קלופ: "מסי ראוי לכדור הזהב, הוא השחקן הכי טוב שראיתי"

יורגן קלופ
יורגן קלופ | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

לקראת הדרבי נגד אברטון, המנג'ר החמיא ל"פרעוש" אך סנגר על ואן דייק: "ראיתי את הדברים בצורה שונה מהעיתונאים, לא זוכר עונה כה מרשימה של שחקן הגנה". על החגיגה נגד הטופיז אשתקד: "היא לא תחזור על עצמה"

(גודל טקסט)

המחזור ה-15 בפרמיירליג יימשך מחר (רביעי) כאשר במקביל למשחק המרכזי בין מנצ'סטר יונייטד לטוטנהאם, ייערך דו-קרב לא פחות גדול ויוקרתי, שבו ליברפול תארח את אברטון לכבוד הדרבי של מרסיסייד בפעם ה-285 בהיסטוריה (ישיר בספורט3 החל מ-22:05). על המפה המייטי רדס והטופיז אמנם שכנים, אך בטבלת הליגה האנגלית המרחק ביניהם גדול, כשהאדומים דוהרים לעבר האליפות ומסתכלים על שאר הקבוצות מלמעלה, בעוד הכחולים רחוקים רק שתי נקודות מהקו האדום ומהווים אכזבה ענקית העונה, לנוכח הסגל שבנו.

אדריאן, שעמד הקורות בחודשיים הראשונים של העונה בזמן שאליסון היה פצוע, יחזור להגן על השער של ליברפול לאחר שהברזילאי הורחק במהלך הניצחון 1:2 על ברייטון בשבת האחרונה. בהיעדרו של ג'ואל מאטיפ, הפצוע בברכו, דיאן לוברן צפוי להיות מועדף על פני ג'ו גומז ולפתוח במרכז ההגנה. את מקומו של פאביניו, שימשיך כמובן להיעדר בגלל פציעה, יתפוס אלכס אוקסלייד-צ'מברליין או ג'יימס מילנר.

יורגן קלופ דיבר היום במסיבת העיתונאים לקראת הדרבי והתייחס לאי הבחירה בווירג'יל ואן דייק לזוכה בכדור הזהב: "ליונל מסי ראוי לזכות, הוא כנראה השחקן הכי טוב שראיתי מימיי. זו החלטת העיתונאים, כך הם רואים את הדברים ואין בעיה עם זה. אני רואה אותם קצת אחרת, וכך גם עוד הרבה אנשים. אני לא זוכר עונה מרשימה יותר של שחקן הגנה. עשינו עונה יוצאת דופן, זכינו בליגת האלופות וצברנו 97 נקודות בליגה. אי אפשר להגיע להישגים כאלה בלי שחקנים מעולים. זה נחמד אבל זה שייך לעונה שעברה ואני בטוח שכעת, כשכל הפרסים חולקו, הבחורים שלנו יוכלו להתחרות על פרסים חדשים".

ואן דייק בטקס כדור הזהב. היה ראוי יותר ממסי? (ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images)
ואן דייק בטקס כדור הזהב. היה ראוי יותר ממסי? (ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images)

על אברטון אמר המנג'ר: "המשחק האחרון שלה היה ממש טוב, הם עשו הרבה בעיות ללסטר והגיעו להזדמנויות. אם מסתכלים על הסגל שלה, אי אפשר להכחיש שהוא מצוין. היו להם פציעות קשות, במיוחד זו של גומש. גם דלף שחקן חשוב. הם נתונים תחת לחץ גדול כמובן, כי אברטון הוא מועדון עם שאיפות".

בפעם הקודמת שהקבוצות נפגשו באנפילד, דיבוק אוריגי הכריע לטובת ליברפול כשכבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-96, עם נגיחה ממטר אחרי טעות של ג'ורדן פיקפורד. אותו שער הוליד את אחד הרגעים הזכורים מקלופ, שהתפרץ לתוך המגרש והתחבק עם אליסון. הגרמני נשאל על אותו ערב והשיב: "זה היה משחק מתוח, שער מוזר מאוד ואז הגיעה החגיגה שלי, עליה אמרתי שאני מצטער והיא לא תחזור על עצמה".

מרקו סילבה יגיע עם החרב על הצוואר (OLLY GREENWOOD/AFP/Getty Images)
מרקו סילבה יגיע עם החרב על הצוואר (OLLY GREENWOOD/AFP/Getty Images)

ניצחונה האחרון של אברטון באנפילד היה אי שם בספטמבר 1999. הטופיז, ששמטו יתרון ונכנעו 2:1 ללסטר במחזור האחרון, יקבלו בחזרה את תיאו וולקוט אך יגיעו למשחק כשהחרב מונחת על צווארו של המאמן מרקו סילבה, שעשוי בהחלט להיות מפוטר אם קבוצתו תרשום את הפסדה התשיעי העונה: "עלינו לצאת לשם ולהתמודד באומץ עם האתגר, כפי שעשינו אשתקד", אמר סילבה, "לא ניצחנו שם המון זמן וזו הזדמנות נהדרת לשנות זאת. זה עשוי להשפיע בגדול. המסר לשחקנים הוא שהם צריכים להיענות לאתגר, מדובר בדרבי – לא חשוב מה היה לפני".

בינתיים, רישארליסון הברזילאי הבטיח את הישארותו באברטון בשנים הקרובות, אחרי שחתם הערב על חוזה חדש עד קיץ 2024. החלוץ, שהגיע מווטפורד לפני שנה וחצי, כבש ביום ראשון האחרון את שערו ה-20 ב-50 הופעות במדי הטופיז: "זה המועדון שנתן לי הזדמנות להראות את הכדורגל שלי", אמר רישארליסון לאחר החתימה, "מכאן הצלחתי להגיע לנבחרת ברזיל וכאן כבשתי המון שערים בפרמיירליג. המועדון סומך עליי ואני עליו. האוהדים אוהבים אותי מאוד ואני משתדל להחזיר להם על המגרש במתן דם, יזע ודמעות עבור הקבוצה. אני מתכוון להמשיך לכבד את החולצה הזו ולשמח את האוהדים, מקווה שהם ימשיכו לשיר את שמי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי