צפו: 1:3 ענק לליברפול על מנצ'סטר סיטי במשחק העונה

סאדיו מאנה, וירג'יל ואן דייק
סאדיו מאנה, וירג'יל ואן דייק | Laurence Griffiths/Getty Images

פאביניו כבש מ-25 מ' בדקה השישית, סלאח (13) הכפיל לאחר בישול נדיר של רוברטסון ומאנה הוסיף (53) בדרך לחגיגה ולהפרש של 8 נק' בפסגה. התכולים קופחו פעמיים לאחר נגיעות יד של אלכסנדר-ארנולד, סילבה (78) צימק

(גודל טקסט)

אז נכון, אנחנו עדיין בנובמבר, ויש עוד הרבה זמן, ואף אחד לא רוצה לעשות עין הרע, אבל אין ספק שיש רוח של שינוי באוויר. משחק העונה הבטיח הרבה וקיים אמנם משהו שלא ציפו לו, אבל בהחלט קיים: ליברפול גברה הערב (ראשון) 1:3 על מנ'צסטר סיטי ופתחה פער של שמונה נקודות בטבלה ותשע נקודות מיריבתה, שנותרה במקום הרביעי בפרמיירליג.

התיקו של המרסיסייד נגד מנצ'סטר יונייטד הפיח רוח תקווה בסיטי, שידעה שניצחון במשחק העונה יצמק את הפער לשלוש נקודות בלבד ויחזיר אותה לתמונה. אבל תקוות לחוד ומציאות לחוד, ו-90 דקות באנפילד – ואולי החלטת שיפוט אחת – ריסקו את החלומות של פפ והרחיקו אותו מאוד מאליפות שלישית ברציפות.

אבל הסיפור הוא לא סיטי ולא פפ ואפילו לא השיפוט, אם כי הוא שיחק תפקיד מרכזי. הסיפור הוא ליברפול, שלא עוצרת גם נגד היריבה הכי קשוחה שאפשר לדמיין. תצוגת תכלית נהדרת, הופעה קבוצתית שתיזכר לדורות, בית ספר להגנות ושלושה שערים שכל אחד מהם יותר יפה מקודמו נתנו למייטי רדס את הניצחון בזכות ולא בחסד.

שחקני ליברפול חוגגים. העתיד וורוד מתמיד (Laurence Griffiths/Getty Images)
שחקני ליברפול חוגגים. העתיד וורוד מתמיד (Laurence Griffiths/Getty Images)

כמובן, אי אפשר להחליק את החלטת ה-VAR בתחילת המשחק. האם הכדור נגע ביד של טרנט אלכסנדר-ארנולד? שופטי הווידאו החליטו שלא, אז מי אנחנו שנדבר, אבל אי אפשר להתכחש לעובדה שההחלטה הזאת שינתה את המשחק. בשש הדקות הראשונות סיטי נראו כאילו הם בדרך לדרוס את היריבה, שלא הצליחה להתאפס על עצמה. ואז הגיעה ההחלטה, השחקנים בתכלת איבדו את הראש ונתנו לליברפול להשתלט על המשחק.

ומשם, בום בום בום. בהתקפה הבאה אחרי הפנדל שלא נשרק ליברפול כבר כבשה, כשפאביניו מגיע מאחור ומפציץ את הרשת. שבע דקות נוספות עברו וזה כבר היה 0:2, הפעם כשאנדרו רוברסטון הראה את הכישרון הנדיר שלו עם כדור מושלם לסלאח שהמשיך פנימה, ומאותה נקודה סיטי נתנה להם להעביר את הדקות הבאות כרצונם. עבר זמן עד השער הבא, שהגיע בתחילת המחצית השנייה עם נגיחה נהדרת של סאדיו מאנה.

השער המצמק, של ברנרדו סילבה בדקה ה-78, החזיר לפפ את התקווה שאפשר לעשות את הבלתי ייאמן, אבל שוב ה-VAR היה בעוכריו. אלכסנדר-ארנולד שוב נגע ביד ושוב לא נשרק פנדל, והמאמן הקטלאני איבד את העשתונות על הקווים. סיפור האליפות באנגליה קרוב להיות סגור, אבל אפילו הוא לא בטוח כמו השאלה על מה ידבר גווארדיולה אחרי המשחק.

גווארדיולה ומייקל אוליבר. אפשר להבין את הכעס של המאמן (Laurence Griffiths/Getty Images)
גווארדיולה ומייקל אוליבר. אפשר להבין את הכעס של המאמן (Laurence Griffiths/Getty Images)

הרכבים
ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר ארנולד, וירג'יל ואן דייק, דיאן לוברן, אנדרו רוברטסון, ג'ורדן הנדרסון (ג'יימס מילנר 61), פאביניו, ג'ורג'יניו ויינאלדום, רוברטו פירמינו (אלכס אוקסלייד צ'מברליין 79), סאדיו מאנה, מוחמד סלאח (ג'ו גומז 87).

מנצ'סטר סיטי: קלאודיו בראבו, קייל ווקר, ג'ון סטונס, פרננדיניו, אנחלינו, רודרי, אילקאיי גונדואן, קווין דה בריינה, ברנרדו סילבה, ראחים סטרלינג, סרחיו אגוארו (גבריאל ז'סוס 71).

מהלך המשחק
סיטי פתחה עם לחץ כבר מהנגיעה הראשונה בכדור, ולא נתנה לליברפול לארגן התקפה משלה בשלוש הדקות הראשונות. ההגנה האדומה סגרה היטב את דה בריינה וסטרלינג, אך לא הצליחה להוציא כדורים קדימה. בדקה השישית ברנרדו סילבה חדר לרחבה ונעצר על ידי לוברן, אלכסנדר-ארנולד הרחיק-ספק ביד והתקפת סיטי זעקה לפנדל, אך השופט מייקל אוליבר הורה למשחק להמשיך. ליברפול יצאה להתקפה עם מאנה בצד שמאל, וכדור הרוחב שלו הורחק עד פאביניו שבעט מרחוק והכניע את בראבו. אוליבר לא אישר את השער מיד אלא הלך ל-VAR, שאחרי בדיקה תמך בהחלטה הראשונית ואישר את התוצאה: 0:1 מהיר וקריטי לליברפול שללא ספק ישפיע על המשחק.

ברנרדו סילבה. הפתיחה הלוחצת של סיטי לא עזרה (Laurence Griffiths/Getty Images)
ברנרדו סילבה. הפתיחה הלוחצת של סיטי לא עזרה (Laurence Griffiths/Getty Images)

ההפשעה המיידית של השער היתה על פפ גווארדיולה, שהשתולל על הקווים. אבל הצעקות שלו לכיוון השופט לא עזרו, בעוד ליברפול המעודדת יוצאת לעוד התקפה. אנדרו רוברטסון הכניס כדור נפלא למוחמד סלאח, שהיה בקו אחד עם ההגנה, והמצרי לא התקשה בדרך ל-0:2. הקהל ביציעים השתגע והשחקנים שלהם על הדשא שאפו עידוד והמשיכו לתקוף. מאנה ניסה למצוא את סלאח בכדור חכם שהלך לקרן לפני שהספיק להגיע אל החלוץ.

סיטי ניסתה להתאושש, ואגוארו בפעולת יחיד מצא את עצמו במצב טוב לבעיטה, אבל לא הצליח להפתיע את אליסון. בצד השני, סלאח זרק הצידה שני בלמים ומסר לפירמינו שלא הצליח להחזיר לו. בדקה ה-35 הוא שוב פרץ מצד שמאל ומסר לברזילאי, שהשתחרר מהשמירה עליו אבל בעט מעל השער. המצרי המשיך לנסות להגיע למצבים, ובאחד מהם בדקה ה-40 הוא נפצע בקרסול אחרי היתקלות עם פרננדיניו. אגוארו ניסה לעקוץ, אבל ליברפול שלטה בכל חלק במגרש. רגע לפני הירידה להפסקה סלאח ניסה עוד בעיטה מרחוק ובראבו זינק היטב והדף לקרן.

סאדיו מאנה כובש את השלישי. ליברפול לא נותנת לסיטי לשחק את המשחק שלה (Laurence Griffiths/Getty Images)
סאדיו מאנה כובש את השלישי. ליברפול לא נותנת לסיטי לשחק את המשחק שלה (Laurence Griffiths/Getty Images)

גם במחצית השנייה הוסיפה ליברפול ללחוץ ולחפש את השער השלישי. סיטי, שב-45 הדקות הראשונות עוד היתה פקטור, לא הצליחה לסכן את השער של אליסון ונתנה לחבורה של קלופ לנהל את המשחק. בדקה ה-53 הנדרסון פרץ מצד ימין והגביה כדור, סלאח ומאנה חיכו ברחבה והאחרון הגיע להגבהה ונגח פנימה את ה-0:3 ששיתק את סיטי.

בדקות הבאות ליברפול נרגעה מעט, והניעה את הכדור במרכז המגרש – אם כי רוברטסון המשיך לנסות להזין את חבריו בכדורים מסוכנים. גם ג'יימס מילנר, שנכנס במקום הנדרסון, הגיע להזדמנות אחת בדקה ה-70, אבל לא היה חד מספיק. האורחת, לעומת זאת, חזרה לתקוף ובדקה ה-78 ברנרדו סילבה ניצל בלבול בהגנה כדי לכבוש שער מצמק, 1:3.

סיטי קיבלה כוחות מחודשים עם תקווה שאפשר לעשות מהפך מדהים. היא התחילה ללחוץ בהתקפות שהזכירו את הדקות הראשונות, וכמו בדקות הראשונות שוב קופחו: אלכסנדר-ארנולד נגע ביד ברחבה, אבל השופט התעלם. פפ, כמובן, לא שתק, אך לא היתה לו ברירה. המשחק המשיך והיתרון עדיין היה שייך למרסיסייד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי