבית המחמאות הוא רוברטו פירמינו. ב"מירור" נכתב: "פירמינו הוא השחקן החשוב ביותר של ליברפול העונה. יש משהו שונה בחניכים של קלופ הפעם, והברזילאי מוכיח זאת יותר מכולם. הם מבינים שהם לא רק 'טובים' אלא שהם הטובים ביותר. כעת נראה שלליברפול אפילו יש יתרון פסיכולוגי". "בדיילי מייל" הרחיקו לכת: "הכדורגל בלעדיו לא שווה כלום".





וירג'יל ואן דייק פירגן: "כבלם אני יודע עד כמה זה קשה לשחקני ההגנה כאשר החלוץ יורד אחורה ומפתיע. פירמינו מקשה על כל בלם בעולם, אי אפשר לעצור אותו. הוא כל כך טוב ואני שמח שהוא בקבוצה שלי". על המשחק אמר: " להיקלע לפיגור 1:0 זה לא טוב אבל הגבנו בדרך הנכונה". גם סטיב ברוס, מאמן ניוקאסל, החמיא לברזילאח: "התנועה של פירמינו הייתה המפתח. התנועה שלו, הדרך בה הוא משחק. שלושת שחקני ההתקפה שלהם נפלאים. אתה יכול להבין למה הם הפסידו רק משחק ליגה אחד ומדוע הם אלופי אירופה".


יורגן קלופ התמוגג מעוד הצגה של החלק הקדמי אך הודה: "התחלנו לשחק רק אחרי 35 דקות. היינו צריכים לשחק יותר טוב. האתגר שלנו היה למצוא את הקצב שלנו לאחר פגרת הנבחרות. כל שחקן שיחק בנבחרת בצורה שונה. אני חשבתי להתחיל עם מאנה במרכז ודיבוק (אוריגי) באגף אך זה לא ממש הצליח. בובי (פירמינו) המשיך בעמדתו הטבעית. השער הראשון עוצר נשימה, כבשנו שערים נפלאים".


באנגליה היו מלאי שבחים גם כן. "ליברפול התגברה על בהלה מוקדמת כשפיגרה מול ניוקאסל. היא שמרה על מאה אחוזי הצלחה עם עוד תצוגה התקפית דומיננטית. מאנה וסלאח הבקיעו ופירמינו סיפק אסיסטים מבריקים וגנב את ההצגה עם הופעה מעולה מהספסל. איך סיטי תגיב לכך?", נכתב ב-"BBC". ב"סקיי ספורט" נכתב: "ליברפול נותרה מושלמת גם לאחר הפגרה. פירמינו היה השחקן היוצר וחבריו להתקפה נהנו ממנו פעם אחר פעם". עם כך, ליברפול מגיעה במצב רוח מצוין לקראת משחק הפתיחה בליגת האלופות כאשר בשלישי הקרוב תתארח אצל נאפולי.   


רוברטו פירמינו. "השחקן הכי חשוב בליברפול" (Michael Steele/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי