צפו בתקציר: מנצ'סטר סיטי מעכה 0:8 את ווטפורד

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | Alex Livesey/Getty Images

האלופה התאוששה מההפסד לנוריץ' עם שמינייה על הצרעות, שכללה את החמישייה המהירה בתולדות הפרמיירליג. ברנרדו סילבה כיכב עם שלושער, אגוארו, מאחרז, אוטמנדי ודה בריינה הוסיפו. ניצחונות גם לשפילד ולברנלי

(גודל טקסט)

אחרי ההפסד לנוריץ' במחזור שעבר, שאפשר לליברפול לפתוח פער של חמש נקודות בפסגת הליגה האנגלית, מנצ'סטר סיטי עלתה הערב (שבת) למפגש נגד נועלת הטבלה ווטפורד בידיעה שהיא חייבת ניצחון כדי להחזיר לעצמה את כוח ההרתעה ולהתקרב למוליכה. אז לא רק שהיא השיגה את שלוש הנקודות, אלא גם עשתה זאת בצורה די משפילה עבור האורחת, עם 0:8 מהדהד שהיה רחוק שער אחד מהתוצאה הגבוהה בתולדות הפרמיירליג.

54 שניות בלבד לקח לתכולים לעלות ליתרון, כאשר קווין דה בריינה נתן סימן למשחק הנפלא שסיפק בהמשך, עם בישול לדויד סילבה. משם האלופה המשיכה ל-0:5 תוך 18 דקות מהפתיחה – החמישייה הכי מהירה שנכבשה על ידי קבוצת אחת בתולדות הפרמיירליג. עד ההפסקה היו לה שתי הזדמנויות גדולות נוספות, אבל היא שמרה כוחות להמשך.

רבע שעה בתוך המחצית השנייה, ברנרדו סילבה כבר השלים שלושער והציב את קבוצתו ביתרון שבעה שערים. ווטפורד הגיעה למצב או שניים ברורים במהלך המשחק, אבל סיטי פשוט מחקה אותה מכר הדשא. חניכיו של פפ גווארדיולה המשיכו לתקוף ללא הרף ויכלו בקלות להבקיע עשירייה הערב, אבל "הסתפקו" רק בשמונה שערים, כשאת האחרון כבש דה בריינה הנהדר. בשבוע הבא מנצ'סטר סיטי תפגוש אתגר רציני הרבה יותר, כשתתארח אצל אברטון. הצרעות ינסו להשיג ניצחון ראשון נגד וולבס.

הרכבים: 
מנצ'סטר סיטי: אדרסון, ניקולס אוטמנדי (אריק גארסיה, 63), פרננדיניו, בנז'מן מנדי (אנג'לינו, 46), קייל ווקר (ז'ואאו קאנסלו, 54), רודרי, דויד סילבה, ברנרדו סילבה, קווין דה בריינה, ריאד מאחרז, סרחיו אגוארו.

ווטפורד: בן פוסטר, קרייג דאוסון, אדריאן מריאפה, דימיטרי פולקייה (רוברטו פריירה, 33), חוזה הולבאס, עבדולאייה דוקורה, אטיין קאפו, וויל יוז (איסמעילה סאר, 59), תום קלברלי, ג'רארד דאולופאו (אנדרה גריי, 77), קיקו פמניאה.

פתיחה היסטורית. שחקני מנ'צסטר סיטי חוגגים. (Alex Livesey/Getty Images)
פתיחה היסטורית. שחקני מנ'צסטר סיטי חוגגים. (Alex Livesey/Getty Images)

קון אגוארו העלה את מאזנו ל-8 שערי ליגה. (Alex Livesey/Getty Images)קון אגוארו העלה את מאזנו ל-8 שערי ליגה וכבש את שערו ה-100 באיתיחאד. (Alex Livesey/Getty Images)

מהלך המשחק
תוך 54 שניות מהפתיחה, קווין דה בריינה שלח כדור רוחב מדויק ביותר מאגף ימין, שעקף את כל קו ההגנה של האורחים ומצא את דויד סילבה, שכבש מקרוב ה-0:1 של סיטי. דאולופאו היה קרוב לשוויון, אחרי שקיבל מקפואה ועבר את אוטמנדי, אבל אדרסון הדף את הניסיון לקרן. בדקה השביעית, פוסטר הכשיל את מאחרז ברחבה והעניק לתכולים פנדל, שאותו אגוארו תרגם ל-0:2 לזכות האלופה.

הטירוף נמשך: מאחרז סחט מדוקורה עבירה על סף הרחבה, לקח את הכדור החופשי ושלח בעיטה שבלבלה את השער ונכנסה פנימה – 0:3 לסיטי בדקה ה-13. שתי דקות חלפו, דה בריינה הרים קרן, אוטמנדי נגח ראשון והמשיך אל ברנרדו סילבה, שנגח לרשת את ה-0:4. בדקה ה-18, דויד סילבה ניצל מצב נייח כדי לשלוח מסירת עומק מתוחכמת לאגוארו, שהעביר את הרוחב על הקרקע לאוטמנדי והבלם הבקיע את ה-0:5 המדהים.

לא נעים, בלשון המעטה. שחקני ווטפורד מאוכזבים (OLI SCARFF/AFP/Getty Images)
לא נעים, בלשון המעטה. שחקני ווטפורד מאוכזבים (OLI SCARFF/AFP/Getty Images)

אחרי מנוחה קצרה, הסיטיזנס חזרו לטרוף: דה בריינה הגביה, אגוארו מנע מהכדור לצאת, דויד סילבה השתלט על זה והצליח להשחיל מסירה לברנרדו, שעם הרבה קור רוח ברחבה כבש את ה-0:6 לזכות התכולים בדקה ה-49. שמונה דקות חלפו ומאחרז קיבל באגף ימין, העביר את הרוחב לאגוארו שחתך במרכז והנגיעה של הארגנטינאי שרקה ליד העמוד.

החגיגה נמשכה בדקה ה-60 – קאנסלו המחליף שלח כדור עומק לדה בריינה שפרץ בצד ימין, הבלגי מסר לאמצע וברנרדו סילבה הבקיע את השלישי שלו – 0:7 לסיטי. התכולים המשיכו לרקוד, דויד סילבה שחרר את אנג'לינו המחליף בכנף שמאל, הספרדי הגביה וריאד מאחרז, שהגיע בתנועה מאחור, הרעיד את המשקוף בנגיחה.

גם הוא לא מאמין לקצב המטורף. ברנרדו סילבה אחרי השער השביעי (OLI SCARFF/AFP/Getty Images)
גם הוא לא האמין לקצב המטורף. ברנרדו סילבה אחרי השער השביעי (OLI SCARFF/AFP/Getty Images)

את אקורד הסיום של מסיבת השערים סיפק דה בריינה הנפלא – מחרז ראה אותו פנוי בצד שמאל ומסר לו, הבלגי עשה הטעייה, חתך למרכז ושיגר בעיטה מצוינת לרשת העליונה – 0:8 לסיטי בדקה ה-85, תוצאה שנשמרה עד לסיום.

דויד סילבה אותת מוקדם על הבאות (Alex Livesey/Getty Images)
דויד סילבה אותת מוקדם על הבאות (Alex Livesey/Getty Images)

קווין דה בריינה כיכב עם שער ושני בישולים (OLI SCARFF/AFP/Getty Images)
קווין דה בריינה כיכב עם שער ושני בישולים (OLI SCARFF/AFP/Getty Images)

תבוסה משפילה. קיקה סאנצ'ס פלורס (Alex Livesey/Getty Images)
תבוסה משפילה. קיקה סאנצ'ס פלורס (Alex Livesey/Getty Images)

אברטון – שפילד יונייטד 2:0
לאחר ששתי הקבוצות רשמו הפסדים מאכזבים בשבוע שעבר, המפגש היום בגודיסון פארק היה קריטי מאוד עבורן. לשמחתם של האורחים, הם הצליחו לצאת עם שלוש נקודות חשובות לאחר שבדקה ה-40 יירי מינה הקולומביאני כבש שער עצמי, ממנו הכחולים לא השכילו לחזור ואף ספגו פעם נוספת בדקה ה-79 מרגלו של ליס מוסה המחליף.

ברנלי – נוריץ' 0:2
הקנריות, שגברו במחזור שעבר על מנצ'סטר סיטי האלופה, לא הצליחו לשחזר את אותה יכולת נגד ברנלי המוכשרת. מנגד, המקומיים שלטו בצורה מוחלטת במחצית הראשונה, שהתבטאה כבר בדקה ה-10 עם שער של כריס ווד. ארבע דקות בלבד חלפו והניצחון של הסגלגלים הובטח, עם שערו השני של ווד שכבש מזווית קשה לאחר כדור רוחב חד של דווייט מקניל.

תוצאה נוספת: ניוקאסל – ברייטון 0:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי