"הופעה פנטסטית של וויין רוני, הוא מהווה השראה לכולם"

וויין רוני
וויין רוני | Laurence Griffiths/Getty Images

מלך שערי נבחרת אנגליה בכל הזמנים ערך את הופעת הבכורה שלו כמאמן-שחקן בדרבי קאונטי, בישל והוביל את הקבוצה לניצחון קריטי, בירד בן ה-18 לא עצר את התרגשותו: "אני משחק עם גיבור הילדות שלי. זה לא אמיתי"

(גודל טקסט)

לפני כמעט שנתיים סיים וויין רוני את הפרק שלו בכדורגל האנגלי כשעזב את אברטון וחתם לשלוש שנים וחצי בקבוצת DC יונייטד האמריקאית, וכבר נראה היה שישוב רק כמאמן או בתפקיד מקצועי אחר ביום מן הימים. לשמחתנו, זה קרה מוקדם מהצפוי ואתמול (חמישי) עלה מלך שערי נבחרת אנגליה בכל הזמנים לכר הדשא להופעת הבכורה שלו בדרבי קאונטי, בשורותיה חתם כמאמן-שחקן בתחילת העונה ורק עתה הצטרף רשמית.

מנג'ר הקבוצה הוא פיליפ קוקו, כוכב העבר ההולנדי, ועד שרוני אולי יתפוס את מקומו ביום מן הימים, הוא פתח בקישור במשחק הבית נגד ברנסלי ובישל את השער הראשון במשחק בדרך ל-1:2 יקר שהותיר את האורחת מתחת לקו האדום ואולי הותיר את דרבי בתמונת הפלייאוף, ממנו היא רחוקה שמונה נקודות לאחר 26 מחזורים. הקבוצה רק במקום ה-17, אבל גם זה אחרי ששיפרה את מצבה עם שני ניצחונות רצופים שקטעו רצף של שבעה משחקי ליגה ללא ניצחון.

הקפטן החדש של דרבי קאונטי פתח במרכז הקישור וכבר אחרי שבע דקות בצ'מפיונשיפ הוא זכה לתשואות מהאוהדים, בשל ארבעה תיקולים אליהם ירד להוסיף הוסיף גם נגיחה מוצלחת. מעל חודשיים עברו מאז הופעתו האחרונה של רוני בן ה-34 בארה"ב, אבל הוא הצליח לסיים 90 דקות וכאמור גם היה מבשל השער הראשון במשחק.


קוקו ורוני לאחר הניצחון (Laurence Griffiths/Getty Images)

"אני בכושר טוב בסך הכל", אמר בסיום רוני ל"סקיי ספורט", "התאמנתי במשך תקופה ארוכה והתכוננתי למשחק הזה. הדבר הכי חשוב הוא שניצחנו, כי היינו זקוקים לכך נואשות. עברתי אימונים מאוד קשים לאחרונה וזה מתסכל להתאמן ולדעת שאתה לא יכול לשחק, אבל אלו אימונים שעזרו לי היום".

ב"סקיי" נכתב לאחר המשחק ש"אולי הרגליים כבר לא מתפקדות כבעבר, אבל דבר אחר אי אפשר לקחת לוויין רוני וזה את איכות המסירה". בנוסף לבישול, רוני גם לקח על עצמו את המצבים הנייחים ופעמיים באצטדיון כבר חשבו שקרטיס דייויס יתרגם הרמה של אקס מנצ'סטר יונייטד ואברטון לשער, אבל בשני המקרים לא מצא את הרשת וגם הזדמנות נוחה מאוד שסידר לג'ק מריוט הוחמצה.

רוני היה ידוע כסקורר מחונן, אבל על סמך המשחק אתמול והעמדה בה תופקד, בהחלט ייתכן שנראה אותו כעת יותר על תקן מבשל, אפילו מנהיג. חברו לשעבר בחדר ההלבשה של מנצ'סטר יונייטד, דארן פלטצ'ר, סיכם: "לא יודע אם המערך התאים לו, אבל ראינו את רוני משחק עבור הקבוצה, מעורב בשני השערים, עובד קשה, לא מוותר על שום כדור ומראה את הבגרות והנוכחות שלו. הוא מוקף בשחקנים צעירים בתור מאמן-שחקן והוביל אותם לניצחון חשוב. בהתחשב בזה שהוא לא שיחק כל כך הרבה זמן, זו הופעה פנטסטית. ראו שהוא עייף בדקות הסיום, אבל הוא יכול להיות מאוד מרוצה מההופעה ומהניצחון. כשהוא על הדשא, אפשר לראות את ההשפעה שלו על כל האנשים שמסביבו – הם מקבלים השראה מוויין רוני".

גם הקשר מקס בירד בן ה-18, חברו לקבוצה של רוני שנבחר למצטיין המשחק על ידי "סקיי", נפעם בסיום והתקשה לעצור את התרגשותו: "זה היה לא אמיתי בשבילי לשחק לצדו. אני אוהד מנצ'סטר יונייטד ופתאום אני משחק עם אחד מגיבורי הילדות שלי. זה חלום שהתגשם".


"הם מקבלים השראה מוויין רוני" (Laurence Griffiths/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי