דיווח: הנסיך הסעודי הגיש הצעה בגובה 3 מיליארד ליש"ט עבור מנצ'סטר יונייטד

מוחמד בן סלמאן
מוחמד בן סלמאן | FAYEZ NURELDINE/AFP/Getty Images

באנגליה טוענים: משפחת גלייזר דחתה את ההצעה השלישית של מוחמד בן סלמאן, ודורשת סכום היסטורי: 4 מיליארד ליש"ט, כמעט פי שניים מערך השוק של השדים האדומים

(גודל טקסט)
האם מנצ'סטר יונייטד בדרך להעברת בעלות? באנגליה מדווחים היום (ראשון) שההצעה שהגיש הנסיך הסעודי, מוחמד בן סלמאן בגובה שלושה מיליארד ליש"ט נדחתה, ומשפחת גלייזר מצפה להצעה בסכום שמוערך בכארבעה מיליארד ליש"ט. 


ע"פ גורמים במועדון, הגלייזרים, בעלי השליטה במועדון משנת 2005, דחו כבר שלוש הצעות והודיעו לנסיך הסעודי שהם לא מעוניינים למכור בכל מחיר, אך ההחלטה של קווין גלייזר בתחילת החודש, למכור 13% מאחזקותיו במועדון בבורסה בניו יורק עשויה לשנות את המצב. 


בצל מחאת האוהדים המתגברת והמשבר המתמשך שעובר על השדים האדומים בשנים האחרונות, רצונו של בן סלמאן לרכוש את המועדון המפואר גדול מתמיד, והגלייזרים פתוחים לשמוע הצעה נוספת. 








השווי של מנצ'סטר יונייטד ע"פ ערך המניות בבורסה הוא 2.64 מיליארד ליש"ט. בתקופתו של אולה גונאר סולשיאר באולד טראפורד, המועדון ספג מכה קשה וערכו נפל בכמעט 350 מיליון ליש"ט. לצורך ההשוואה, כשמוריניו מונה לאימון, מניית מנצ'סטר יונייטד נסחרה ב-20 דולר והמחיר הנוכחי כיום הוא קצת מעל 15 דולר.


הנפילה נובעת בעיקר מהיכולת החלשה של השדים האדומים בליגה האנגלית ופספוס המקום בליגת האלופות בסוף העונה שעברה. ע"פ כלכלנים באנגליה, משפחת גלייזר תדרוש 4 מיליארד דולר עבור הקבוצה, כמעט פי 2 מערך השוק שלה. 



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי