צפו בתקציר: צמד ובישול לדה בריינה, 0:3 חלק לסיטי על ארסנל

קווין דה בריינה חוגג
קווין דה בריינה חוגג | BEN STANSALL/AFP via Getty Images

הצגה של הקשר, שכבש פעמיים לראשונה בפרמיירליג והעלה את מאזנו ל-10 אסיסטים העונה, הובילה את התכולים לניצחון מוחץ באמירויות. סטרלינג הבקיע את השני. הלונדונים ממשיכים להתדרדר

(גודל טקסט)

למנצ'סטר סיטי נמאס מהדשדושים. אחרי שאיבדה נקודות בשלושה מתוך חמשת המחזורים האחרונים ונכנעה למנצ'סטר יונייטד בדרבי הביתי בשבוע שעבר, האלופה התייצבה הערב (ראשון) באצטדיון האמירויות ודרסה את ארסנל 0:3, הרבה בזכות הצגה של קווין דה בריינה, שכיכב עם הצמד הראשון שלו בפרמיירליג וגם פינק את סטרלינג באסיסט נהדר.

התכולים, שנראו רע במחצית הראשונה של הדרבי במחזור הקודם, פתחו הפעם בטירוף ועלו ליתרון כפול תוך רבע שעה, כשהכוכב הבלגי כבש את הראשון תוך 89 שניות משריקת הפתיחה – השער השני הכי מהיר שארסנל ספגה באמירויות. כאמור, דה בריינה הוסיף בישול בשער השני ובכך סגר משחק שבו הוא גם כובש וגם מבשל בפעם ה-11 מאז הבכורה שלו בפרמיירליג בספטמבר 2015, יותר מכל קשר אחר במפעל בתקופה זו. בנוסף, הוא העלה את מאזנו העונתי ל-10 בישולים והפך לשחקן השלישי בחמש הליגות הבכירות של אירופה עם כמות דו ספרתית. סיטי אמנם מפגרת עדיין ב-14 נקודות אחרי ליברפול, אבל הניצחון יביא אותה במצב רוח מרומם לקרב הצמרת עם לסטר השנייה בטבלה, שבו תנסה האלופה לצמצם את הפער מהשועלים לנקודה בלבד.

מבחינת ארסנל, שנוצחה על ידי הסיטיזנס בפעם החמישית ברציפות, המצב הולך מדחי אל דחי. מלבד בעיטה לא רעה של מרטינלי בדקה הראשונה של ההתמודדות, התותחנים לא הצליחו לייצר מצב אחד ראוי לאורך כל המשחק וחלק נכבד מהאוהדים נטש את היציע הרבה לפני שריקת הסיום, לא לפני ששרקו בוז למסוט אוזיל, כשזה הוחלף בדקה ה-59 ובעט בחפץ בעצבים בדרכו אל הספסל. הלונדונים, שמדורגים במקום התשיעי בטבלה, ינסו לשפר את המצב במשחק החוץ נגד אברטון במחזור הבא.

פתיחה מהממת. שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים (Shaun Botterill/Getty Images)
פתיחה מהממת. שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים (Shaun Botterill/Getty Images)
פרדי ליונברג. ארסנל ממשיכה להתדרדר (BEN STANSALL/AFP via Getty Images)
פרדי ליונברג. ארסנל ממשיכה להתדרדר (BEN STANSALL/AFP via Getty Images)

הרכבים
ארסנל: ברנד לנו, איינסלי מייטלנד-ניילס, קאלום צ'יימברס, סוקראטיס, סיאד קולאשינץ (בוקאיו סאקה, 40), לוקאס טוריירה (ג'ו ווילוק, 81), מתאו גונדוזי, מסוט אוזיל (אמיל סמית' רואו, 59), ניקולא פפה, גבריאל מרטינלי, פייר אמריק אובמיאנג.

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל וקר, ניקולס אוטמנדי, פרננדיניו, בנג'מין מנדי (אולכסנדר זינצ'נקו, 86), רודרי, אילקאי גונדואן (ריאד מחרז, 70), קווין דה בריינה, פיל פודן (ברנרדו סילבה, 56), ראחים סטרלינג, גבריאל ז'סוס.

שער ובישול תוך רבע שעה. דה בריינה חוגג (Shaun Botterill/Getty Images)
דה בריינה חוגג. הצגה שלו באמירויות (Shaun Botterill/Getty Images)

מהלך המשחק
האלופה סיפקה פתיחה מהממת למשחק, כאשר בדקה ה-2 גבריאל ז'סוס פרץ בשמאל והעביר כדור רוחב לקווין דה בריינה, ששלח בנגיעה אחת פצצה לרשת העליונה והעניק לתכולים יתרון 0:1. ההסתערות של סיטי נמשכה ובדקה ה-15 הקשר הבלגי ביצע דאבל-פס עם החלוץ הברזילאי, סחב איתו שלושה שחקנים באגף שמאל ונתן את מסירת הרוחב לראחים סטרלינג, שקבע 0:2.

דה בריינה סירב להירגע ובדקה ה-40 פודן השחיל לו כדור עומק מצוין, הבלגי ביטל את גונדוזי בסיבוב נפלא, דהר קדימה ובעט מדויק בשמאל מחוץ לרחבה כדי לקבוע 0:3 למנצ'סטר סיטי. שלוש דקות לאחר מכן הקשר כמעט הוסיף עוד אחד, כששלח טיל ממרחק שלנו הצליח להדוף אל הקורה.

סטרלינג חוגג. גם הוא נהנה מהמופע של דה בריינה (Shaun Botterill/Getty Images)
סטרלינג חוגג. גם הוא נהנה מהמופע של דה בריינה (Shaun Botterill/Getty Images)
פתחו את המשחק בהלם. שחקני ארסנל מאוכזבים (IAN KINGTON/IKIMAGES/AFP via Getty Images)
מסוט אוזיל ספג שריקות בוז מהקהל (IAN KINGTON/IKIMAGES/AFP via Getty Images)

אחרי רבע שעה רגועה יחסית בתחילת המחצית השנייה, קאלום צ'יימברס יצא ברשלנות מאחור ואיבד את הכדור לז'סוס, שהגיע לאחד על אחד מול לנו אבל לא הצליח להכניע את השוער. סיטי הורידה את הרגל מהגז ורק בדקה ה-86 הגיע מחרז המחליף למצב קורץ נוסף אחרי שקיבל מסירה טובה מסטרלינג, אך הסיומת של האלג'יראי הלכה ישירות לגופו של שוער התותחנים. בסיום, כאמור, 0:3 למנצ'סטר סיטי.

מחצית אחת הספיקה לסיטי. שחקני ארסנל מאוכזבים (IAN KINGTON/IKIMAGES/AFP via Getty Images)
מחצית אחת הספיקה לסיטי. שחקני ארסנל מאוכזבים (IAN KINGTON/IKIMAGES/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי