צפו בתקציר: ליברפול השיגה 0:1 סופר קשה בשפילד

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | Laurence Griffiths/Getty Images

מזל של אלופים? הקבוצה של קלופ שיחקה חלש אך נהנתה משגיאה גדולה של השוער הצעיר דין הנדרסון שהשמיט בעיטה חלשה של ויינאלדום (70). אלופת אירופה נותרה מושלמת לאחר שבעה מחזורים באנגליה

(גודל טקסט)

ליברפול הגיעה למשחק כמוליכת הפרמיירליג הגאה עם מאזן מושלם של שישה ניצחונות בשישה משחקים, ויחד עם סיום העונה שעברה היו באמתחתה לא פחות מ- 15 ניצחונות רצופים. האדומים שכבשו עד עתה 17 שערי ליגה, התקשו מאוד במשחק החוץ נגד שפילד על אף שסאדיו מאנה הגיע לשני מצבים נפלאים ובעט החוצה, אך הצליחו להשיג הערב (שבת) ניצחון 0:1 קטן-גדול נגד העולה החדשה המפתיעה ששיחקה ללא רגשי נחיתות. זה היה ניצחון שביעי מפתיחת העונה – מאזן מושלם, השוואת שיא המועדון מעונת 1990/91.

יורגן קלופ כבר שלח למערכה את דיבוק אוריגי במקום הקפטן ג'ורדון הנדרסון בחילוף סופר התקפי וליברפול, שחולמת לזכות באליפות ראשונה מאז 1990, הצליחה להשיג בקושי רב ועם לא מעט מזל את מבוקשה. ג'רוג'יניו ויינאלדום כבש את שער הניצחון היקר בדקה ה-70 כאשר הצטרף מאחור ובעט מהאוויר למרכז השער אלא שהשוער הצעיר דין הנדרסון השמיט את הכדור מתחת לבטן. במשחקים כאלה, כמאמר הקלישאה – לוקחים אליפות. 
 

באמצע השבוע תקווה אלופת אירופה לרשום ניצחון בכורה בליגת האלופות העונה כשתארח את רד בול זלצבורג, ולפני פגרת הנבחרות תארח את לסטר באנפילד ביום שבת הבא.
 



יורגן קלופ (Laurence Griffiths/Getty Images)


הרכבים
שפילד יונייטד: דין הנדרסון, כריס בשאם, ג'ק אוקונל, ג'ון איגן, אנדה סטיבנס, ג'ורג' בלדוק, ג'ון פלק, אוליבר נורווד (לאון קלארק,77), ג'ון לאנדסטרם, אוליבר מקברני, קאלום רובינסון (לי מווסט, 60).


ליברפול: אדריאן, טרנט אלכסנדר ארנולד, וירג'יל ואן דייק, ג'ואל מאטיפ, אנדי רוברטסון, פאביניו, ג'ורדן הנדרסון, ג'רוג'יניו ויינאלדום, סאדיו מאנה, מוחמד סלאח, רוברטו פירמינו (ג'יימס מילנר, 87)


מהלך המשחק:

ליברפול תקפה עם הרבה שחקנים למן שריקת הפתיחה והניעה את הכדור קרוב לרחבה וחיפשה את הפירצה. בדקה השלישית האיום הראשון הגיע דווקא מכיוונה של שפילד שחטפה כדור וטסה במהירות קדימה, אוליבר מקברני חתך לאמצע אבל בעט חלש למרכז השער ואדריאן קלט בקלילות. המארחת מציגה הרבה אגרסיביות ומשחקת ללא רגשי נחיתות.


בדקה ה-16 ליברפול סיכנה לראשונה כאשר ג'ק אוקונל הרחיק רע וג'רוג'יניו ויינאלדום ההגיע לריבאונד אך הבעיטה שלו נבלמה לקרן שלא התפתחה למצב מסוכן. כעבור שש דקות שוב הייתה זו שפילד כאשר ג'ון פלק שלח כדור עומק לקאלום רובינסון שבעט חזק אך הזווית הייתה קשה מדיי.



אלופת אירופה מתקשה בשפילד (Laurence Griffiths/Getty Images)


לאט לאט אלופת אירופה השתפרה אך הסיומת הייתה לוקה בחסר. בדקה ה-26 גם מוחמד סלאח נכנס למשחק כשניצל שגיאה של ההגנה של המארחת, עט על הכדור החוזר ובעט מסובב ליד הקורה. כעבור שמונה דקות הגיע המצב המסוכן במשחק. וירג'יל ואן דייק שלח כדור ארוך נפלא, מאנה השתלט נפלא ובעט בצורה איומה החוצה. בדקה ה-38 ויינאלדום הגיע לכדור חוזר בעמדה נוחה מאוד אבל בעט מעל השער.



מאנה מאוכזב לאחר ההחמצה (PAUL ELLIS/AFP/Getty Images)


מוחמד סלאח (PAUL ELLIS/AFP/Getty Images)


רגע לפני ההפסקה ליברפול רשמה החמצה ענקית! סלאח דהר קדימה ובניסיון השני הצליח למסור לפירמינו שחיכה עם הבעיטה והסיט הצידה למאנה. האחרון בעט חזק אבל פגש רק את הקורה וההגנה של שפילד ניצלה. מנגד, ג'ואל מאטיפ התעופף ובנגיחה גדולה מנע שער מאוליבר מקברני.
 

שפילד הייתה נמרצת גם בפתיחת המחצית השנייה, כפי שפתחה את הראשונה, ו-ואן דייק היה במקום ומנע מהאורחת לייצר מצבים. בדקה ה-53 השוער אדריאן יצא רע לכדור קרן אבל אוליבר מקברני נגח החוצה. ליברפול הייתה ראויה לפנדל לאחר הכשלה על מאנה אבל השופט הורה להמשיך לשחק ללא שימוש במערכת ה-VAR.


קלופ ראה שהחלק ההתקפי שלו לא מספק את הסחורה הערב ובחר בחילוף נועז כשהעלה מהספסל את דיבוק אוריגי במקומו של ג'ורדן הנדרסון. שפילד הגיעה עם בעיטה מרחוק של אוליבר נורווד ואדריאן התעופף יפה והדף לקרן. שפילד המשיכה להיות מסוכנת והייתה חייבת לעלות ליתרון אבל ליברפול ניצלה בעור שיניה כשאנדרו רוברטסון בלם בשנייה האחרונה את ג'ון פלק (אחרי שהשאיר את ג'ואל מאטיפ מאחור) בגליץ' נפלא.




ג'רוג'יניו ויינאלדום כובש (Laurence Griffiths/Getty Images)


בדקה ה-71 קלופ נשם לרווחה כשאלילת המזל הייתה לצידו. ואיינלדום שלח בעיטה חלשה מהאוויר והכדור חמק מתחת לידיו של השוער הצעיר דין הנדרסון חסר. 0:1 לליברפול. כעבור שבע דקות סלאח היה חייב לגמור את המשחק כשקיבל מתנה מההגנה המארחת אבל הנדרסון הצליח לתקן במעט כשהדף עם הרגל. ארבע דקות לסיום המחליף קלארק היה קרוב-קרוב להשוות אך בעט החוצה ממצב קורץ.



דין הנדרסון מאוכזב( PAUL ELLIS/AFP/Getty Images)



שחקני ליברפול חוגגים (Laurence Griffiths/Getty Images)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי