קלופ האריך את חוזהו בליברפול עד 2024: "יש בינינו תיאום מושלם"

יורגן קלופ
יורגן קלופ | TF-Images / Contributor

יממה לאחר שנחשף כי מינאמינו מרד בול זלצבורג יצטרף בינואר, אלופת אירופה בישרה על הארכת חוזהו של המנג'ר: "לא הייתי חותם אם לא הייתי מרגיש שאנחנו מתאימים". גם מילנר ימשיך בקבוצה עד 2022

(גודל טקסט)

לא אחת דווח בתקשורת הגרמנית וגם באנגלית על כך שיורגן קלופ עשוי לצאת לשנת שבתון עם סיום חוזהו בליברפול בקיץ 2022, אלא שהבוקר (שישי), זמן קצר לפני המשחק נגד ווטפורד בסגרת המחזור ה-17 בפרמיירליג (שבת, 14:20 בספורט1) והיציאה לאליפות העולם לקבוצות בדוחא, המנג'ר הטיל פצצה כשהודיע בסרטון: "הארכתי חוזה בליברפול עד 2024".

קלופ הגיע לאנפילד באוקטובר 2015 ומאז לקח את הקבוצה משנה לשנה לשיאים חדשים אחרי עשרות שנים דל דשדוש בליגה, ולאור פער של 14 נקודות ממנצ'סטר סיטי בימים אלה ופער מבטיח של שמונה נקודות מלסטר שבמקום השני, בהחלט נראה שאלופת אירופה, שהגיעה לשני משחקי גמר רצוף בליגת האלופות, גם קרובה יותר מתמיד לאליפות היסטורית וראשונה מזה 30 שנה.

"כשראיתי את ההתקדמות של המועדון והקבוצה, הרגשתי מחויבות להמשיך בתהליך", אמר קלופ, "כשהגעתי ב-2015, הרגשתי שזה שידוך מושלם. כעת אני חושב שאפילו לא הערכתי מספיק עד כמה אנחנו מתאימים. אני שמח להישאר בחוזה עד 2024, כי אחרת לא הייתי חותם". אגב, קשה שלא לשים לב ששעה קלה לפני ההודעה על הארכת חוזהו של קלופ, ריינג'רס אישרה שסטיבן ג'רארד חתם גם הוא עד 2024. בעבר נטען שג'רארד יחליף את קלופ ב-2022, אז אמורים היו להסתיים החוזים של שניהם.

אבל לא רק יורגן קלופ, בשעות הערב הודיעה ליברפול על הארכת חוזהו של ג'יימס מילנר על 2022. המאמן שיבח את הקשר האנגלי ואמר: "אני זוכר שבקיץ אמרתי שלא היה לי את העונג לעבוד עם הרבה שחקנים כמו ג'יימס מילנר בקריירה שלי. ואני כל כך מרוצה שאמשיך לעבוד איתו גם בשנים הבאות. הוא סגן הקפטן שלי וכמובן אחד המנהיגים בסגל שלנו. הוא חשוב לנו לא פחות בחדר ההלבשה וזה אומר הכל על כמה הוא חיוני עבורנו".

ההודעה הזו מגיעה יממה אחרי שנחשף כי הקבוצה על סף רכישת שחקן בינואר הקרוב. כידוע, ליברפול תפגוש את מנצ'סטר יונייטד רק באמצע חודש ינואר, אך התברר שאתמול היא כבר השלימה ניצחון מסוים על השדים האדומים. לאחר שדווח כי אלופת אירופה סיכמה עם טאקומי מינאמינו, שחקנה המוכשר של רד בול זלצבורג. כלי התקשורת בממלכה מדווחים היום כי שני מועדוני הפאר האנגלים, בתוספת גם כמה מהגדולים באירופה, התחרו על היפני הצעיר, כשבסוף יורגן קלופ היה זה שיצא עם כל הקופה.

לפי הפרסומים, המרסיסייד ביצעו עסקה בקנה מידה של חלום. מינאמינו, לו יש תשעה שערים העונה במדי הקבוצה האוסטרית, מוערך כיום בשווי של 25-30 מיליון ליש"ט, אלא שלפי ה"מירור", מוליכת הפרמיירליג הייתה מודעת לסעיף בחוזהו של השחקן, המאפשר לו לעזוב ל"קבוצה אירופית גדולה" בינואר הקרוב תמורת 7.25 מיליון ליש"ט בלבד, מה שגרם להשלמת העסקה במהירות, בעוד קבוצות אחרות לא ידעו על הסעיף הנ"ל.

עניין נוסף הוא הקשר בין המועדונים. אחרי שרכשה בעבר את נאבי קייטה מלייפציג, השייכת גם היא לרד בול, בין ליברפול וחברת משקאות האנרגיה מתנהלת מערכת יחסים קרובה מאוד, אשר גם מתבטאת אצל קלופ בעצמו, שלא הסתיר את התלהבותו מזלצבורג לאחר המשחק בין השתיים העונה באנפילד.

לא רק אולה גונאר סולשיאר וקבוצתו עקבו אחר מינאמינו. מעבר לשמות הגדולים בממלכה, גם מוליכת הבונדסליגה הנוכחית, בורוסיה מנשנגלדבאך הייתה בעניין של שחקן הכנף, כשגם מילאן הייתה בתמונת המירוץ הסופי להחתמתו, אך הבחירה ה"כמעט" טבעית שלו הייתה החבירה למוחמד סלאח, סאדיו מאנה ורוברטו פירמינו, כל זה יקרה לאחר שיעבור את הבדיקות הרפואיות, אשר מתוכננות לצאת לפועל בקרוב.


בדרך חזרה לאנפילד. מינאמינו נגד ליברפול בליגת האלופות, במשחק בו הוא גם כבש (JOE KLAMAR/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי