יאיא טורה: "הגזענות מחמירה כי האוהדים טיפשים מבעבר"

יאיא טורה
יאיא טורה | Gettyimages

כוכב מנצ'סטר סיטי וברצלונה לשעבר התייחס לנושא הכואב: "לא אתן לבני לשחק כדורגל בגלל הגזענות, אצטרך לחיות עם העובדה שזה לא עומד להיפסק"

(גודל טקסט)

הגזענות בכדורגל העולמי מחמירה מכיוון ש"האוהדים טיפשים יותר מבעבר", כך הצהיר היום (רביעי) יאיא טורה, אקס מנצ'סטר סיטי וברצלונה, שמשחק כיום בהואנג’אי בליגה השנייה בסין, בראיון שהעניק לעיתון הצרפתי 'לאקיפ'.

בחודשים האחרונים הגזענות בכדורגל העולמי הרימה ראש, כאשר מקרים בעלי פרופיל גבוה התרחשו בעיקר באיטליה. "ששוחחתי על כך עם ראשי פיפ"א כי זה משהו מאוד חשוב", גילה טורה והוסיף בייאוש: "זה מאבק קשה, הדרך מאוד ארוכה וצריך לחיות עם העובדה שזה לא עומד להיפסק".

טורה הוסיף: "אנחנו בשנת 2019, זה מזעזע שעדיין יש גזענות. הילדים שלנו גדלים – מה נעשה כשהם יהיו מבוגרים? בצורה הזו אי אפשר להמשיך. הבן שלי לא ישחק כדורגל למרות שהוא מאוד רוצה, אני לא אתן לו בגלל הגזענות".

טורה (36) היה שותף לשנה ההיסטורית של ברצלונה שזכתה ב-2009 בשישה תארים. עם מנצ'סטר סיטי הוא לקח שלוש אליפויות, מונה לקפטן ונחשב באותה תקופה לקשר הטוב בעולם. מבחינה אישית, הוא ניצב במקום הרביעי בטבלת שיאני ההופעות וזכה לא פחות מארבע פעמים בתואר שחקן השנה באפריקה.

 
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי