צפו בתקציר: מנ'צסטר סיטי גברה 1:2 על צ'לסי ועלתה למקום השלישי

ריאד מחרז
ריאד מחרז | Laurence Griffiths/Getty Images

קאנטה העלה את למפארד ליתרון מוצדק בדקה ה-21, אבל מאותה נקודה הבלוז נעלמו ונתנו לדה בריינה (28) להשוות ולמחרז (37) להפוך במבצע אישי נפלא. פפ שמר על הפער מליברפול, הלונדונים נעצרו אחרי שישה ניצחונות

(גודל טקסט)

הפסד לליברפול? מקום רביעי? פער כמעט בלתי ניתן לסגירה? צ'לסי בכושר הטוב ביותר שלה מאז 2017? מנצ'סטר סיטי היא עדיין אלופת אנגליה, להזכירכם, והיא לא מתכוונת לוותר על התואר הזה כל כך מהר. הקבוצה של פפ גווארדיולה חזרה היום (שבת) מפיגור מוקדם לניצחון 1:2 ענק על צ'לסי בקרב פסגה קשוח ועלתה למקום השלישי, מחזירה את ההפרש מהמוליכה לתשע נקודות בלבד – עם עוד המון משחקים עד סיום העונה, כך שאי אפשר עדיין לסגור שום דבר.

הבלוז, כאמור, הגיעו בכושר נהדר של שישה ניצחונות רצופים שהביאו אותם לקרב צמוד על המקום השני, וציפו לפגוש יריבה שבורה מההפסד לליברפול רגע לפני הפגרה. בהתחלה זה גם היה נראה ככה – החל מהדקה החמישית צ'לסי תקפה ותקפה, ובדקה ה-21 אנגולו קאנטה העלה אותה ליתרון בסיום פעולה נהדרת, ופרנק למפארד היה מרוצה מהשחקנים שלו. אם ימשיכו ככה, הם לא רק ינחילו לסיטי הפסד ליגה שני ברציפות לראשונה מזה כמעט שנה, אלא גם יוכיחו את עצמם כמועמדים בכירים לאליפות.

אבל ציפיות לחוד ומעשים לחוד, כמאמר הקלישאה, ובמקום להוסיף ללחוץ ולנסות להשיג יתרון שיחסל כל סיכוי עבור הסיטינז, צ'לסי הלכה אחורה ונתנה ליריבתה להשתלט על המשחק. התוצאה? שער שוויון תוך שבע דקות, מרגלי קווין דה בריינה שהכדור שלו חלף על פני חצי הגנה המומה.

רודרי, דה בריינה וסילבה. סיטי פשוט רצתה את זה יותר (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)
רודרי, דה בריינה וסילבה. סיטי פשוט רצתה את זה יותר (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

וסיטי, לא כמו צ'לסי, לא עצרה אחרי שער אחד. בדקה ה-37 איבוד כדור כחול בחצי המגרש הוביל את הכדור לריאד מחרז, שניצל את ההזדמנות שקיבל בשתי רגליים: סלאלום אדיר שלו ראה את סטונס וקאנסלו נותרים מאחור, והכדור השטוח שלו הלך בדיוק לפינה אליה קפה לא יכול היה להגיע.

אז נכון, המחצית השנייה לא היתה מלאת אירועים ומהנה כמו הראשונה, אבל מנצ'סטר סיטי הוכיחה שהיא כאן כדי להישאר ושעדיין יש לה סיי בעניין האליפות. כרגע יש לה שתי נקודות מעל צ'לסי, אחת מתחת לסטר ותשע מתחת ליברפול, ומעכשיו היא תקווה לצבור ניצחונות ולצפות בכשלונות של קלופ – עד ה-4 באפריל, אז השתיים ייפגשו באיתיחאד לקרב שקרוב לוודאי יהיה על כל הקופה.

למפארד עם גווארדיולה. מי יצא עם ידו על העליונה (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)
למפארד עם גווארדיולה. שני מאמנים מוכשרים, הניסיון ניצח (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

הרכבים
מנצ'סטר סיטי: אדרסון, ז'ואאו קאנסלו, ג'ון סטונס, פרננדיניו, בנג'מין מנדי, רודרי (אליקאי גונדואן 52), קווין דה בריינה, דויד סילבה (פיל פודן 67), ריאד מחרז, ראחים סטרלינג, סרחיו אגוארו (גבריאל ז'סוס 77).

צ'לסי: קפה, ססאר אספיליקווטה, קורט זומה, פיקאיו טומורי, אמרסון (ריס ג'יימס 59), ז'ורז'יניו (מייסון מאונט 74), אנגולו קאנטה, מתאו קובאצ'יץ', כריסטיאן פוליסיק, וויליאן, תמי אברהם (מישי בטשוואי 73).

מהלך המשחק
שתי הקבוצות החלו בגישושים בדקות הראשונות, אם כי סיטי החזיקה יותר בכדור וניסתה יותר. ההזדמנות האמיתית הראשונה, לעומת זאת, היתה שייכת לצ'לסי – כשבדקה השמינית וויליאן רץ כל הדרך, חדר לרחבה ובעט כדור חזק שעבר קרוב לקורה הנגדית. משם צ'לסי פתחה בלחץ, עם בעיטה מסוכנת של קאנטה ואז סיבוב ובעיטה של וויליאן ששוב עברה רק סנטימטרים מהמסגרת.

דה בריינה. החזיק את סיטי לעניינים (Laurence Griffiths/Getty Images)
דה בריינה. החזיק את סיטי לעניינים (Laurence Griffiths/Getty Images)

הלחץ של צ'לסי נמשך, ובדקה ה-21 קובאצ'יץ' שלח כדור ארוך לעברו של תמי אברהם – שלא הגיע אליו, ובמקומו מי שרץ קדימה היה אנגולו קאנטה. הקשר גבר על מנדי ועקף גם את אדרסון כדי לשים את הכדור ברשת ולקבוע 0:1 כחול. סיטי הגיבה בחזרה ללחץ על הרחבה של האורחת, ושוב המומנטום היה אצלה עם כמה מצבים טובים לבעיטה – שאיכשהו לא נוצלו. ואז, בדקה ה-28, הכדור הגיע לקווין דה בריינה שבעט חזק לכיוון השער – בעיטה שהוסטה בדרך על ידי קורט זומה, הטעתה את קפה וחדרה פנימה, 1:1.

השוויון לא נמשך הרבה זמן. סיטי המשיכה ללחוץ ובדקה ה-37 רודרי העביר כדור למחרז, שהיה צריך להגביה לתוך הרחבה. במקום זאת, הוא חדר בסלאלום נהדר, זרק הצידה שני בלמים ושלח כדור שטוח מסובב שלקפה לא היה שום סיכוי להגיע אליו, 1:2 לסיטי. עוד לפני ההפסקה זה היה קרוב לשער השלישי של התכולים, אבל אגוארו שהיה כמעט לבד מול השער הפציץ את המשקוף.

פוליסיק. כמעט לא מורגש (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)
פוליסיק. כמעט לא מורגש (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)

אחרי הקצב המהיר במחצית הראשונה, מי שציפה לאותו משחק גם בשנייה התאכזב. מלבד בעיטה אחת של מחרז בדקה ה-55, אף קבוצה אפילו לא התקרבה לאיום על שער היריבה. שני המאמנים ערכו חילופים, אבל גם בטשוואי וגם ז'סוס לא שיפרו את משחק ההתקפה של קבוצותיהם. וויליאן ניסה וולה בדקה ה-80, אבל הכדור הלך מעל השער. לקראת הסיום, בתוספת הזמן, סטרלינג הכניע את קפה – אבל ה-VAR היה בעוכריו והשופט ביטל את השער כדי להביא לסיום המשחק בתוצאה 1:2.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי