צפו: יונייטד עלתה למקום השביעי לאחר 1:3 על ברייטון

שחקני מנצ'סטר יונייטד
שחקני מנצ'סטר יונייטד | OLI SCARFF/AFP via Getty Images

מרסיאל במשחק נהדר בישל פעמיים לפריירה (17) ולראשפורד (66). בין לבין פרופר כבש שער עצמי (19). דאנק צימק בנגיחה (63), אך השחפים יצאו בידיים ריקות ונותרו במקום ה-11. וולבס ניצחה 1:2 את אסטון וילה

(גודל טקסט)
המחזור ה-12 של הפרמיירליג נמשך היום (ראשון) עם שלושה משחקים נוספים ורגע לפני משחק העונה באנפילד בין ליברפול למנצ'סטר סיטי, יריבתה העירונית של האלופה, מנצ'סטר יונייטד עלתה למקום השביעי לאחר 1:3 ביתי על ברייטון. במשחק המקביל, וולבס ניצחה 1:2 את אסטון וילה.


יונייטד הצליחה לא ביכולת מרשימה, לכבוש שני שערים מהירים ב-19 הדקות הראשונות – כאשר אנדראס פריירה העלה את השדים האדומים ליתרון בדקה ה-17 לאחר בישול של מרסיאל וכעבור שתי דקות בלבד, פרופר כבש שער עצמי לאחר ניסיון הרחקה לא מוצלח על קו השער.



(Michael Regan/Getty Images)


במחצית השנייה ברייטון כבשה את השער המצמק – פסקל גרוס המחליף מצא את לואיס דאנק בדקה ה-63 בקרן והבלם הכניע את דה חאה בנגיחה, אבל יונייטד אמרה את המילה האחרונה כעבור שלוש דקות כאשר מרסיאל בבישול שני סידר לראשפורד את ה-1:3, האנגלי יכול היה להשלים צמד תוך שתי דקות, אבל הוא רשם החמצה גדולה מקרוב.


המנצחת שפתחה את המחזור במקום ה-14, עלתה כאמור למקום השביעי כשהיא במרחק של נקודה אחת בלבד משפילד החמישית ולאחר פגרת הנבחרת תוכל לחלוף מעל העולה החדשה כאשר תפגוש אותה בבראמל ליין. מנגד ברייטון, שהייתה זקוקה לניצחון באולד טראפורד כדי לעלות למקום החמישי, הציגה משחק חלש מהרגיל והיא סיימה את המחזור במקום ה-11. במחזור הבא תארח את לסטר החזקה.



דויד דה חאה. חזר להרכב (Steve Bardens/Getty Images)


הרכבים
מנצ'סטר יונייטד דויד דה חאה, ואן ארון-ביסאקה, הארי מגוויר, ויקטור לינדלוף, ברנדון וויליאמס (מרקוס רוחו 90), פרד, סקוט מקטומיניי, דניאל ג'יימס, אנדראס פריירה (ג'סי לינגארד 70), מרקוס ראשפורד (מייסון גרינווד 90), אנתוני מרסיאל.


ברייטון: מת'יו ראיין, שיין דאפי, לואיס דאנק, דן ברן, מרטין מונטויה (סולי מארץ' 46), סטיבן אזלטה, דבי פרופר, דייל סטפנס, לאונרדו טרוסרד (פסקל גרוס 59), ניל מופאיי, ארון קונולי (גלן מארי 46).


מהלך המשחק
הזמנות ראשונה למנצ'סטר יונייטד. בדקה ה-15 ראשפורד קיבל כדור בצד שמאל והצליח לחדור לרחבה כאשר בדרך עבר שלושה שחקנים ושחרר בעיטה שטוחה על סף הרחבה. כעבור שתי דקות מנצ'סטר יונייטד כבר כבשה את שער היתרון, לאחר שפריירה קיבל כדור ממרסיאל ובעט גופו של דייל סטיבנס, שהסיט כיוון והכדור נכנס פנימה, 0:1 ליונייטד.


בדקה ה-19 יונייטד כבר עלתה ליתרון כפול – פרד הגביה כדור נייח שהגיע למגווייר שהוריד למקטומיניי אך לפני שהספיק לדחוק, דייבי פרופר הכניס את הכדור לשערו הוא וכבש שער עצמי, 0:2 למארחת. בתוספת הזמן אנדראס פריירה ניסה את מזלו עם בעיטה מחוץ לרחבה, מת'יו ראיין היה מוכן והצליח להדוף.



פתיחה אדירה למנצ'סטר יונייטד (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)


בדקה ה-63 ברייטון כבשה את שער המצמק, פסקל גרוס המחליף מצא את לואיס דאנק בכדור קרן והבלם הכניע את דויד דה חאה בנגיחה חזקה, 2:1 באולד טראפורד. אך כעבור שלוש דקות מסריאל עם בישול שני מצא את מרקוס ראשפורד שבעט מקרוב למשקוף פנימה, 1:3 ליונייטד.


האנגלי היה יכול להשלים צמד תוך שתי דקות, אבל רשם החמצה ענקית מול שער ריק לאחר שקיבל כדור על מגש מנדיאל ג'יימס. מת'יו ראיין הציל את ברייטון עם צמד הצלות תוך שתי דקות לאחר הזדמנויות אדירות של וויליאמס (71) וג'יימס (72) שהיו יכולים לגמור את המשחק.



מרקוס ראשפורד ואנתוני מרסיאל חוגגים (Michael Regan / Staff)



ברנדון וויליאמס עם מרטין מונטויה (Michael Regan/Getty Images)


וולבס – אסטון וילה 1:2 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
אחרי שלוש תוצאות תיקו, וולבס הצליחה לצבור שלוש נקודות על העולה החדשה ועלתה למקום השמיני, כאשר רק הפרש שערים מפריד בינה לבין מנצ'סטר יונייטד. וולבס עלתה ליתרון בדקה ה-41 לאחר תרגיל מוצלח של ז'ואאו מוטיניו שהשאיר את רובן נבס פנוי מחוץ לרחבה והקשר הכניע את ג'ד סטיר עם בעיטה חזקה, ובדקה ה-84 ראול חימנס הכפיל והבטיח את הניצחון למארחת. אמנם, בתוספת הזמן טרזגה כבש שער מצמק, אך זה היה מאוחר מדי עבור אסטון וילה שיצאה בידיים ריקות.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי