גווארדיולה שוב התפרץ: "הראינו למה אנחנו אלופים"

פפ גווארדיולה, מייקל אוליבר
פפ גווארדיולה, מייקל אוליבר | Laurence Griffiths/Getty Images

מנג'ר מנצ'סטר סיטי, שהתפרץ והורחק, החמיא לשחקניו אחרי ה-3:1 באנפילד, אך רושם את פתיחת העונה הגרועה ביותר שלו. "הוא בלחץ עצום", נכתב בממלכה. וגם: גונדואן נגד השיפוט והנתון שאגוארו ירצה לשכוח

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)
מנצ'סטר סיטי הגיעה לאנפילד חדורת אמונה שתוכל לשבור את הקללה – לא ניצחה במגרשה של ליברפול מאז 2003 ובעיקר בתקווה להקטין את הפער בצמרת, אלא שאלופת אנגליה ספגה פעמיים ברבע השעה הראשונה (לראשונה מאז דצמבר 2016), הפסידה 3:1 וראתה איך כתר האליפות חומק ממנה כשהפער צמח לתשע נקודות יתרון. מידי שבוע סרחיו אגוארו שובר שיאים, אך באנפילד לא הולך לו. אתמול זה היה משחק התשיעי במגרש הזה בכל המסגרות והוא מעולם לא הצליח לכבוש.


גם על פפ גווארדיולה עבר ערב לא פשוט בכלל. המנג'ר הפסיד בפעם השמינית ליורגן קלופ – לפחות שלוש פעמים יותר מאשר נגד כל מאמן אחר. מעבר לכך הוא רשם את הרקורד הגרוע ביותר שלו ב-12 משחקי פתיחה מאז שהחל לאמן (25 נקודות בלבד) וזהו גם הפיגור הגדול ביותר אליו הוא נקלע לעומת המוליכה בשלב כזה מוקדם של העונה. הספרדי זעם על טעויות השיפוט והשתולל על הקווים כפי שלא עשה זמן רב וגם ספג כרטיס אדום לאחר ההתפרצות שלו על השופט הרביעי מייק דין. "הזעם של פפ התפרץ שוב באנפילד", נכתב ב"דיילי מייל".


לאחר מכן, כשנרגע, ניסה שלא להעביר ביקורת על השיפוט. גווארדיולה אמר בסיום המשחק: "זה לא יהיה נחמד לדבר על שיפוט לאחר הפסד. אמרתי 'תודה רבה' גם אחרי המשחק נגד טוטנהאם, כך אני תמיד עושה. אתם כל הזמן שואלים אותי כאן (מסיבות העיתונאים) על החלטות ה-VAR. זה לא התפקיד שלי לדבר על זה. תשאלו את הבוסים בעניין הזה".



על המשחק: "רצינו מאוד לנצח כאן אבל הפסדנו ועלינו לקבל את זה ולהתכונן למשחק הבא נגד צ'לסי. הצגנו הופעה מדהימה, אני לא יודע כמה קבוצות יכולות להגיע לאצטדיון הזה ולשחק כמו ששיחקנו, אני כל כך גאה. הם הבקיעו מהבעיטה הראשונה למסגרת וכמו בליגת האלופות – הם כבשו שלושה שערים משלושה מצבים, אבל שיחקנו נפלא. יש שלוש קבוצות שיש להן יותר סיכויים מאיתנו לזכות בפרמיירליג אבל אנחנו בנובמבר, בואו נראה מה יקרה. הראינו למה אנחנו אלופים. אנחנו רוצים להילחם עד הסוף. אהיה חיובי ולעולם לא אוותר. זו הסיבה שזכינו בתארים עד עתה". הקטלוני הוסיף שבנג'מין מנדי לא הצליח להשתתף באימון המסכם ולכן לא שיחק.


גם הקשר אילקאיי גונדואן כעס: "מה אתם רוצים שאגיד? ברור שההחלטות נראות לנו לא ממש הוגנות. ראינו את האירוע שוב בחדר ההלבשה ומבחינתנו זה פנדל. אם תשאל את שחקני ליברפול הם יגידו לך שזה 5050 ואפשר גם לא לשרוק. אני לא חושב שקל לשפוט כאן ואני לא כאן כדי להצהיר, אבל היו מצבים שיכלו לקבל החלטה בשבילנו. אבל קרה מה שקרה ואין מה לעשות. פאביניו כבש שער נהדר מייד אחרי התקפה שלנו, וזה תמיד קשה שהם מבקיעים ראשונים באנפילד ויש להם את הטירוף והרגשות מהקהל. אנחנו לא תלויים בעצמנו אבל אף אחד לא מרגיש שהאליפות אבודה".



שחקני מנצ'סטר סיטי באים בתלונות כלפי השופט (Laurence Griffiths/Getty Images)


ברנרדו סילבה שכבש את השער המצמק אמר: "היינו במצב כזה בעונה שעברה, לא נוותר לעולם. זה עדיין רק חודש נובמבר גם אם המצב לא אידיאלי. אנחנו צריכים לשתפר והכי חשוב שלא נפסיד יותר. התחלנו טוב את המשחק, אבל ספגנו שער מהיר. כשאתה משחק באנפילד נגד אחת הקבוצות הטובות בעולם זה אף פעם לא קל. יש להם איכות מדהימה. אם אתה נותן להם סנטימטר – הם יכבשו שערים. אתה יכול לשחק יותר טוב מהם אבל להיקלע לפתע לפיגור 2:0 או 3:0. זו הקבוצה הטובה בעולם עם ההתקפות המתפרצות. נילחם עד הסוף".


בתקשורת מתחו ביקורת על סיטי. הפרשן גארי נוויל, שחקן העבר של מנצ'סטר יונייטד, אמר: "לא משנה עד כמה אתה טוב, אם אתה לא יכול להגן אתה לא תנצח משחקים. וההגנה הזו של סיטי לא יכולה להגן. השער של סלאח היה מחדל". 


ג'ון סטונס קיבל את הציון 4 לאחר המשחק ובסיקור של "סקיי ספורטס" נכתב: "מעולם לא הסתדר עם החלק הקדמי של ליברפול. בכל רגע היה נראה שהם יכולים לכבוש". על השוער קלאודיו בראבו נכתב: "היו רגעים רבים שהיה מהוסס, כמו בשער של מאנה אותו היה צריך למנוע". "שוער לא ברמה המתאימה והגנה שלא היה לה סיכוי", נכתב ב"מירור".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי