"אחרי רוצ'דייל – אף אחד כבר לא מפחד מהאולד טראפורד"

מרטין קיאון, רוד ואן ניסטלרוי
מרטין קיאון, רוד ואן ניסטלרוי | Shaun Botterill/Getty Images

רגע לפני עוד משחק גדול בין יונייטד וארסנל (21:40, שידור בספורט1), קפטן התותחנים בעבר מחמם את האווירה ומוסיף: "אמארי חייב להתגבר על משחקי החוץ, אפשר לנצח". וגם: "המספרים וחלק ממפגשי העבר הגדולים

(גודל טקסט)
פרק נוסף ביריבות ארוכת השנים בין מנצ'סטר יונייטד וארסנל יפתח הערב (21:40, שידור ישיר בספורט1) במשחק שינעל את המחזור השביעי בפרמיירליג. אחת התמונות היותר זכורות במפגשי העבר בעידן הנוכחי היא המאבק בין בלם התותחנים מרטין קיאון לבין החלוץ ההולנדי רוד ואן ניסטלרוי שהחמיץ פנדל ב-2003. הבלם ששיחק 11 שנה בארסנל ואף שימש כקפטן נזכר במפגשי העבר וכתב טור מיוחד ל"דיילי מייל".


קיאון דיבר על ההילה הגדולה של מנצ'סטר יונייטד: "אפשר ללכת לאיבוד בסטטיסטיקות וטקטיקה, אבל אני רוצה לדבר על ההילה. למנצ'סטר יונייטד היה את זה, השופטים היו קוראים לשחקנים בשמות הפרטיים: 'ראיין', 'דיוויד', 'רוי', ורציתי שגם לנו יהיה את זה. שחקנים היו מגיעים לשם בייאוש, יונייטד הייתה קבוצה בלתי מנוצחת בבית, אולד טראפורד העניק להם כמו חליפת שיריון".


מפגשי העבר: "זה היה המשחק היוקרתי ביותר. אני יודע איך זה וגם מתגעגע. אם זה חצי הגמר בווילה פארק ב-1999, היום בו זכינו בתואר דווקא באולד טראפורד ב-2002, הקרב כעבור שנתיים. אני זוכר אפילו שהייתי בן 19 ב-1984 ושמרתי על מארק יוז. זכינו בדאבל ב-1998, הם זכו בטרבל כעבור שנה".


פטריק ויירה מול רוי קין. מסמלים את מפגשי העבר (Clive Brunskill /Allsport)


המשחק הנוכחי: "יוניייטד כבר שנה שביעית מאז האליפות האחרונה, מבזבזת מיליארד ליש"ט, משלמת את השכר הגבוה ביותר אך ללא שום תמורה. אף אחד כבר לא מפחד להגיע לאולד טראפורד. אם רוצ'דייל כמעט ניצחה שם אז כל קבוצה יכולה. ארסנל, שתמיד מתקשה במשחקי החוץ עם אונאי אמרי – חייבת להגיע לשם באמונה שהיא יכולה לנצח. כדי שארסנל תסיים רביעית היא צריכה להתמודד עם עקב האכילס שלה, וניצחון כאן זו התחלה טובה".


באנגליה ממשיכים להתכונן, כאמור, לקראת המשחק הגדול, ב-"BBC" הזכירו שוב את נדבך היריבות בין אלכס פרגוסון לארסן ונגר (יותר מ-2700 משחקים יחד) שעיצבו בצלמם את שני המועדונים והרבה אהבה לא הייתה שם. "בשיא היריבות הם לא יכלו אפילו להביט זה בעיניו של זה". כמו כן, נכתב על חמשת משחקי העבר הגדולים באולד טראפורד.


במרץ 1998 ניצחה ארסנל באולד טראפורד משער של מארק אוברמרס ההולנדי בדרך לזכייה באליפות ראשונה תחת ונגר. בפברואר 2001 הקבוצות נפגשו שוב בתיאטרון החלומות למשחק צמרת ענק שהסתיים ב-1:6 מוחץ של יונייטד, משחק ששתי הקבוצות לא ישכחו. דוויט יורק כבש שלושער במחצית. הנקמה של ארסנל הגיעה בחודש מאי 2002 כשסילבן וילטורד כבש, התותחנים השלימו דאבל על יונייטד באותה עונה והבטיחו דאבל שני תוך ארבע שנים דווקא במגרשה של היריבה השנואה. באפריל 2003 בשיאו של מאבק אליפות צמוד (מחזור 35) – יונייטד כפתה 2:2 בהייבורי עם שערים של ואן ניסטלרוי וגיגס. באוגוסט 2011 נערך אחד המשחקים הזכורים ביותר אם לא הזכור מכולם כשיונייטד הביסה 2:8 את התותחנים בתבוסה הגדולה ביותר שלהם מאז 1896. ויין רוני כבש שלושער ואשלי יאנג הוסיף צמד.




ובהמשך ישיר למפגשי העבר, קצת מספרים לקראת הערב. ב-180 משחקי ליגה עד היום המאזן הוא 61:75 לטובת מנצ'סטר יונייטד כשעוד 44 משחקים הסתיימו בתיקו.  כשמנצ'סטר יונייטד היא המארחת מן הסתם יש לה יתרון משמעותי – 14:51 בניצחונות. התותחנים לא ניצחו באולד טראפורד מאז עונת 2006/07 אז עמנואל אדבאיור כבש לאחר בישול של ססק פברגאס. מאז המאזן עומד על 8 ניצחונות ליונייטד ועוד שלוש תוצאות תיקו. בעונה שעברה במסגרת המחזור ה-15 הקבוצות נפרדו בתיקו 2:2.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי