קלופ: "מי רוצה להוביל בנובמבר?", אלכסנדר ארנולד: "נלחצתי"

יורגן קלופ
יורגן קלופ | Laurence Griffiths/Getty Images

מנג'ר ליברפול צינן את ההתלהבות אחרי 1:3 במשחק העונה, אך הודה: "תשע נקודות ממנצ'סטר סיטי זה מדהים". המגן על הפנדל שלא נשרק: "נגע קודם ביד של ברנרדו". וגם: מוריניו וקין סגרו סיפור, באנפילד מפחדים לחגוג

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

בעונה שעברה הוליכה ליברפול על מנצ'סטר סיטי ביתרון שיא של 10 נקודות, אבל אז היה לפפ גווארדיולה ושחקניו משחק חסר, כשהוא הושלם הפער ירד ל-7 ואז הגיעה הקריסה של האדומים והעונה הסתיימה באליפות שנייה ברציפות של הסיטיזנס על חודה של נקודה. אחרי ה-1:3 האדיר אתמול (ראשון) באנפילד, בתום 12 מחזורים נמצאת ליברפול ביתרון נדיר של תשע נקודות בפסגה, שמונה מלסטר ומצ'לסי שחולקות את המקום השני, ואליפות ראשונה מזה 30 שנה בהחלט נראית ריאלית יותר מתמיד.

פפ גווארדיולה זעם על צוות השיפוט שהתעלם משתי נגיעות יד ברחבה ובאנגליה בהחלט עוסקים בהרחבה בטכנולוגיית ה-VAR ומבקרים באופן קשה את השימוש בה, אבל בליברפול החגיגה בעיצומה ואף אחד אפילו לא שוקל להתייחס לאותן החלטות גבוליות. היחידים שנאלצו לעשות זאת היו יורגן קלופ וטרנט אלכסנדר ארנולד, שנשאלו על כך במסיבת העיתונאים ועל ידי התקשורת בסיום: "אני לא ראיתי את זה אז אני לא יכול להגיב", מיהר לומר המנג'ר, "שמעתי שהכדור נגע קודם ביד של ברנרדו סילבה, אבל אני לא יודע. אני יכול לדמיין שגווארדיולה לא מרוצה מהסיטואציה, אבל מרוצה מהתגובה של השחקים שלי ש-22 שניות אחרי זה כבר הבקיעו שער אדיר. השער השני שלנו בכלל היה מדהים, אני חושב שבחיים לא ראיתי גול כזה – מגן בצד ימין מעביר למגן בצד שמאל על מגרש שלם, הרמה סנסציונית ונגיחה מופלאה. כל הדברים המופלאים האלה יצרו שלושה שערים ומגיעות לבחורים כל המחמאות".

אלכסנדר ארנולד, שהתקשה מול באגף ימין מול ראחים סטרלינג, הודה לאחר המשחק שהוא חשש עד מאוד שהשער של פאביניו יבוטל על ידי ה-VAR ויהפוך לפנדל בצד השני: "ברור שהייתי לחוץ, יש VAR וזה פגע לי ביד, אבל זה נגע בזרוע של ברנרדו קודם. זה מהמקרים שצריך להמשיך לשחק וגם הענשנו אותם בצד השני. הם התלוננו על זה מיד, אבל כמו שאמרתי יצאנו להתקפה ופאביניו עם בעיטה אדירה קבע 0:1". פאביניו גם נבחר למצטיין המשחק, כשבנוסף לביצוע המושלם בשער הראשון הוא גם פעם אחר פעם תיסכל את שחקני הקישור של מנצ'סטר סיטי במרכז השדה עם חילוצים ונוכחות מאסיבית. 


פאביניו. שער נדיר ותואר המצטיין (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

ובחזרה לקלופ, שהתייחס לפער תשע הנקודות מסיטי הרביעית: "יש לנו עוד דרך ארוכה, אבל יתרון תשע נקודות זה מצב חיובי. יש שיגידו שזה 100 אחוז בידיים שלנו, משהו שליברפול כעת יכולה רק לאבד, אבל לנו לא אכפת. אני מבטיח לכם שלא אכפת לנו מה אומרים, אנחנו רק מפוקסים במשחק הבא ולא במצב בטבלה וביתרון מהאלופה. תשע נקודות זה משוגע, לא יכולנו לדמיין את זה אפילו, אבל זה לא חשוב בכלל, כי מי רוצה להיות במקום הראשון בנובמבר? אנחנו רוצים להיות שם במאי. יהיה עלינו לחץ, אבל הוא עוד לא כאן. כרגע אנחנו רק בשלב שיש לנו הזדמנות ואנחנו נראה מה יהיה".

פרשני הליגה האנגלית, ביניהם כוכבי עבר גדולים כמו רוי קין והמנג'ר ז'וזה מוריניו שיודע מה עושים בשביל לזכות באליפות בליגה הטובה בעולם, נמצאים בתמימות דעים לגבי זהות האלופה למרות שאנו רק בשבוע השני של נובמבר. רוי קין, מכוכבי מנצ'סטר יונייטד בעברו, טען: "אני לא בן אדם שמהמר, אבל ליברפול בכושר אדיר ואני חושב שזה גמור. זה לא אמור להיות קל, אם זה היה קל אז כל אחת הייתה רצה לאליפות, ולכן מה שאנחנו רואים מליברפול זה מופלא".

מוריניו הסכים עם דבריו של קין והוסיף: "מאיך שאני רואה את הדברים, זה גמור", אמר "המיוחד" על מירוץ האליפות, "אם לא יקרה משהו מאוד יוצא דופן ודרמטי, כמו פציעות שיגמרו את הקבוצה…אבל זו קבוצה כל כך מאוזנת, בנויה כמו פאזל מושלם".

ב"סקיי ספורט" בחרו בכותרת הראשית "זו נראית השנה של ליברפול", ב"BBC" הלכו על "זו הצהרה מצד ליברפול שנראית בלתי ניתנת לעצירה" ורק האוהדים עוד מפחדים לחלום אחרי שלושה עשורים בלי אליפות ושחקן העבר פטר קראוץ' סיפר: "קיבלתי כל כך הרבה הודעות ושיחות בשריקת הסיום, אבל כשעולה המילה אליפות אז כולם מנסים להסתיר רגשות ואני מבין אותם. הייתי באנפילד נגד סיטי ב-2:3 ב-2014, האליפות אז הייתה ביד שלהם, אבל במשחק הבית אחרי זה נגד צ'לסי ג'רארד החליק ורבים נכוו מאז. כעת הם לא רוצים שזה יקרה להם שוב".


אוהדי ליברפול לא יחגגו כל כך מהר את הפער בפסגה, ואפשר להבין אותם (PAUL ELLIS / Contributor)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי