רוי קין ממליץ למנצ'סטר יונייטד: "תביאו את הארי קיין"

הארי קיין
הארי קיין | Gettyimages

שחקן העבר ופרשן בהווה הפציר בשדים האדומים לשבור את השוק כדי לצרף את חלוץ טוטנהאם בדיון ב"סקיי ספורט" לאחר המשחק. מוריניו: "ראשפורד הוא לא '9', הוא זקוק לשטח". וגם: הרקורד המרשים של האנגלי

(גודל טקסט)
 מנצ'סטר יונייטד אמנם הצליחה לעצור את כדור השלג לאחר שהשיגה 1:1 נגד ליברפול אתמול (ראשון) באולד טראפורד, אך משחק אחד לא יכול להחביא את כל הבעיות. אחת מהן נעוצה בחלק הקדמי. השדים האדומים כבשו העונה עשרה שערים בלבד בתשעה מחזורים, כשרק שבע קבוצות מחזיקות ברקורד גרוע יותר. לשחקן העבר של המועדון ופרשן בהווה, רוי קין, אין ספק מה יונייטד צריכה לעשות.


באולפן סיכום המשחק של "סקיי ספורט" לצד גארי נוויל וגראם סונס, קין הפציר ביונייטד לשבור את השוק: "פשוט קחו את (הארי) קיין מטוטנהאם, זה פשוט, למה אתם מחכים? יונייטד לא מסוכנת". נוויל ענה לו בחיוך: "אתה תהיה מאוד פופולארי בקרב אוהדי הספרס". המלצתו של קיין הפכה לשיחת היום בממלכה. באנגליה קיבצו חלק מהציוצים בטוויטר בעקבות דבריו. "הוא פשוט מבריק. במה כולכם בוהים?", כתב אוהד אחד. השני צייץ: "קין הוא אגדה מוחלטת", ואחרון אמר: "קין הוא הנושא הטוב ביותר בסביבה". 


הדברים נאמרו בדיון שהתפתח האם מרקוס ראשפורד שכבש אתמול וזכה למחמאות ממאמנו, יכול להיות החלוץ המוביל של הקבוצה. קין הוסיף בעניין זה: "הוא לא רוצה להיות שחקן ההתקפה העיקרי, האיש הראשי. הוא רוצה לשחק בכנפיים. הכוח שלו הוא הקצב שלו, יכול להשפיע על המשחק בהתקפות הנגד. זו בעייה גדולה שהוא לא מבקיע מספיר שערים. הוא לא מספיק כדי להיות החלוץ הראשי של יונייטד, אבל הוא ילד מוכשר. לדעתי הוא לא התמודד היטב עם הלחץ".



ראשפורד כובש נגד ליברפול (Alex Livesey/Getty Images)


סונס טען: "יכול להיות שבבוא היום כן, אך כרגע הוא לא יכול להיות החלוץ המוביל. הוא לא כבש מספיק שערים עד היום ולא הוכיח שהוא יכול לסחוב את הקבוצה. זה יותר מדי עבור ילד בן 21". הקבוצה חייבת שחקן שיכבוש 25 או 30 שערים". ז'וזה מוריניו טען: "ראשפורד לא מספר תשע. הוא לא שחקן מטרה. הוא שחקן עם תנועה, יכול לנצל שטחים. במשחקים כמו היום (אתמול) הוא מתאים". מנגד הפורטוגלי, שאימן את ראשפורד כמובן, טען: "הוא צעיר אבל מנוסה, יש לו בגילו יותר משחקים בפרמיירליג, במונדיאל ובליגת האלופות משחקנים בני 24-25. הוא שחקן טוב אבל לא יכול לכבוש את מספר השערים לו יונייטד זקוקה".

גארי נוויל הציג זווית שונה ואמר: "הוא שחקן צעיר מאוד, אני מסתכל על מוחמד סלאח ורוברטו פירמינו שהגיעו לאנגליה וגם על סאדיו מאנה. שחקנים זקוקים לזמן להתפתח. אני חושב שהקבוצה זקוקה לחלוץ כמו פירמינו או סון (טוטנהאם). סולשיאר לא מחפש חלוץ בסגנון של דייגו קוסטה או רומלו לוקאקו, הוא מחפש עוד ניידות. רוד ואן ניסטלרוי היה פינישר מדהים אבל זכינו איתו בפחות אליפויות מאשר עם ויין רוני".

ובחזרה למשחק, יונייטד רשמה את נתון החזקת הכדור (32.1%) השני הנמוך ביותר במשחק בית בפרמיירליג מאז 2003/04, כשגם המשחק הקודם היה נגד ליברפול במרץ 2018. לזכותו של החלוץ ייאמר ש-11 מ-31 שעריו (35%) הגיעו נגד יריבות מהטופ6. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי