פוצ'טינו מבקש זמן, אנגליה נגד ה-VAR: "הפכנו לבדיחה"

מאוריסיו פוצ'טינו
מאוריסיו פוצ'טינו | IAN KINGTON/AFP via Getty Images

מנג'ר טוטנהאם ניסה להדוף את הביקורות אחרי 1:1 נגד שפילד יונייטד: "זו הליגה הטובה בעולם ופגשנו את היריבה הכי לא טובה לנו שלושה ימים אחרי משחק בליגת האלופות". וגם: פסילת השער של לונדסטרם הובילה למתקפה

(גודל טקסט)
עוד ערב עגום עבר על מאוריסיו פוצ'טינו וטוטנהאם. התרנגולים זכו אתמול (שבת) למשחק ביתי די נוח, אפילו שכבר אפשר לומר בפה מלא ששפילד יונייטד היא אחת ההפתעות הכי נעימות של השנה לעת עתה, אבל בעטו בדלי פעם נוספת ובעקבות שער מאוחר שספגו נפרדו רק ב-1:1 מול העולה החדשה – והתרנגולים בהחלט יכולים לנשום לרווחה, כי גם את הנקודה הם סחטו במאמץ רב.


יונג מין סון הבקיע שער עם לא מעט מזל, הכדור הגיע אליו משחקן הגנה של שפילד, אבל אחרי שלונדסטרם בעט לקורה בחצי הראשון ושער של דייויד מקגולדריק נפסל במהלך VAR די הזוי, האחרון הצליח לבשל לג'ורג' באלדוק את השוויון בדקה ה-78 וסגנית אלופת אירופה לא רק סופרת משחק ביתי נוסף ללא ניצחון, אלא כבר חמישה מחזורים ללא ניצחון והיא רק במקום ה-12, שלוש נקודות מתחת לשפילד ומרחק של 11 נקודות ממנצ'סטר סיטי הרביעית, שתשחק הערב באנפילד נגד ליברפול (18:10, ישיר בספורט1).


ג'ובאני לו צ'לסו פתח לראשונה בליגה ביחד עם טנגוי אנדומבלה במרכז השדה, אבל הצמד התקשה לשלוט במרכז השדה, האורחת היו דומיננטיים הרבה יותר ורק במזל מצד התרנגולים לא כבשו, ולמרות כל זאת פוצ'טינו טען בסיום: "אנחנו מנסים לבנות קבוצה שמשחקת בליגת האלופות ובליגה האנגלית במקביל, זו הליגה הכי קשה בעולם וסיטואציות כאלה יכולות לקרות. אתה מצפה לתוצאות יותר טובות ממה שאתה משיג ואנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך. נצטרך לראות אם הזמן יאפשר לנו לבנות את מה שאנחנו רוצים".



פוצ'טינו. עדיין מבקש זמן (IMatthew Lewis/Getty Images)


עוד אמר פוצ'טינו, שלמחצית השנייה העלה את הארי ווינקס במקום אנדומבלה: "הוא הרגיש מוזר מההתחלה, הוא לא באמת הרגיש בנוח ואולי זה השפיע על הקבוצה שהוא לא נכנס למשחק. פגשנו את אחת היריבות הכי לא טובות שאפשר לקבל אחרי משחק בליגת האלופות ביום רביעי, קבוצה אגרסיבית ומאוד אנרגטית. כמובן שאני מאוכזב כי כבר עלינו ליתרון וחשבנו ששברנו אותם, לא יודע להגדיר במילה כיצד אני מרגיש – אם זה תסכול או עצב, בכל מקרה תחושה לא משמחת".


כאמור המשחק לווה באירוע VAR ששוב עורר את זעמם של האנגלים. לונדסטרם נתפס בנבדל קטנטן ושער השוויון הראשון שכבשה שפילד בוטל, אבל בממלכה סוערים אחרי שהמתנה של מספר דקות מצאה שהאצבע שלו היא שחצתה את קו ההגנה וגרמה לנבדל: "הכדורגל האנגלי הפך לבדיחה בגלל ה-VAR", נכתב ב"מייל אונליין", זו לא המטרה של המערכת ואנחנו צריכים למצוא פיתרון מהיר".


ב"דיילי" אף העלו מספר הצעות לשיפור המצב, כשאחת ההצעות היותר מעניינות הייתה שבמקום שימוש ב-VAR במהלך המשחק, לכל מאמן יהיו שתי הזדמנויות לערער – בדומה לטניס, שם השחקנים יכולים לקרוא "צאלנג'" והאירוע ייבדק. כריס ווילדר, מאמן שפילד אמר על כך: "אני לא חושב שהזמן שלקח לקבל את ההחלטה טוב לכדורגל, לשחקנים, למאמן וכמובן לקהל. ה-VAR כאן כדי להישאר, אבל הוא שינה את המשחק. כשרואים את הפנדל שברייטון קיבלה נגד אברטון אתה לא יכול שלא לתפוס את הראש. אני בן 52, בכדורגל מגיל 16, ואני מאוכזב מכך שה-VAR הפך לדבר המרכזי – כבשנו מאגף שמאל והנבדל היה בכלל בצד ימין בבניית המהלך, אבל נבדל זה נבדל".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי