גיגס: "פתאום הכל התפרץ והשיטה הייתה למסור לכריסטיאנו"

גיגס ורונאלדו
גיגס ורונאלדו | Gettyimages

הוולשי ששיחק שש שנים לצד הפורטוגלי ביונייטד מספר על ההתקדמות המדהימה שלו: "הוא כדרר יותר מדי ואפילו צלל, עד שברגע אחד הוא זה שהוציא אותנו מהמצבים הקשים. לא יכולתי להאמין שיהיה הסקורר הגדול ביותר"

(גודל טקסט)
שש שנים שיחק ראיין גיגס לצד כריסטיאנו רונאלדו במנצ'סטר יונייטד (2003-2009) והיו חלק מהקבוצה הגדולה של מנצ'סטר יונייטד שזכתה בשלוש אליפויות רצופות באנגליה וכן בליגת האלופות. הוולשי, מאמן נבחרת ווילס כיום, סיפר בראיון ל-"beIN Sports" עד כמה ההתקדמות של הפורטוגלי הפתיעה אותו. ההתחלה הקשה לעומת הפיכתו לאיש שצריך לתת לו את הכדור בכל התקפה.


גיגס נזכר בהופעת הבכורה של רונאלדו: "במשחק הראשון שלו נגד בולטון, הוא שימח את הקהל אבל היה גם קצת תסכול. הוא לא ידע למסור ומתי לא, כדרר יותר מדי, אפילו צלל – ההתחלה עבורו הייתה קשה מאוד". הוא הוסיף: "לא יכולתי לדמיין אותו אף פעם כאחד הסקוררים הגדולים איי פעם, פשוט לא יכולתי". 


השינוי: "אני לא יודע להגיד מתי אבל פתאום הכל קרה, משהו התפרץ. המשחק היה פשוט להביא את הכדור לכריסטיאנו, גם כשבקבוצה שלנו שיחקו ויין רוני, קרלוס טבס ופול סקולס. ידענו שהוא זה שיעשה את ההבדל יותר מכל אחד אחר. הוא זה יוציא אותך ממצבים קשים ויכבוש שערים".




שאר הקריירה של רונאלדו: "הוא הפך לסקורר ענק בבמה הגדולה ביותר. כל השחקנים הגדולים מייצרים רגעים חיוניים והוא עשה את זה שוב ושוב ושוב, בין אם ביונייטד, ריאל מדריד או ביובנטוס".


השינוי לעמדת החלוץ המרכזי: "הוא שינה את המשחק שלו. צפיתי בו בגמר ליגת האלופות כשריאל שיחקה נגד יובנטוס. הוא הסתבך בדריבלים והיה פחות מהיר אבל כשהיה ברחבה הוא התעורר לחיים. הוא מגיע לכל כדור ותמיד מבקיע – ברגל ימין, בשמאל, בנגיחה, בכל דרך – בפנדלים, ובבעיטות חופשיות, וכשאתה עושה את זה באופן עקבי כל כך אז ברור שהוא ייחשב לאחד הגדולים איי פעם".


כריסטיאנו רונאלדו עם אלכס פרגוסון. ימים גדולים במנצ'סטר יונייטד (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי