דה בריינה בראיון לספורט1: "יודע שאני יכול לעשות את ההבדל"

קווין דה בריינה
קווין דה בריינה | OLI SCARFF/AFP via Getty Images

הקשר הבלגי אמר לאחר הניצחון על לסטר: "זו הדרך בה אנו משחקים כבר ארבע שנים וזה לא ישתנה. נילחם כקבוצה ואז האיכות שלנו תנצח". פפ החמיא: "משחקו הטוב ביותר מזה זמן רב". וגם: המספרים המפלצתיים מהעשור הזה

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

אמנם בשנתיים האחרונות מנצ'סטר סיטי הגיעה לכריסמס במצב טוב בהרבה והיא רחוקה מאוד מהמוליכה ליברפול, אך הקבוצה של פפ גווארדיולה ממשיכה להתאושש עם ניצחון שני ברציפות כשאתמול (שבת) גברה 1:3 על לסטר על אף שנקלעה לפיגור. גבריאל ז'סוס כבש סוף סוף במשחק בית לראשונה מאז מרץ. האלופה צימקה את הפער מהשנייה בטבלה לנקודה בלבד. כשלוח המשחקים הקרוב מראה משחק חוץ מול וולבס ולאחר מכן משחקי בית מול שפילד יונייטד ואברטון – אין סיבה שהסיטיזנס לא ימשיכו בשיפור שלהם.

העשור הנוכחי בממלכה עדיין לא הסתיים אך באנגליה הציגו את הסטטיסטיקה הנפלאה של סיטי ממנה קשה להתעלםי. היא כבשה 841 שערי ליגה מאז 2010 – הרקורד הטוב ביותר מאז שנות ה-50 (וולבס כבשה 904 שערים ומנצ'סטר יונייטד כבשה 855 שערים). כמו כן, האלופה השיגה 250 ניצחונות ליגה – יותר מכל קבוצה אחרת בעשור פרט ליריבה מנצ'סטר יונייטד (ניצחה 255 משחקים בשנות ה-2000).

"מנצ'סטר סיטי אמנם רק שלישית למרות הניצחון המרשים שלה אך זו הייתה תזכורת עד כמה היא מסוגלת להיות טובה", נכתב ב-"BBC", שם ציינו שהייתה "הופעה מפוארת" לקווין דה בריינה. "האלופה לא הרימה ידיים על אף שנקלעה לפיגור באמצע המחצית הראשונה וגם הריצה המרשים של לסטר לא הרשימה אותה. זה היה קאמבק של אלופים"", נכתב ב"סקיי ספורטס".

פפ גווארדיולה אמר: "זה היה המשחק הטוב ביותר של דה בריינה מזה זמן רב. יצרנו הרבה מצבים והיינו מעולים עם הכדור. אין מה לעשות נגד שער כמו של לסטר, הם כל כך טובים בהתקפות המתפרצות, אבל היינו אגרסיביים ושיחקנו פשוט בהתקפה עם נגיעה-שתיים. אני אוהב לראות את הקבוצה שלי משחקת טוב. זו הייתה דוגמא למה שאנחנו מסוגלים. כשאנחנו מפסידים זה אסון ואי אפשר לתפוס את ליברפול, כשאנחנו מנצחים זה אפשרי. אנחנו נקודה מלסטר אבל מה שחשוב זה לראות את הקבוצה משחקת טוב במטרה שנוכל להתמודד".

על מייקל ארטטה: "זה היה קצת שונה, הוא תרם המון לקבוצה. הוא היה איש מפתח, חשוב מאוד במועדון, אבל אני מאחל לו כל טוב, וכמובן שיש לי את שאר הצוות שלי בסיטי".

מחרז אמר: "זה היה קצת מוזר בהתחלה, אבל הצלחנו לחזור, זה היה חשוב מאוד שהפכנו את התוצאה לפני המחצית. אני חושב שבמחצית השנייה התרכזנו יותר בלשמור על הכדור. כשאני פותח בהרכב אני תמיד עושה את המיטב, אני שמח שהשער שלי היה חשוב ועזר לקבוצה".


פפ גווארדיולה וריאד מחרז ( Clive Brunskill/Getty Images)

דה בריינה אמר: "אני מאוד מרוצה מאיך ששיחקנו כי חוץ מהשער של לסטר – שלטנו לחלוטין במשחק מהדקה הראשונה ועד הדקה האחרונה. יצרנו הרבה מצבים. אנחנו מתמקדים משחק אחר משחק. איבדנו נקודות בעבר אבל אנחנו מגיבים היטב".
 
 
סגנון המשחק: "זו הדרך בה אנחנו משחקים כבר ארבע שנים אצל פפ וזה לא הולך להשתנות. אנחנו עובדים קשה, אנחנו משקיעים הרבה כדי להשתפר וככה אנשים ייהנו". ברמה האישית אמר: "הדבר הראשון שאני עושה זה לנסות להוות דוגמא, להילחם ולהוסיף אנרגיה לקבוצה. אני מכיר את האיכות שלי ויודע שהמסירות שלי יכולו לעשות את ההבדל, אבל קודם כל חשוב שנעבוד כקבוצה, ואז יש לנו מספיק איכות כדי לנצח".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי