סלאח מאושר: "אני מתאמן על רגל ימין", קלופ זועם על העומס

מוחמד סלאח חוגג
מוחמד סלאח חוגג | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

ליברפול פתחה פער עצום בצמרת, באנגליה מתמוגגים. המצרי שכבש שער נהדר: "היה לי מזל". המאמן מתוסכל לפני היציאה לאליפות העולם: "הסגל שלנו לא הולך וגדל, חייבים לחתוך את מספר המשחקים"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

הליגה האנגלית עדיין לא בחצי הדרך אבל מי יהיה מוכן לשים את כספו נגד ליברפול? אלופת אירופה של יורגן קלופ נראית בדרך הבטוחה לשים קץ ל-30 השנה ללא כתר האליפות המקומי כשאתמול (שבת) גברה 0:2 על ווטפורד בזכות צמד של מוחמד סלאח והגדילה את הפער מלסטר שהפסידה עד לעשר נקודות, במשחק הראשון העונה באנפילד בו שמרה על שער נקי (בליגה). כמו כן, זה היה המשחק ה-99 של ליברפול באנפילד בו היא מובילה במחצית ולא מפסידה (90 ניצחונות ו-9 תוצאות תיקו) כאשר בפעם האחרונה שהשמיטה יתרון נגד ארסנל בדצמבר 2009. אך מה שמרשים יותר, האדומים ניצחו במשחק הליגה ה-16 מתוך 17 והעלו את רצף המשחקים ללא הפסד עד ל-34.

גיבור הניצחון היה מוחמד סלאח שכבש שער נפלא נגד רד בול זלצבורג באמצע השבוע והמשיך בכושר המצוין שלו. המצרי כבש שער גדול בסיבוב והוסיף שער נאה בעקב. סלאח הגיע לתשעה שערים מול ווטפורד – יותר מכל יריבה אחרת. "צמד מבריק ללאח, מקדם ביטחון נפלא לליברפול ששוב ניצחה", נכתב ב"BBC". "אחרי השער הגדול באמצע השבוע, סלאח שוב הראה שהוא במיטבו. קשה להאמין שהפער שלה בצמרת עוד גדל", נכתב ב"סקיי ספורטס".

סלאח הודה לאחר המשחק: "אני מתאמן כל הזמן על רגל ימין במתחם האימונים. היה לי מזל בשער הראשון. שיחקנו היום מול קבוצה קשה מאוד. אהבתי את השער שלנו, זו הייתה מתפרצת, מאנה מסר לי כדור נהדר וכבשתי ברגע הנכון. אני מקווה שנמשיך לנצח. אנחנו טובים מאוד יחד, ככה זה אחרי שלוש-ארבע שנים. אנחנו יודעים מתי אנחנו יכולים להרגיע את המשחק ואז להאיץ. לפעמים הקהל נבלם מעט אבל יש לנו ניסיון. לא תמיד אפשר לשחק כדורגל יפה".

 

אולם, למרות המצב הנפלא בצמרת, קלופ כועס, בעיקר על לוח המשחקים האכזרי. ביום שלישי הקרוב תפגוש ליברפול את אסטון וילה ברבע גמר גביע הליגה ופחות מ-24 שעות לאחר מכן ישחקו בחצי גמר אליפות העולם למועדונים בקטאר. "עלינו להפחית את כמות המשחקים. קראתי שהמועדונים הגדולים רוצים עוד משחקים בליגת האלופות, אני לא מעורב בתוכניות האלה אבל זה קשקוש. עלינו להתמודד עם העומס הבלתי אפשרי". לפי נתונים באנגליה, ליברפול משחקת בלא פחות משבעה מפעלים ויכולה לרשום 67 משחקים ב-300 יום אם יגיעו עד הסוף בכל המפעלים – מממוצע של משחק בכל 4.5 משחקים. הם כבר שיחקו 27 משחקים עד עתה.

מצב הסגל: "הסגל שלנו לא הולך וגדל. אני לא יודע מתי דיאן לוברן יחזור. עם הפציעה של ואיינלדום אנחנו בבעיה, זה  בטח לא מקל עלינו. אני חושב שיורד גשם שלא עוזר למגרש שם. אני לא יודע אם האנשים בקטאר רגילים לזה". אגב, הבוקר התברר כי ויינאלדום לא סובל מנזק והוא נכלל בסגל הקבוצה לאליפות העולם לקבוצות.

בחזרה למשחק קלופ אמר: "זה לא היה המשחק הכי יפה, אבל אני מרוצה. בשלב הזה צריך להפגין חוסן ואני מאמין שעשינו את זה. יש לנו כל כך הרבה משחקים. לווטפורד היו הזדמנויות אבל הצלחנו לכבוש. עלינו לפעמים להגן עם תשוקה גם אם אנחנו לא תמיד מאורגנים והיום זו הייתה הפעם הזאת".

יורגן קלופ. זועם על עומס המשחקים (Clive Brunskill/Getty Images)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי