צפו: אחרי תשעה משחקים, ארסנל חזרה לנצח עם 1:3 על ווסטהאם

שחקני ארסנל חוגגים
שחקני ארסנל חוגגים | Julian Finney/Getty Images

התותחנים נקלעו לפיגור במחצית הראשונה מנגיחה של אוגבונה (38), אבל מרטינלי (60) בבכורה שלו בהרכב בליגה, פפה בשער נפלא (66) ואובמיאנג (69) השיגו מהפך מהיר והעניקו לליונברג ניצחון ראשון כמאמן

קבוצות: ווסטהאם ארסנל
(גודל טקסט)

האם ארסנל סוף סוף בדרך לטפס מהבור ולחזור למקומה הטבעי? התותחנים עצרו הערב (שני) את התקופה הרעה עם ניצחון 1:3 על ווסטהאם בדרבי הלונדוני, כשהם חוזרים לנצח בליגה לראשונה מזה למעלה מחודשיים.

על ווסטהאם עוברת עונה מאוד לא אחידה, כאשר מצד אחד היא ניצחה את צ'לסי לפני שבוע וגברה גם על מנצ'סטר יונייטד, אך מצד שני כמעט ולא השיגה ניצחונות נוספים ואת המחזור החלה במקום ה-16 מרחק נקודה בלבד מהקו האדום.

אבל נגד ארסנל של סוף 2019 הבדלי המיקום לא מורגשים, כל קבוצה יכולה להבקיע בקלות, והפטישים עשו זאת אחרי 38 דקות של משחק. פבלו פורנלס הגביה כדור מצד ימין, ואנג'לו אוגבונה הגיע מאוחר ונגח לרשת של לנו.

ארסנל לא הרשימה בכלל במחצית הראשונה, וגם את השנייה פתחה רע והיתה קרובה להפסד בית שני ברציפות ליריבה העירונית – לראשונה מזה 13 שנה – אבל היה לה שחקן אחד שאפשר לסמוך עליו, שעוד ממשחקי הקדם-עונה בונים עליו מגדלים ומספרים שהוא הדבר הגדול הבא. גבריאל מרטינלי, בהופעת הבכורה שלו בהרכב בליגה, הגיע למסירת רוחב מקולשינאץ ודחק פנימה שער שוויון קריטי.

התותחנים קיבלו חיים חדשים ויצאו לתקוף בכל הכוח, מאמינים שפאשר לעצור את הרצף הרע. שש דקות עברו לפני שההגנה של ווסטהאם חלמה, אובמיאנג מצא את ניקולא פפה והרכש היקר ביותר בתולדות המועדון הוכיח למה הביאו אותו ושלח כדור נפלא לחיבורים של דויד מרטין.

השינוי במשחק היה מדהים. המארחת נעלמה, והשחקנים של ליונברג התמסרו ללא הפרעה אפילו על קו הרחבה. שלוש דקות אחרי השער של פפה, הוא החזיר טובה עם בישול נהדר לאובמיאנג שמול ההגנה הלא קיימת של הפטישים קבע 1:3.

מרטינלי. עשה את השינוי (Julian Finney/Getty Images)
מרטינלי. עשה את השינוי (Julian Finney/Getty Images)

תשעה משחקים חיכתה ארסנל לניצחון הזה, שהגיע תחת המאמן הזמני – שאולי יישאר – וכעת האוהדים יכולים אם לא לחייך, לפחות לנשום לרווחה. הקבוצה שעד לא מזמן היתה חברה קבועה בצמרת טיפסה מעט בטבלה, עלתה למקום התשיעי וכעת היא רחוקה שתי נקודות בלבד ממנצ'סטר יונייטד ומהמקום המוביל לאירופה. ו-ווסטהאם? העונה המתנדנדת שלה ממשיכה, היא עדיין צמודה לתחתית וזה היה משחק הבית החמישי ברציפות שלה ללא ניצחון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי