קלופ: "גם מוכרי הנקניקיות צריכים להיות בשיאם נגד סיטי"

יורגן קלופ
יורגן קלופ | GEOFF CADDICK/AFP via Getty Images

מנג'ר ליברפול המחיש בצבעוניות האופיינית לו את הציפיות הגדולות לקראת משחק העונה: "צריכים לספק את היכולת הכי טובה שלנו". אדרסון ייעדר, גווארדיולה: "בראבו שוער נהדר, אני סומך עליו"

(גודל טקסט)
הדו קרב שאנגליה כולה מחכה לו מתחילת העונה (או אפילו מאז סוף העונה הקודמת) יתקיים סוף סוף ביום ראשון הקרוב, כאשר אלופת הפרמיירליג מנצ'סטר סיטי תתארח אצל מוליכת הטבלה ליברפול (שידור ישיר בספורט1 החל מ-18:10). התכולים מפגרים אחרי המייטי רדס בשש נקודות בטבלה וזקוקים נואשות לניצחון באנפילד כדי לשפר עמדות במירוץ לאליפות, בעוד הפסד יסבך אותם בענק. אלופת אירופה מצדה עדיין לא הפסידה בליגה, שמטה נקודה אחת בלבד וחזרה מפיגור לניצחון שלוש פעמים בשבועיים האחרונים, כך שהיא מגיעה עם ביטחון שיא למפגש.


יורגן קלופ אישר היום (שישי) שג'ורדן הנדרסון החלים ממחלה ויעמוד לרשותו לאחר שנעדר נגד גנק באמצע השבוע, כאשר גם וירג'יל ואן דייק שלא השתתף באימון הקבוצה אתמול מסיבות אישיות, יפתח כמובן בהרכב נגד סיטי. מי שיחמיצו את קרב הענקיות הם ג'ואל מאטיפ, שרדאן שאקירי ונתניאל קליין הפצועים.


ליברפול מגיעה עם רצף של חמישה ניצחונות בכל המסגרות, אחרי שאיבוד הנקודות האחרון שלו היה בתיקו 1:1 נגד מנצ'סטר יונייטד לפני כשלושה שבועות. במחזור הקודם היא השיגה מהפך דרמטי ביותר על אסטון וילה, כשחזרה מ-1:0 ל-1:2 עם שערים בדקות 87 ו-94, וביום שלישי האחרון היא גברה על גנק 1:2 במסגרת ליגת האלופות.



ראש בראש פעם נוספת. קלופ וגווארדיולה (ADRIAN DENNIS / Contributor)


קלופ התייצב למסיבת העיתונאים לקראת המשחק והמחיש את הציפיות הגדולות באופן צבעוני, כהרגלו: "אנחנו צריכים לספק את היכולת הכי טובה שלנו. כולם באצטדיון יצטרכו להיות בכושר שיא, אפילו מוכרי הנקניקיות צריכים להיות בשיאם! זה מה שאני מייחל לו".


המנג'ר הגרמני דיבר גם על החשיבות של המגנים, טרנט אלכסנדר-ארנולד ואנדי רוברטסון, למשחק ההתקפה של ליברפול: "בכדורגל המודרני אתה חייב להיות חזק באגפים, כי השער נמצא במרכז והרחבה היא האזור הכי עמוס על המגרש. אז או שאתה מרווח דרך הכנפיים, או שאתה מנסה למצוא מרווחים בין הקווים של היריבה. ואם אתה מאבד כדור, זה מאפשר לקבוצה מנגד לצאת למתפרצת. גם לסיטי יש מגנים ראויים. המערך שלהם פתוח, רק עם שחקנים אחרים שהם ממקמים באופן שונה משלנו. לעיתים אנחנו מזיזים את המגנים שלנו קצת יותר למרכז, כי יש לנו שחקני כנף גם בהתקפה".



אדרסון. ייעדר ממשחק העונה (Michael Regan/Getty Images)


מנצ'סטר סיטי מעדה ביום רביעי האחרון נגד אטאלנטה בליגת האלופות, עם תיקו 1:1 בסן סירו אחרי שגבריאל ז'סוס החמיץ פנדל שיכול היה להעלות את התכולים ליתרון כפול. לפני כן, האלופה רשמה חמישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות.


הבשורה הרעה מבחינתה היא היעדרותו של אדרסון, שנפצע במשחק באיטליה ולא כשיר למשחק הקריטי נגד ליברפול. סיטי תקווה שקלאודיו בראבו, שהחליף את הברזילאי בסן סירו והורחק בכרטיס אדום 35 דקות לאחר מכן, יגלה יותר אחריות הפעם ובעיקר יגן היטב על השער נגד ההתקפה האימתנית של המרסיסייד.


פפ גווארדיולה דיבר גם הוא היום לקראת משחק העונה ובנוסף להתייחסות לפציעתו של השוער הראשון, הביע אמון במחליפו הצ'יליאני: "אני לא יודע מתי אדרסון יחזור. אבל יש לנו עוד שער, קלאודיו בראבו, וגם הוא יכול לעשות את העבודה. אני סומך עליו לחלוטין. זכינו בגביע הליגה בזכותו, הוא ניצח משחקים ולקח תארים בינלאומיים עם נבחרת צ'ילה והוא שוער נהדר. אין לי ספקות לגביו".




הקטלוני מודע לאיכות היריבה, אך לא הביע דאגה מההשלכות האפשריות של התוצאה במשחק: "כמאמן, ליברפול היא היריבה הכי קשה שהתחריתי נגדה על תואר. היא אחת הקבוצות החזקות בעולם היום. אנחנו בנובמבר, זה לא הסוף. אני לא יודע מה יקרה, אבל יש עוד המון משחקים. מניסיוני, אני יודע שאנחנו צריכים להילחם עד הסוף".


מי שהפגין ביטחון לקראת ההתמודדות הוא פרננדיניו: "אנחנו באים לאנפילד לנצח ולנסות להקטין את הפער ולמנוע מהם להתרחק". המאזן של סיטי באנפילד עומד על שני ניצחונות ליגה בלבד מאז 1956, האחרון שבהם במאי 2003, הרצף הכי גרוע של התכולים נגד איזושהי קבוצה בליגה הבכירה. על כך אמר הברזילאי: "תמיד יש פעם ראשונה וזו המטרה שלנו כקבוצה, להשיג ניצחון באנפילד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי