קלופ: "רוצים לנצח ב-100%. גווארדיולה? אנחנו במצב זהה"

יורגן קלופ
יורגן קלופ | Gettyimages

לקראת משחק העונה בראשון (18:10, ספורט1), מאמן ליברפול אמר: "העונה לא תסתיים לאחר המשחק, אך אשתקד הפסדנו רק פעם אחת וזה הכריע". על המאמן: "זו הייתה פליטת פה". וגם: מה היה מיוחד במשחק ביניהן באנפילד

(גודל טקסט)

הממלכה נרגשת לקראת משחק העונה הקרב ובא בין ליברפול אלופת אירופה לבין האלופה מנצ'סטר סיטי ביום ראשון (18:10, שידור ישיר בספורט1). שש נקודות מפרידות בין הקבוצות אך תהיו בטוחים שזה כלל לא מזיז ליורגן קלופ. הגרמני התראיין ל"סקיי ספורטס" ודיבר על משמעות המשחק, היריבות עם פפ גווארדיולה וגם על הפיתרון, אם יש כזה, לעומס בחודש דצמבר כשליברפול תשחק בגביע הליגה נגד אסטון וילה ולמחרת תתמודד גם באליפות העולם למועדונים.

קלופ אמר: "אני לא יודע מהי המשמעות של המשחק. אנחנו רק במחזור ה-12 כך שזה מאוד מוקדם. אבל אנחנו זוכרים את העונה שעברה בה הפסדנו רק משחק אחד וזה התברר כמכריע. אנשים מייחסים למשחק הזה חשיבות וזה ברור אבל אנחנו מנסים לנצח את כל המשחקים. הרבה דברים עוד יקרו והתקופה הכי אינטנסיבית של השנה היא בנובמבר-דצמבר-ינואר והיא רק מתחילה. אנחנו רוצים להיות מוכנים לכל המשחקים. אנחנו מתמקדים במשחק הזה ולא חושבים על ההשפעה של התוצאה על המשך העונה".

העונה ביחס לעונה שעברה: "העונה הזו שונה מהעונה שעברה, אנחנו לא יודעים מה יקרה. בשנה שעברה דחפנו אותם כנראה לרמה גבוהה מאוד. היה לי המון כבוד כלפיהם, 98 נקודות לא הספיקו לנו כי הם זכו במאה נקודות, כנראה אנחנו היינו הסיבה לכך. בשנתיים האחרונות נתנו הרבה כבוד אחד לשני. בשנה שעברה אני חושב שהמשחק של סיטי באנפילד היה כנראה הכרת הכבוד הכי גדולה עבור הקבוצה שלי כמאמן. הם שיחקו כל כך שונה ממה שהם עושים בדרך כלל, אבל זה הכדורגל. כולנו צריכים להתכונן למשחק. אנחנו משחקים בבית, ובעונה שעברה היה חסר ממש מעט כדי שננצח ובסוף סיימנו בתיקו. זה משחק צמוד בין שתי קבוצות איכותיות מהטובות בעולם".


המפגש בעונה שעברה: שחקני סיטי חוגגים וסלאח מאוכזב ( Clive Brunskill/Getty Images)

משחק שאסור להפסיד: "אולי יש אנשים חכמים ממני שרואים את זה ככה, מבחינתי הגישה היא מאה אחוז 'אני רוצה לנצח'. זה ככה מבחינתי. עלינו לעשות את הדבר הנכון – להיות אמיצים, לשחק כדורגל ולהגן על החיים שלנו. כל המסביב לא ממש משפיע עלינו. אנחנו רוצים לנצח וניתן הכל, העונה לא תסתיים לאחר המשחק הזה. כל העולם יצפה בזה, מאה אחוז, כל מי שאני מכיר, אני מצפה למשחק כמו כולם אבל לא חלק מהיונים מסביב".

על גווארדיולה שכזכור תקף את סאדיו מאנה בטענה שהוא צולל: "אני במצב זהה למצבו. אנחנו כל הזמן מקבלים שאלות, לפעמים אנחנו אומרים בשנייה אחת את מה שעלה בדעתנו, בלי לחשוב על שום דבר אחר – שאנחנו בפומבי, שיש מצלמה מסביב. אני לגמרי בסדר עם זה. הוא דיבר כאילו הוא בשיחה עם ילדיו בבית, זה יכול להיות פנדל או לא. תמיד קיבלתי ממנו כבוד רב. אני מכיר אותו כל כך הרבה זמן ומבחינתי זה עדיין כבוד ענק להתמודד מולו. מבחינתי הוא המאמן הכי טוב בעולם. יש לנו סיכוי לנצח את הקבוצה שלו אך זה יהיה קשה. כמובן שיש דברים שכותבים עליהם לפני המשחק.

לא אחת העונה התלונן המנג'ר הגרמני על לוח המשחקים הבלתי אפשרי של ליברפול, שב-17 בדצמבר תשחק נגד אסטון וילה בגביע הליגה, לאחר שעברה את ארסנל בדו קרב פנדלים בתום 5:5 משוגע, ולמחרת תתמודד בחצי גמר אליפות העולם למועדונים. קלופ, שאיים שקבוצתו לא תופיע לגביע הליגה, אמר: "ידענו מאז מאי שנהיה חלק מהטורניר בקטאר. אני לא בטוח שזה סדר עדיפויות. החבר'ה רוצים לשחק, זה לא קורה לעתים קרובות כי צריך לזכות בליגת האלופות. יש לנו שני משחקים ואין אפשרות לעשות את זה בדרך אחרת. אנחנו ליברפול, אנחנו מותג עולמי, אין לנו קבוצה עם 40 שחקנים, ברור שנצטרך לקבל החלטות מראש ואנשים יבקרו אותן אבל לא אכפת לנו. ננסה להפיק את המיטב מכל סיטואצייה אבל אנחנו לא יכולים להתפצל ולהיות כאן ושם באותו הזמן. אני עדיין לא חושב על העניין, זה קורה רק בדצמבר".


גווארדיולה עם קלופ. ריספקט מלא (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי